ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ποιότητα των οχημάτων του ομίλου BMW περνά από ακτίνες Χ

Η ποιότητα των οχημάτων του ομίλου BMW περνά από ακτίνες Χ

Το νέο σύστημα ακτίνων X είναι εγκατεστημένο στο Πιλοτικό Εργοστάσιο του BMW Group στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας (FIZ) στο Μόναχο, εκεί όπου διασταυρώνεται η εξέλιξη με την παραγωγή.

Η εποχή που ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιζε σημαντικό ρόλο στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου, έχει περάσει. Πλέον, περιορίζεται στο να δημιουργεί μηχανήματα που κάνουν περισσότερες εργασίες μαζί και που περιορίζουν τις αστοχίες.

Για παράδειγμα, το BMW Group λανσάρισε την υπολογιστική τομογραφία στην εξέλιξη, παραγωγή και ανάλυση πρωτοτύπων – πρωτιά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτή την τεχνολογία, όλη η γκάμα οχημάτων, από MINI μέχρι Rolls-Royce, μπορούν να υποβάλλονται σε έλεγχο ποιότητας, ακόμα και στα πρώτα στάδια εξέλιξης.

Μέχρι τώρα τα οχήματα έπρεπε να αποσυναρμολογούνται για να γίνεται ανάλυση, αλλά η τεχνολογία υπολογιστικής τομογραφίας επιτρέπει τη διεξαγωγή ελέγχων με το όχημα εντελώς ανέπαφο. Το νέο σύστημα ακτίνων X είναι εγκατεστημένο στο Πιλοτικό Εργοστάσιο του BMW Group στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας (FIZ) στο Μόναχο, εκεί όπου διασταυρώνεται η εξέλιξη με την παραγωγή.

Αυτός ο τόσο λεπτομερής έλεγχος είναι απαραίτητος για τομείς όπως οι συγκολλήσεις και ηλεκτροπόντες, και για εξακρίβωση της κατάστασης του αμαξώματος πριν και μετά τη βαφή, όπου οι ακραίες θερμοκρασίες μπορεί να επηρεάσουν τις δομικές κόλλες. Στη συνέχεια, ευρήματα από τη σάρωση αποτελούν τη βάση για στοχευμένες τροποποιήσεις στη μαζική παραγωγή.

Η σάρωση εκτελείται από τέσσερα συντονισμένα ρομπότ. Αφού το όχημα τοποθετηθεί στο σύστημα, τα ρομπότ περιστρέφονται γύρω από αυτό. Συνεργαζόμενα ανά δύο, εκπέμπουν ακτίνες Χ και αποστέλλουν τις ακτινογραφίες που δημιουργούνται στον υπολογιστή για επεξεργασία.

Στη συνέχεια, τα δεδομένα που συλλέγονται αναλύονται μέσω ενός ειδικού υπολογιστικού προγράμματος, που συνθέτει μία πολυστρωματική, πολυδιάστατη εικόνα. Αυτό αποτελεί τη βάση για ανάλυση της εσωτερικής δομής του οχήματος, παρέχοντας πληροφορίες για εξαρτήματα μικρά όσο 100 μικρόμετρα.

Οι μηχανικοί αυτή τη στιγμή διερευνούν πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση των ευρημάτων. Με την επεξεργασία μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων, το λογισμικό μπορεί να μαθαίνει τα διαφορετικά μοτίβα που παρατηρούνται, να συνδέει μεμονωμένα δεδομένα και, σταδιακά, να αξιολογεί τα ευρήματα αυτόματα…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ