Ηρθαν στην Ελλάδα τα Audi A5 Sportback και A5 Coupé

Τα νέα Audi A5 Sportback και A5 Coupé είναι ήδη διαθέσιμα και στην Ελλάδα, με πιο σπορ εμφάνιση και δυναμικά χαρακτηριστικά, ήπια υβριδική τεχνολογία (Mild Hybrid) για οικονομία και άνεση, καλύτερες επιδόσεις και λειτουργίας αφής MMI Touch.

Στο νέο Α5 η Audi έχει επανασχεδιάσει σημαντικά την εξωτερική εμφάνιση, με κυψελωειδή Singleframe μάσκα πιο επίπεδη και κάπως ευρύτερη, διαχύτη με τραπεζοειδείς απολήξεις εξάτμισης και στάνταρ προβολείς LED (προαιρετικά Matrix LED με οπίσθιο φωτισμό LED). Οι οριζόντιες γραμμές κυριαρχούν στο εσωτερικό του νέου Α5, όπου δεσπόζει το κέντρο ελέγχου του νέου λειτουργικού συστήματος, η μεγάλη οθόνη αφής MMI, με ελαφρά κλίση προς τον οδηγό.

Με το νέο σύστημα MMI Touch, το Audi A5 προσφέρει εμπειρία χρήστη παρόμοια με ένα σύγχρονο smartphone. Μία οθόνη αφής 10,1 ιντσών με ακουστική ανάδραση, αντικαθιστά τα περιστροφικά/πιεστικά κουμπιά, έχει καθαρά γραφικά, λειτουργικό μενού και ελεύθερη εισαγωγή κειμένου. Διαθέσιμος και φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας, με πλήρη κατανόηση πολλών εκφράσεων από την καθημερινή ομιλία. Επίσης, φέρει και MMI Navigation plus, σύστημα πλοήγησης/infotainment, με πληθώρα ηλεκτρονικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων της ενημέρωσης κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και των πληροφοριών σχετικά με πιθανούς κινδύνους, θέσεις στάθμευσης και πληροφορίες για τα πράσινα φανάρια κυκλοφορίας σε πόλεις που η υπηρεσία είναι διαθέσιμη. Κι ακόμη, η εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με το smartphone του κατόχου, ενώ γίνεται και Wi-Fi hotspot.

Εξάλλου, ο οδηγός ελέγχει την οθόνη 12,3 ιντσών, full-HD (1920x720 pixels) του Audi virtual cockpit plus, μέσω ενός πολυλειτουργικού τιμονιού, επιλέγοντας ανάμεσα σε τρεις προβολές.

Σε επίπεδο ασφάλειας, η Audi προσφέρει πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ως στάνταρ εξοπλισμό, όπως το Audi pre sense city και το cruise control με speed limiter. Επίσης, στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Τα προαιρετικά συστήματα υποβοήθησης διαχωρίζονται σε δύο εξοπλιστικά πακέτα, τα “Drive” και “Park”.

Τώρα, το νέο Audi A5 διατίθεται στην Ευρώπη με ισχύ από 163 ίππους, αλλά στην Ελλάδα με έκδοση 190 ίππων. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται τα μοντέλα S, με ιδιαίτερα ισχυρούς κινητήρες V6. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τα όρια του προτύπου εκπομπών ρύπων Euro 6d-temp.

Το νέο A5 διατίθεται και με τεχνολογία Mild Hybrid. Ένας εναλλάκτης-μίζα με ιμάντα, ο οποίος συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα, ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου. Με τους τετρακύλινδρους κινητήρες, το σύστημα MHEV ενσωματώνεται στο ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt ενώ στα μοντέλα S TDI, ενσωματώνεται στο νέο κύριο ηλεκτρικό σύστημα 48 V. Στο S5 TDI, για παράδειγμα, οι μετρήσεις της Audi δείχνουν ότι αυτή η ηλεκτροκίνηση μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου στην καθημερινή λειτουργία έως και 0,4 λίτρα/100 χλμ., μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή της απενεργοποίησης του κινητήρα όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι και ακολουθεί ελεύθερη κύλιση.

Όλα τα μοντέλα A5 είναι εφοδιασμένα με αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων S tronic ή 8 ταχυτήτων tiptronic. Η τετρακίνηση quattro είναι διαθέσιμη ως προαιρετικός εξοπλισμός για τις παραλλαγές κινητήρων μεσαίας εμβέλειας, ενώ είναι στάνταρ με τα τρία πιο ισχυρά μοντέλα.

Βελτιωμένη και η ανάρτηση, με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ προαιρετικές επιλογές είναι μια σπορ ανάρτηση και μια ανάρτηση με ελεγχόμενη απόσβεση, που συνδυάζεται με το Audi drive select, το οποίο διατίθεται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα με ισχύ τουλάχιστον 190 ίππους. Το σύστημα διεύθυνσης, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η διαχείριση του κινητήρα επίσης ελέγχονται από το Audi drive select. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πέντε οδηγικών προφίλ για να καθορίσει τις ρυθμίσεις του κινητήριου συστήματος και της ανάρτησης.

Κατόπιν ειδικής παραγγελίας στην Ελλάδα, θα εισάγεται και η κορυφαία έκδοση της γκάμας. Το νέο S5 σε έκδοση Sportback και Coupé, με V6 πετρελαιοκινητήρα. Ο 3.0 TDI με 700 Nm ροπής και 347 ίππους, προσφέρει τεράστια δύναμη έλξης και ραφιναρισμένη λειτουργία με μεγάλη αυτονομία, χάρη εν μέρει στο σύστημα MHEV και στον ηλεκτροκίνητο κομπρέσσορα, ο οποίος υποστηρίζει τον υπερσυμπιεστή. Και τα δύο μοντέλα S TDI επιταχύνουν από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα είναι απλώς ένας τυπικός περιορισμός. Το δε αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων tiptronic και η μόνιμη τετρακίνηση Quattro, μεταφέρουν την ισχύ στο S5 Sportback και το S5 Coupé.

Αργότερα μέσα στη χρονιά, θα λανσαριστεί στην Ελλάδα και το A5 Cabriolet, με υφασμάτινη κουκούλα που ανοίγει πλήρως αυτόματα σε 15 δευτερόλεπτα, σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα.

Τα A5 Sportback και A5 Coupé είναι άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα, με τιμές που ξεκινούν από 52.250 € και 52.530 €, αντίστοιχα, στην πολύ πλούσια και σπορ έκδοση S line. Τα A5 SB S line 40 TFSI MHEV S tronic και A5 Coupé S line 40 TFSI MHEV S tronic, προσφέρονται με τον βενζινοκινητήρα 1.984 κ.εκ., 190 ίππων. 

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

    PODCAST ΣΤΟ SPORT24.GR

    Τζόρνταν ή μήπως όχι;

    Ιτούδης, Σφαιρόπουλος, Μπαρτζώκας, Αταμάν, Λάσο, Πασκουάλ, Σπανούλης, Πρίντεζης, Μπουρούσης, Σκόλα και Μακ Κίσικ ψηφίζουν τον καλύτερο όλων των εποχών.

    HIGHLIGHTS