ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έτοιμοι για νέα ρεκόρ οι Έλληνες φοιτητές

Έτοιμοι για νέα ρεκόρ οι Έλληνες φοιτητές

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πολυτεχνείο Κρήτης και το AΕΙ Πειραιά, εκπροσωπούν τη χώρα μας στον 33o Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell

Αντιμέτωποι με κορυφαία Τεχνολογικά Ιδρύματα θα βρεθούν οι Έλληνες φοιτητές που συμμετέχουν για ακόμα μία φορά σε διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου. Έχοντας μεγάλη εμπειρία από προηγούμενες διοργανώσεις, και με πολύ σημαντικά αποτελέσματα, οι φοιτητές μας έχουν εργαστεί για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Επειδή έχω παρακολουθήσει από κοντά τις προσπάθειές τους τα προηγούμενα χρόνια, οφείλω να πω ότι οι δικοί μας πηγαίνουν στους διαγωνισμούς με πενιχρά μέσα και… εργαλειοθήκες, τη στιγμή που τα ξένα Τεχνολογικά Ιδρύματα έχουν δικά τους φορτηγά επιπέδου… Φόρμουλα 1.

Φέτος, ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell επιστρέφει στο Ηνωμένο Βασίλειο για δεύτερη συνεχή χρονιά, και θα πραγματοποιηθεί στο Queen Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου από τις 25 έως τις 28 Μαΐου.

Ο Μαραθώνιος εντάσσεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Make the Future, μιας δωρεάν, δημόσιας εκδήλωσης, η οποία φιλοξενεί λαμπρές ιδέες για τον ενεργειακό κλάδο και εφευρέσεις που αφορούν την παγκόσμια ενεργειακή πρόκληση. Στο φεστιβάλ, οι επισκέπτες μπορούν να γνωρίσουν από κοντά αυτές τις ιδέες, να συμβάλλουν με τις δικές τους και να γίνουν «συνταξιδιώτες» προς ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Συνολικά, 178 ομάδες φοιτητών από 28 χώρες της Ευρώπης κι άλλων γεωγραφικών περιοχών, εργάστηκαν σκληρά για να ολοκληρώσουν τα εξαιρετικά αποδοτικά οχήματά τους. Ο διαγωνισμός προκαλεί τους φοιτητές να διευρύνουν τα όρια της ενεργειακής απόδοσης, καθώς οι ομάδες καλούνται να διανύσουν τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση, καταναλώνοντας τη μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου.

Και φέτος, την Ελλάδα εκπροσωπούν τρεις ομάδες από κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας:

Η ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Πυρφόρος: Αυτή θα είναι η ένατη συνεχόμενη συμμετοχή της στο Μαραθώνιο στην κατηγορία Prototype (Battery Electric). Στη συγκεκριμένη κατηγορία, ο σχεδιασμός των οχημάτων επικεντρώνεται στη μείωση της οπισθέλκουσας δύναμης και στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας τους, γεγονός εμφανές από τα φουτουριστικά και ιδιαίτερα αεροδυναμικά οχήματα που συμμετέχουν σε αυτή.

Η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης µε το εξελιγμένο όχημα πόλης Σπύρος Λούης: Αυτή θα είναι η δέκατη συμμετοχή της ομάδας στο Μαραθώνιο στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen), όπου τα οχήματα που συμμετέχουν είναι πιο κοντά στα καθημερινά επιβατικά αυτοκίνητα.

Έτοιμοι για νέα ρεκόρ οι Έλληνες φοιτητές

Η ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού, καθώς και από τα Τμήματα της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.) του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης: Θα είναι η έκτη συμμετοχή της στο διαγωνισμό στην κατηγορία Prototype (Battery Electric).

Ο Ανδρέας Μπουγιουκλής, Σπουδαστής της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και επικεφαλής της ομάδας σπουδαστών «Προμηθέας» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δήλωσε σχετικά με τη συμμετοχή τους στο φετινό Μαραθώνιο: «Φέτος, η ομάδα μας προχώρησε σε σημαντικές βελτιώσεις του πλήρως ιδιοκατασκευασμένου πρότυπου ηλεκτρικού οχήματος «Πυρφόρος». Συγκεκριμένα, ανανεώσαμε ριζικά το αμάξωμα με την κατασκευή νέου σασί, καθώς και το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης αναβαθμίζοντας τον αυτόματο πιλότο ώστε να δέχεται αναδράσεις από την πίστα και τα υπόλοιπα οχήματα. Έχοντας, όπως πάντα, γνώμονα την αυξημένη ασφάλεια και βέλτιστη απόδοση προσδοκούμε να βελτιώσουμε σημαντικά τις επιδόσεις μας.»

Ο Ευτύχης Παπαδοκοκολάκης, Team Manager της ομάδας «TUC Eco Racing» του Πολυτεχνείου Κρήτης, σχολίασε: «Στόχος μας, όπως και κάθε χρόνο, παραμένει η διάκριση τόσο στην επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης ενέργειας όσο και στην κατάκτηση ενός ακόμα βραβείου. Το όχημά μας διαθέτει νέο πλαίσιο που συνδυάζει τη χρήση αλουμινίου και ανθρακονημάτων, παρέχοντας μεγαλύτερη ακαμψία και χαμηλό βάρος, νέους κινητήρες, καθώς επίσης εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και τηλεμετρίας.»

Έτοιμοι για νέα ρεκόρ οι Έλληνες φοιτητές

Από την πλευρά του, ο καθ. Δρ.- Μηχ. Κωνσταντίνος Στεργίου, πρόεδρος Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. και Επιστημονικός Υπεύθυνος της Ομάδας «Ποσειδώνας» του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ., σημείωσε: «Φέτος, συμμετέχουμε με το νέο carbon fiber monocoque σασί που σχεδιάστηκε, υπολογίστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά από τους φοιτητές μας. Έχει γίνει ελαχιστοποίηση των μηχανικών απωλειών, ενώ μεταβήκαμε σε νέου τύπου κινητήρα με πλήρη επανασχεδιασμό των ηλεκτρονικών και ηλεκτρολογικών στοιχείων του αυτοκινήτου, καθώς και την ανάπτυξη νέων, όπως ο καταγραφέας δεδομένων. Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στην οδήγηση του νέου (BLDC) κινητήρα, με χρήση διάφορων τεχνικών για προσαρμοστικό έλεγχο, όπως οι ασαφείς ελεγκτές. Οι πρώτες δοκιμές είναι ενθαρρυντικές και η ομαδική δουλειά από φοιτητές με διαφορετικό υπόβαθρο ευελπιστούμε να δώσει και φέτος ένα αξιόπιστο και ανταγωνιστικό όχημα χαμηλής κατανάλωσης παρά το χαμηλό κόστος κατασκευής του.»

Για περισσότερα από 30 χρόνια, ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell ήταν ένα αυτόνομο γεγονός, που προσέλκυε χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, πυροδοτώντας συζητήσεις γύρω από το μέλλον της ενέργειας και της κινητικότητας.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ