ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Εβαλε "κόφτη" στα 180 χλμ./ώρα η Volvo

The refreshed Volvo S90 Recharge T8 plug-in hybrid in Platinum Grey
The refreshed Volvo S90 Recharge T8 plug-in hybrid in Platinum Grey THE REFRESHED VOLVO S90 RECHARGE T8 PLUG-IN HYBRID IN PLATINUM GREY

H Volvo στην προσπάθειά της να μειώσει ή και να εξαλείψει τους θανάτους από ατυχήματα που εμπλέκονται αυτοκίνητά της, θα προχωρούσε σε περαιτέρω δραστικές κινήσεις, όπως είναι ο περιορισμός της τελικής ταχύτητας.

Το είχε προαναγγείλει από μήνες η Volvo, ότι στην προσπάθειά της να μειώσει ή και να εξαλείψει τους θανάτους από ατυχήματα που εμπλέκονται αυτοκίνητά της, θα προχωρούσε σε περαιτέρω δραστικές κινήσεις.

Ανάμεσα σε αυτές, ήταν και ο περιορισμός της τελικής ταχύτητας των μοντέλων της, στα 180 χλμ./ώρα κι αυτό γίνεται πράξη από τώρα, σε κάθε νέο μοντέλο που παράγεται, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό περιορισμό ή «κόφτη» όπως τον λέμε.

Αυτή η κίνηση, υπερβαίνει τους κανονισμούς και τη νομοθεσία, που σε ορισμένες χώρες η τελική ταχύτητα είναι «όσο πάει» το αυτοκίνητο, όμως η Volvo επιχειρεί να συμβάλλει στα μηδενικά ατυχήματα.

Εκτός από το ανώτατο όριο ταχύτητας, κάθε αυτοκίνητο της Volvo θα διαθέτει τώρα ένα Care Key, το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς των μοντέλων της, να θέτουν επιπλέον περιορισμούς στην τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου, για παράδειγμα πριν δανείσουν το αυτοκίνητό τους σε άλλα μέλη της οικογένειας ή σε νεότερους και άπειρους οδηγούς.

Και τα δύο χαρακτηριστικά δείχνουν πώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να αναλάβουν ενεργή ευθύνη για την προσπάθεια επίτευξης μηδενικών θανάτων από ατυχήματα στους δρόμους, υποστηρίζοντας την καλύτερη συμπεριφορά του οδηγού.

Το ανώτατο όριο ταχύτητας έχει αποδειχθεί αμφιλεγόμενο από τότε που ανακοινώθηκε, με ορισμένους παρατηρητές να αμφισβητούν τα δικαιώματα των κατασκευαστών αυτοκινήτων να επιβάλλουν τέτοιους περιορισμούς μέσω της διαθέσιμης τεχνολογίας.

Ωστόσο, η Volvo Cars πιστεύει ότι έχει την υποχρέωση να συνεχίσει την παράδοσή της να είναι πρωτοπόρος στη συζήτηση σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων να αναλάβουν δράση, που τελικά μπορεί να σώσει ζωές, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει απώλεια δυνητικών πελατών.

Το πρόβλημα με την ταχύτητα είναι, ότι πάνω από ορισμένες ταχύτητες, η τεχνολογία ασφάλειας στο αυτοκίνητο και ο «έξυπνος» σχεδιασμός των υποδομών, όπως οι δρόμοι, δεν είναι πλέον αρκετά για να αποφευχθούν σοβαροί τραυματισμοί και θάνατοι σε περίπτωση ατυχήματος.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ισχύουν όρια ταχύτητας στις περισσότερες δυτικές χώρες. Ωστόσο, η ταχύτητα παραμένει πανταχού παρούσα και είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους θανάτων στην κυκλοφορία.

Η έρευνα δείχνει ότι, κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι δεν κατανοούν επαρκώς τους κινδύνους από την ταχύτητα. Ως αποτέλεσμα, πολλοί οδηγούν συχνά πολύ γρήγορα και έχουν κακή προσαρμογή στην ταχύτητα σε σχέση με την κατάσταση της κυκλοφορίας.

Εκτός από την επιτάχυνση, η υπνηλία και η απόσπαση της προσοχής, είναι δύο άλλοι πρωταρχικοί τομείς ανησυχίας για την ασφάλεια της κυκλοφορίας και αυτό αποτελεί το εναπομένον κενό για το όραμα της Volvo Cars, για ένα μέλλον με μηδενικά θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ