ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ιδού η νέα Mercedes A-Class

Ιδού η νέα Mercedes A-Class

Δεν επέλεξε τυχαία το Άμστερνταμ η Mercedes – Benz για την παρουσίαση της 4ης γενιάς A-Class. Από Α αρχίζει η oλλανδική πρωτεύουσα και από Α’ DAM ο ψηλότερος πύργος με θέα όλη την πόλη.

Το μακρινό, για μας, 1997, ήταν η χρονιά ορόσημο για την παραγωγή του μικρότερου τη τάξει μοντέλου της Mercedes – Benz. H A-Class ήταν γεγονός και παρά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε από τo Elk test της εποχής, τις δοκιμές για κλίσεις σε διαδοχικές κορίνες, λες και αποφεύγεις… τάρανδο, η άμεση ανάκληση από την εταιρεία των αυτοκινήτων που είχαν πουληθεί, και η τοποθέτηση στάνταρ συστήματος ευστάθειας ESP και η επαναρρύθμιση της πίσω ανάρτησης, απέδειξαν ότι η Mercedes – Benz δεν κάνει εκπτώσεις στην αξιοπιστία.

Αποστολή στο Άμστερνταμ: Δημήτρης Μπαλής

Η διαδρομή του μοντέλου και στη δεύτερη γενιά του, έως το 2012, ήταν εξαιρετική, μέχρι που τη σκυτάλη πήρε, εκείνη τη χρονιά, ένα πιο χαμηλό και πιο μακρύ 5θυρο αμάξωμα, που δημιούργησε νέα δεδομένα απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό, κυρίως των γερμανικών μαρκών.

Οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν, διότι, πράγματι, αυτό το σχέδιο ήταν πολύ πιο αρεστό στο κοινό και με γνώμονα αυτή την αποδοχή, η εταιρεία προχώρησε τώρα πάνω στο ίδιο καλούπι για τη δημιουργία της 4ης γενιάς. Παραμένει νεανική, για κάθε ηλικίας οδηγό που είναι ή αισθάνεται νέος, εφοδιάζεται με πλειάδα χαρακτηριστικών ανώτερης κατηγορίας, όπως της S-Class, ενώ εισάγει καινοτομίες, σαν το πρωτοποριακό σύστημα διασύνδεσης του αυτοκινήτου με τον οδηγό, το MBUX – Mercedes-Benz User Experience.

 

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου διατηρεί τις συμπαγείς διαστάσεις, μολονότι αυξήθηκε κατά 12 εκ. (4,42 μ.), ενώ τα 3 εκ. παραπάνω σε μεταξόνιο και το φαρδύτερο κατά 1,4 εκ. μπροστά μετατρόχιο, πρόσθεσαν περισσότερο χώρο για τους ώμους, τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών, κυρίως των πίσω, κάτι βεβαίως ευπρόσδεκτο. Αύξηση επήλθε και στο χώρο των αποσκευών, με επιπλέον 29 λίτρα όγκου, φθάνοντας τα 370 λίτρα. Πέραν τούτων, αυξήθηκε κατά 10% η περιμετρική (360 μοίρες) ορατότητα, αναβαθμίζοντας την αίσθηση της ασφάλειας.

Οι μηχανικοί έκαναν ακόμα πιο στιβαρή την κατασκευή της νέας Α-Class, με 60% ατσάλι υψηλής αντοχής και 4% αλουμίνιο σε επιμέρους σημεία για να περιορίσουν το βάρος, που σημαίνει λιγότερη κατανάλωση καυσίμου. Το συνολικό ύφος του αυτοκινήτου είναι αρεστό, με την πολυγωνική μάσκα και το αστέρι στη μέση και οι μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου (16-19 ιντσών) προσδίδουν μια πιο αθλητική εμφάνιση στο αεροδυναμικά καλό αμάξωμα. Εξαιρετική δουλειά έγινε και στη σχεδίαση της καμπίνας, όπου ναι μεν παραμένουν οι αεραγωγοί – τουρμπίνες, ωστόσο αίσθηση προκαλούν οι οθόνες στο ταμπλό, που ανάλογα την έκδοση είναι δύο των 7 ιντσών, αφής (17,78 εκ.), μία των 7 και μία των 10,25 ιντσών (26 εκ.) ή δύο των 10,25 ιντσών.

 

Αυτό και μόνο το στοιχείο, είναι «όλα τα λεφτά» στο εσωτερικό, που ανανεώθηκε σε υφάσματα, πλαστικά και χρώματα. Καινοτομία αποτελεί, το σύστημα MBUX - Mercedes-Benz User Experience (προαιρετικό), που προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε χρήστη, με φωνητικές εντολές, πλοήγηση και άλλες ευκολίες, ενώ επιδέχεται ρυθμίσεων μέσω διακοπτών στο τιμόνι και στην κονσόλα, με την ευγενική «Hey Mercedes» να είναι ουσιαστικά η ψηφιακή (όπως λέμε οικιακή) βοηθός. Μηχανολογικά, η νέα A-Class φέρει νέο σύστημα μπροστινής ανάρτησης και πίσω είτε ημιάκαμπτο άξονα (για λιγότερο ισχυρές εκδόσεις), είτε τέσσερις συνδέσμους (για ισχυρές και τετρακίνητες), με την ποιότητα κύλισης, σύμφωνα με την εταιρεία, να είναι πολύ καλύτερη και με αναβαθμισμένη ηχομόνωση.

Φυσικά, δε λείπουν όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το Active Brake Assist που ακινητοποιεί το όχημα πριν χτυπήσει σταματημένο μπροστά με χαμηλή ταχύτητα, ενώ ανάλογα την έκδοση προσφέρονται το Αctive Distance Assist DISTRONIC, το Active Emergency Stop Assist, το Active Lane Change Assist και το PRE-SAFE PLUS, χωρίς να παραγνωρίζουμε το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης σε ταχύτητες μέχρι 130 χλμ./ώρα. Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, από αυτή την πρώτη στατική γνωριμία με το νέο γερμανικό μοντέλο, είναι οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες που το πλαισιώνουν.

Στην έκδοση A 200 συναντούμε τον 1.4 lt του ομίλου Renault, ο οποίος δοκιμάστηκε από τη Mercedes – Benz για να τοποθετηθεί στο μοντέλο. Αποδίδει με turbo 163 hp και 250 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7G-DCT διπλού συμπλέκτη (με απενεργοποίηση κυλίνδρων) που περιορίζει -με εργοστασιακές μετρήσεις- τη μέση κατανάλωση στα 5,1 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 120 γρ./χλμ.

Στην έκδοση A 250 ο δίλιτρος κινητήρας είναι της Mercedes, αποδίδει 224 hp με 350 Nm ροπή και συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ εξαιρετικά ενδιαφέρουσα θα είναι και η έκδοση A 180 d, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 lt επίσης Renault (φέρει σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων AdBlue), με 116 hp, 260 Nm ροπή, 7άρι αυτόματο κιβώτιο και μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα/100 χλμ. (CO2 108 γρ./χλμ.). Η νέα A-Class έρχεται τον Μάιο στην Ελλάδα.

Διαθέσιμη και σε 4MATIC έκδοση με Dynamic Select Switc που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ρυθμίζει χαρακτηριστικά της τετρακίνησης…

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

Γιατί το να μένεις σε σχέση παχαίνει

Εργένηδες όλου του κόσμου, μπορείτε να αρχίσετε τα πανηγύρια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24