ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Fiat: Οδηγούμε το 500Χ στην έκδοση 1.0T – 120hp Cross

Fiat: Οδηγούμε το 500Χ στην έκδοση 1.0T – 120hp Cross

Το 500X κρατά ψηλότερα την ιταλική σημαία σε σύγκριση με τις άλλες, πολλαπλές παραλλαγές του "Cinquecento" της νέας εποχής.

Το 500X κρατά ψηλότερα την ιταλική σημαία σε σύγκριση με τις άλλες, πολλαπλές παραλλαγές του "Cinquecento" της νέας εποχής όχι μόνο κυριολεκτικά -λόγω του υψηλότερου ύψους από το έδαφος, ως Crossover- αλλά και επειδή παραμένει το πιο συγκροτημένο, πιο στιβαρό και πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση από όλα τα σύγχρονα 500.

Η Fiat, έτσι, αποδεικνύει ότι με ένα διαχρονικό σχέδιο εμποτισμένο με το στιλ, την ιστορία και τη φήμη μιας ιταλιάνικης δημιουργίας, με μια σύγχρονη σειρά κινητήρων και με ένα φινετσάτο και ψηφιακό εσωτερικό με πλήρη συνδεσιμότητα, έχεις ακριβώς όσα χρειάζεσαι για ένα επιτυχημένο αυτοκίνητο - πετυχημένο και στην πτυχή του εντοπισμού και ενεργοποίησης του νεανικού ενστίκτου.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο τελευταίος ανασχεδιασμός του 500Χ δεν άλλαξε και πολλά - παρά μόνο τα φωτιστικά σώματα, που είναι πλέον LED εμπρός και πίσω, και ορισμένες λεπτομέρειες στη μάσκα. Και εμπλουτίστηκε και με εξοπλιστικές εκδόσεις σαν την Cross που οδήγησα εδώ, έκδοση που της χαρίζουν πιο ιδιαίτερο χαρακτήρα οι εξειδικευμένες ποδιές, ο διαχύτης και οι ράγες οροφής.

Fiat: Οδηγούμε το 500Χ στην έκδοση 1.0T – 120hp Cross

Όπως και, αντίστοιχα, δεν είναι τυχαίο ότι οι εκτενέστερες σχεδιαστικές παρεμβάσεις έγιναν στο -έτσι κι αλλιώς αρκετά νεανικότερο και πιο ‘ζεστό’ από του ανταγωνισμού- εσωτερικό του: με νέο πίνακα οργάνων σε οθόνη 3,5 ιντσών, με το νέας σχεδίασης τιμόνι, με τη φάσα του ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος και με την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών που μεσουρανεί στην κονσόλα. Η τελευταία λειτουργεί με το λογισμικό Uconnect και μέσω των Apple CarPlay και Android Auto εξασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα με το smartphone.

Κλείνοντας με το εσωτερικό, στα 4,264 μέτρα του μήκους του το 500Χ εξασφαλίζει αρκετά καλό χώρο για πέντε επιβάτες (με μόνη εξαίρεση του τούνελ στα πόδια του μεσαίου πίσω) και τα 350 λίτρα του χώρου αποσκευών του είναι αρκετά ικανοποιητική τιμή. Επίσης, το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ μπορεί να διαμορφωθεί σε δύο επίπεδα, ένα εκ των οποίων εξασφαλίζει επίπεδο χώρο φόρτωσης για περισσότερη άνεση.

Και φτάνουμε στον κινητήρα: ο καινούριος τρικύλινδρος 1.0 Turbo μου άφησε απείρως καλύτερη αίσθηση σε σχέση με τον δικύλινδρο TwinAir που αντικαθιστά: πολύ πιο ισχυρός (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτ.) και ροπάτος σε όλο το φάσμα, δεν κομπιάζει ποτέ μετά την εμφάνιση των 190 Nm της ροπής του από τις 1.750 στροφές, είναι πιο προοδευτικός και πολιτισμένος, κρατώντας ανεπαίσθητους τους κραδασμούς του.

Επιπλέον, κατασκευασμένος από αλουμίνιο, με άμεσο ψεκασμό, με το τρίτης γενιάς σύστημα ελέγχου των βαλβίδων MultiAir III και με μειωμένο βάρος κατά 93 κιλά, πετυχαίνει καλύτερη μέση κατανάλωση – η οποία κυμαίνεται σε κανονικές συνθήκες στα 8,0 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d Temp και κρατά τις εκπομπές CO2 στα 133 γρ./χλμ.

Fiat: Οδηγούμε το 500Χ στην έκδοση 1.0T – 120hp Cross

Χωρίς, πια, να διαθέτει τετρακίνητη έκδοση, αλλά και τους συμβιβασμούς που θα είχε μια τέτοια κυρίως στο βάρος, το 500Χ κάνει σαφές ότι έχει περισσότερο αστικό προσανατολισμό - παράλληλα με την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Η τελευταία ενισχύεται από τους (ακριβότερους) πολλαπλούς συνδέσμους, που πάντως επιτρέπουν κάποιες αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.

Το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση αλλά όχι και σε πληροφόρηση αν θέλεις να κινηθεί σβέλτα, ενώ η ηχομόνωση επιτρέπει μόνο σε ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους να περάσουν την καμπίνα - μην χαλώντας, όμως, τη γενικότερη άνεση του ταξιδιού.

Στα χέρια μου είχα την πιο πλούσια και ακριβή έκδοση Cross του 500Χ, με τα Συστήματα Αυτόνομου Φρεναρίσματος και Διατήρησης Ασφαλούς Απόστασης μεταξύ άλλων. Η (βασική) Urban έκδοση με αυτόν τον κινητήρα ξεκινά από τις 17.190 € και διαθέτει εξοπλισμό όπως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας και Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας και την υψηλής ευκρίνειας κεντρική οθόνη 7 ιντσών…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ