ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ηλεκτρική ευφυΐα της Mercedes-Benz

Η ηλεκτρική ευφυΐα της Mercedes-Benz

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό στοιχείο της κινητικότητας του μέλλοντος και η γερμανική εταιρεία επενδύει πάνω από δέκα δισεκατομμύρια ευρώ στην επέκταση του χαρτοφυλακίου μοντέλων EQ και πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών.

Με εμφατικό τρόπο αποκάλυψε χθες η Mercedes-Benz το πρώτο από τη σειρά μοντέλων EQ, που θα σηματοδοτήσει την πλήρη ηλεκτροκίνηση της γερμανικής μάρκας. Η αρχή είχε γίνει το 2016 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, όταν δημοσιοποίησε για πρώτη φορά το τεχνολογικό της σήμα για την ηλεκτροκίνηση.

Τώρα, δείχνει στο κοινό με το πρωτότυπο EQC, ότι από τα μέσα του 2019 αλλάζουν τα δεδομένα.

Το Mercedes-Benz EQC, διαθέτει πολλές λεπτομέρειες σχεδίασης και στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη μάρκα. Τόσο εντός όσο και εκτός, το EQC ενσωματώνει το στυλ σχεδιασμού της Προοδευτικής Πολυτέλειας. Αυτό προκύπτει από το συνδυασμό της ομορφιάς, της συνειδητής σύγκρουσης ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων καθώς και της ομαλής συγχώνευσης του διαισθητικού και φυσικού σχεδιασμού.

Λόγω των αναλογιών του, το EQC κατατάσσεται στα Crossover SUV. Η εκτεταμένη οροφή και το ανέβασμα της γραμμής παραθύρων πίσω, τοποθετούν το μοντέλο οπτικά μεταξύ SUV και SUV coupé.
Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στο μπροστινό μέρος είναι η μεγάλη επιφάνεια μαύρου πλαισίου που περικλείει τους προβολείς και τη μάσκα.

Ψηλά, η οπτική ίνα λειτουργούν ως φώτα ημέρας, ενώ τη νύχτα δημιουργείται μια σχεδόν αδιάλειπτη, οριζόντια λωρίδα φωτός. Επίσης, τα αντίθετα χρώματα επιβεβαιώνουν διακριτικά τη συμμετοχή του μοντέλου στη νέα οικογένεια EQ: μπλε λωρίδες σε μαύρο φόντο και γράμματα MULTIBEAM επίσης μπλε.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το υψηλής ποιότητας εσωτερικό του EQC. Ο μεγάλος πίνακας οργάνων προέρχεται από τη νέα Mercedes A-Class και θυμίζει πιλοτήριο, ενώ δεσπόζει η κεκλιμένη κονσόλα και το πολυχειριστήριο στη βάση της.

Το EQC, διαθέτει ένα νέο σύστημα κίνησης με συμπαγείς ηλεκτρικούς κινητήρες σε κάθε άξονα. Αυτά προσφέρουν τα χαρακτηριστικά ενός τετρακίνητου συνόλου.

Για να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας και να αυξηθεί ο δυναμισμός, οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν ρυθμιστεί διαφορετικά: ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι βελτιστοποιημένος για την καλύτερη δυνατή απόδοση στην περιοχή χαμηλής έως μεσαίας φόρτισης, ενώ ο οπίσθιος καθορίζει δυναμισμό. Μαζί, παράγουν παραγωγή 300 kW (408 ίππους) και μέγιστη ροπή 765 Nm.

Η ηλεκτρική ευφυΐα της Mercedes-Benz

Το EQC έχει μέση κατανάλωση ενέργειας 22,2 kWh / 100 χλμ., πάντα σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, ενώ έχει μηδενικές εκπομπές CO2. Όσον αφορά την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση, το EQC εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού, ενώ προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες με την Mercedes me και κάνει την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα κατάλληλη για καθημερινή οδήγηση.

Το μοντέλο κινείται αθόρυβα, λόγω των ηλεκτροκινητήρων, ωστόσο οι μηχανικοί της Mercedes-Benz βελτίωσαν περαιτέρω την ηχομόνωση για ένα εξαιρετικά ήσυχο εσωτερικό.

Η ηλεκτρική ενέργεια συσσωρεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου, με ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh (NEDC). Πάντως, η κατανάλωση των ηλεκτρικών οχημάτων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το στυλ οδήγησης. Το EQC υποστηρίζει τον οδηγό του με πέντε προγράμματα οδήγησης, καθένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά: COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT.

Στους πιο οικονομικούς τρόπους οδήγησης, το πεντάλ γκαζιού... ζητάει από τον οδηγό να εξοικονομεί ενέργεια. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επηρεάσει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, χρησιμοποιώντας πεντάλ πίσω από το τιμόνι.

Κι ακόμη, το σύστημα ECO Assist παρέχει στο οδηγό πλήρη υποστήριξη κατά την οδήγηση με πρόβλεψη: προτρέποντας τον οδηγό όταν είναι σκόπιμο να αφήσει το γκάζι, π.χ. επειδή το όχημα προσεγγίζει ένα όριο ταχύτητας. Για το σκοπό αυτό, συνδέονται και επεξεργάζονται δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους έξυπνους βοηθούς ασφαλείας (ραντάρ και κάμερα).

Η ηλεκτρική ευφυΐα της Mercedes-Benz

Για τη φόρτιση, το EQC είναι εφοδιασμένο με φορτιστή εσωτερικού χώρου (OBC) με χωρητικότητα 7,4 kW, που το καθιστά κατάλληλο για φόρτιση AC στο σπίτι ή στους δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η φόρτιση με ένα Mercedes-Benz Wallbox είναι έως και τρεις φορές πιο γρήγορη από ότι σε μια οικιακή πρίζα. Ανάλογα με το SoC (κατάσταση φόρτισης), το EQC μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ μέχρι 110 kW σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης, ενώ η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 10 έως 80% σε περίπου 40 λεπτά.

Το EQC διαθέτει το καινοτόμο σύστημα πολυμέσων MBUX - Mercedes-Benz User Experience - το οποίο έχει πολλές λειτουργίες, όπως η προβολή της εμβέλειας, η κατάσταση φόρτισης και η ροή ενέργειας. Η βελτιστοποιημένη πλοήγηση, οι τρόποι οδήγησης, το ρεύμα φόρτισης και ο χρόνος αναχώρησης, μπορούν επίσης να ελεγχθούν και να ρυθμιστούν μέσω του MBUX.

Εξάλλου, με την υπηρεσία Mercedes me παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις για την ηλεκτροκίνηση του σήμερα και του αύριο. Οι σημαντικότερες νέες υπηρεσίες και λειτουργίες του EQC περιλαμβάνουν τον έλεγχο κλιματισμού πριν από την είσοδο: Αυτό εξασφαλίζει ότι το εσωτερικό του οχήματος είναι ήδη στην επιθυμητή θερμοκρασία κατά την αναχώρηση.

Μπορεί να προγραμματιστεί απευθείας μέσω MBUX ή μέσω της εφαρμογής Mercedes me App. Επίσης, η βελτιστοποιημένη πλοήγηση με το EQ βασίζει πάντα τον υπολογισμό της στην ταχύτερη διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη τον συντομότερο χρόνο φόρτισης.

Σε επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, είναι εξοπλισμένο με την τελευταία γενιά συστημάτων υποστήριξης οδήγησης της Mercedes-Benz. Νέα λειτουργία είναι η πρόβλεψη της ρύθμισης της ταχύτητας όταν πλησιάζει σε σταματημένο όχημα. Το DISTRONIC Active Assist Assist μειώνει την ταχύτητα σε περίπου 100 χλμ./ώρα για να προφυλάξει τον οδηγό.

Στην παθητική ασφάλεια, εκτός από το εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών σύγκρουσης, η Mercedes-Benz εφαρμόζει περαιτέρω, ιδιαίτερα αυστηρά πρότυπα ασφαλείας στη μπαταρία (είναι κάτω από το πάτωμα του οχήματος) και σε όλα τα εξαρτήματα που φέρουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Η ηλεκτρική ευφυΐα της Mercedes-Benz

Η δομή του αμαξώματος έχει προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις ειδικές απαιτήσεις των ηλεκτρικών εξαρτημάτων και της μπαταρίας και είναι διαμορφωμένη ώστε να επιτυγχάνει το συνηθισμένο υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Καταλήγοντας, η παραγωγή του EQC θα ξεκινήσει αρχές του 2019 στο εργοστάσιο της Βρέμης. Για να ενδυναμώσει την εικόνα της ως προς την ηλεκτροκίνηση, η Mercedes-Benz θα εισέλθει στην ηλεκτρική Formula E από την περίοδο 2019 – 2020.

Τεχνικές προδιαγραφές

Εκπομπές CO

0 γρ./χλμ.

Κατανάλωση ισχύος (NEDC)

22.2* kWh/100 χλμ.

Αυτονομία (NEDC)

Πάνω από 450 χλμ.

Σύστημα κίνησης

2 ασύγχρονοι κινητήρες, τετρακίνηση

Παραγωγή

300 kW(408 hp)

Μέγιστη ροπή

765 Nm

Ανώτατη ταχύτητα

180 χλμ./ώρα (ελέγχεται)

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα

5,1 δευτ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Ενέργεια μπαταρία (NEDC)

80 kWh

Βάρος μπαταρίας

650 κιλά

Μήκος/πλάτος (με καθρέπτες)/ύψος

4,761/1,884 (2,096)/1,624 μ.

Μετατρόχια (Εμπρός/Πίσω)

1,625/1,615 μ.

Μεταξόνιο

2,873 μ.

Μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης

1.800 κιλά


www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ