ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δοκιμές με 100 βαθμούς διαφορά θερμοκρασίας

Δοκιμές με 100 βαθμούς διαφορά θερμοκρασίας

Χιόνι και άμμος, δύο διαφορετικά εδάφη δοκιμών για όλα τα μέρη ενός αυτοκινήτου.

Από το χιόνι και τον πάγο της Λαπωνίας μέχρι την έρημο της Σαχάρας, με διαφορά θερμοκρασίας που κυμαίνεται από -50 έως 50 βαθμούς Κελσίου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης ενός νέου μοντέλου, τα αυτοκίνητα εκτίθενται στα πιο ακραία κλίματα για να επαληθεύσουν την απόδοσή τους σε διαφορετικές θερμοκρασίες και σε διάφορες επιφάνειες. Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι τα οχήματα θα προσαρμοστούν σε κάθε είδους καταστάσεις.

Όμως, πώς μπορούμε να οδηγούμε καλά σε τόσο διαφορετικά μέρη και θερμοκρασίες;

ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ

Πρόσφυση: Σε τέτοιες διαφορετικές επιφάνειες όπως το χιόνι και η άμμος, υπάρχει κάτι κοινό – την πολύ χαμηλή πρόσφυση των ελαστικών και όπως λέει ο Χόρχι Ζενέ, οδηγός αγώνων της Seat, "είναι σημαντικό το αυτοκίνητο να είναι εξοπλισμένο με ένα καλό σύστημα έλξης όλων των τροχών, όπως το SEAT Tarraco, όταν αντιμετωπίζετε αυτό το είδος εδάφους χαμηλής πρόσφυσης".

Οδήγηση με προοπτική: Είναι πολύ χρήσιμο να μπορούμε να "διαβάσουμε» τον δρόμο μπροστά μας, ώστε να μπορούμε να αντιδρούμε σωστά, έγκαιρα.

Πέδηση: Σύμφωνα με τον Ζενέ, τόσο στο χιόνι όσο και στην άμμο, αν πρέπει να σταματήσουμε, δεν χρειάζεται να φοβόμαστε να πιέσουμε σκληρά το πεντάλ του φρένου. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για το αυτοκίνητο να κατανείμει την επιβράδυνση μεταξύ των τεσσάρων τροχών και έτσι να σταματήσει σε μικρή απόσταση.

Κατηφόρες: Το Hill Descent Control (HDC) διαδραματίζει ζωτικό ρόλο τόσο στο χιόνι όσο και στην άμμο, αλλά όσο πιο μεγάλη είναι η κλίση, το αυτοκίνητο μπορεί να διαχειριστεί την ταχύτητά του. Πατώντας τον διακόπτη, χωρίς εμείς να χρειαστεί να κάνουμε κάτι, κρατώντας απλά το τιμόνι, χωρίς γκάζι ή φρένο, το αυτοκίνητο κατεβαίνει αργά μόνο τους.

Δοκιμές με 100 βαθμούς διαφορά θερμοκρασίας

ΔΙΑΦΟΡΕΣ

Ελαστικά: Αυτό το στοιχείο ανήκει στις μεγάλες διαφορές. Για να οδηγήσουμε στο χιόνι χρειαζόμαστε εύκαμπτα ελαστικά που να μπορούν να λειτουργούν σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Αντίθετα, στην έρημο πρέπει να μειώσουμε λίγο την πίεση του αέρα, για να αποκτήσουμε καλύτερη πρόσφυση στην άμμο.

Ταχύτητες: Υπάρχουν επίσης κάποιες διαφορές ως προς τις ταχύτητες που επιλέγουμε. Για οδήγηση με χιόνι, οι υψηλές ταχύτητες εκμεταλλεύονται τον ελαστικό κινητήρα και παρέχουν καλή ανταπόκριση. Στους αμμόλοφους, χρειάζεστε τη μεγαλύτερη ισχύ στις μικρές στροφές. Σύμφωνα με τον Ζενέ, "στο χιόνι, η οδήγηση είναι ευκολότερη με τη ροπή του κινητήρα, ενώ στην άμμο ένας πολύ δυνατός κινητήρας λειτουργεί καλύτερα".

Συστήματα υποβοήθησης: Είναι καθοριστικά και στις δύο περιπτώσεις, αλλά πρέπει να επιλέγουμε το κατάλληλο, σε κάθε επιφάνεια, ώστε να λειτουργούν όλα τα συστήματα σωστά.

Στροφές: Ο πάγος έχει χαμηλή πρόσφυση, έτσι οι κινήσεις του αυτοκινήτου διαρκούν περισσότερο. Σε περίπτωση ολίσθησης ή όταν μπαίνουμε στις στροφές πολύ γρήγορα, το αυτοκίνητο χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αντιδράσει. Όταν πλησιάζουμε σε μια στροφή, πρέπει να φρενάρουμε λίγο πριν, ώστε οι εντολές που δόθηκαν στο σύστημα διεύθυνσης να μπορούν να υποβληθούν σε επεξεργασία και να αλλάξει το τιμόνι. Στην έρημο, το έδαφος είναι πολύ μαλακότερο, οπότε πρέπει να μπαίνουμε στις στροφές με πιο αργή ταχύτητα καθώς τα ελαστικά θα μπορούσαν να κολλήσουν στην άμμο…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ