ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δεδομένα οχημάτων και ιδιωτικό απόρρητο

Δεδομένα οχημάτων και ιδιωτικό απόρρητο

Η LeasePlan, σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία ερευνών Ipsos, κυκλοφόρησε την ενότητα "Δεδομένα οχημάτων και ιδιωτικό απόρρητο", από την ετήσια έρευνα κοινής γνώμης Mobility Monitor.

Στην εποχή της ψηφιοποίησης, είναι τόση πολλή η πληροφόρηση που παρέχεται, σε κάθε επίπεδο, που πραγματικά "χάνεται η μπάλα".

Στον τομέα του αυτοκινήτου, είναι τόσα τα στοιχεία που συλλέγονται από τους κατασκευαστές, για κάθε ένα μοντέλο ξεχωριστά που κυκλοφορεί, που πολλές φορές είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις ποια θα μπορούσαν να είναι προς όφελος του οδηγού και ποια προς όφελος της εταιρείας ή κάποιου τρίτου.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι συνδεδεμένα με κάποια κέντρα υπηρεσιών, ώστε πατώντας ένα κουμπί, ή μέσω εφαρμογών, να έχεις άμεσα βοήθεια ή υποστήριξη σε οτιδήποτε χρειάζεσαι, οδηγώντας. Ολες αυτές οι επικοινωνίες, συλλέγονται ως δεδομένα, τα οποία έχει στη διάθεσή της η κάθε εταιρεία.

Ωστόσο, η LeasePlan, σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία ερευνών Ipsos, κυκλοφόρησε την ενότητα «Δεδομένα οχημάτων και ιδιωτικό απόρρητο», από την ετήσια έρευνα κοινής γνώμης Mobility Monitor, και σύμφωνα με την οποία προκύπτει ότι η πλειονότητα των οδηγών ανησυχεί για το ποια δεδομένα συλλέγονται από τα οχήματα και σε ποιον ανήκουν.

Η Mobility Monitor κατέδειξε ότι:

  • Οι ανησυχίες για τα δεδομένα κατέχουν πρωταρχική θέση στο μυαλό πολλών Ελλήνων ερωτηθέντων, με το 66% (53% συνολικά) να ανησυχεί για το ποιος είναι κάτοχος των δεδομένων που συλλέγονται από τα οχήματά τους. Επιπλέον, το 62% (52% συνολικά) ανησυχεί για τα προσωπικά δεδομένα που μπορούν ακόμη να βρίσκονται σε οχήματα κατά την επιστροφή ή την πώλησή τους, ενώ το 57% (49% συνολικά) ανησυχεί για τη διαβίβαση των δεδομένων του σε τρίτους.
  • Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων ερωτηθέντων είναι διατεθειμένη να μοιραστεί (ανώνυμα) δεδομένα, εάν αυτά πρόκειται να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο εάν τα δεδομένα που πρόκειται να μοιραστούν έχουν σαν στόχο: μείωση του κόστους καυσίμων και συντήρησης (στην περίπτωση αυτή, το 79% των Ελλήνων ερωτηθέντων και το 70% συνολικά είναι πρόθυμο να τα μοιραστεί), μείωση των εκπομπών του οχήματος (77% στην Ελλάδα και 68% συνολικά) μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και του χρόνου διαδρομής (76% στην Ελλάδα και 70% συνολικά), ή βελτίωση της απόδοσης του οχήματος (71% στην Ελλάδα και 66% συνολικά).
  • Η ανωνυμία αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο ώστε να μοιραστούν οι οδηγοί τα δεδομένα τους. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες θα ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα του οχήματος μόνο αν αυτό γινόταν ανώνυμα

Η διεθνής έρευνα Mobility Monitor, πραγματοποιείται σε πάνω από 4.000 άτομα από 16 διαφορετικές χώρες και αφορά τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί και η αυτοκινητοβιομηχανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ