ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτή είναι η νέα SKODA OCTAVIA

Αυτή είναι η νέα SKODA OCTAVIA

Με καινοτόμες, πρωτοποριακές τεχνολογίες, plug-in υβριδική, ήπια υβριδική, με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Στην Πράγα αποκάλυψε η SKODA τη νέα OCTAVIA, στην 4η γενιά της, με στυλ που ξεχωρίζει. Η νέα έκδοση έχει μεγαλώσει σε μήκος και πλάτος, με ακόμα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, καλύτερη ποιότητα στην καμπίνα, κορυφαία συνδεσιμότητα και καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Η OCTAVIA πρωτοπαρουσιάστηκε το 1959 και σε 60 χρόνια εμπορικής καριέρας έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 6,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Θα διατίθεται σε δύο αμαξώματα. Η Grand Coupe, έχει μήκος 4,689 μ. (+19 εκ. από πριν), ενώ η Sportswagon έχει μακρύνει κατά 2,2 εκ. Το πλάτος είναι επίσης μεγαλύτερο, κατά 1,5 εκ. Ο χώρος αποσκευών στο Grand Coupe είναι 600 λίτρα (+10 από το προηγούμενο), ενώ στο Sportswagon είναι πλέον ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, στα 640 λίτρα (αυξημένος κατά 30). Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED, τόσο για τα φώτα ημέρας όσο και τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα. Και τα πίσω φώτα (πέδησης, ομίχλης και οπισθοπορείας) είναι επίσης LED. Νέες ζάντες αλουμινίου έως 19 ιντσών και νέα παλέτα χρωμάτων δίνουν έμφαση στο δυναμισμό του μοντέλου.

Στο νέο εσωτερικό, με καλύτερης ποιότητα υλικά σε πλαστικά και ταπετσαρίες, ξεχωρίζει το τιμόνι δύο ακτίνων το οποίο στην πολυλειτουργική του έκδοση, επιτρέπει το χειρισμό έως και 14 διαφορετικών λειτουργιών. Επανασχεδιασμένο και το ταμπλό, με νέο πίνακα οργάνων και μία μεγάλη, εργονομική έγχρωμη οθόνη αφής που προβάλει από την κεντρική κονσόλα και μοιάζει να αιωρείται.

Αυτή είναι η νέα SKODA OCTAVIA

Επίσης, για πρώτη φορά σε SKODA διατίθενται ειδικά σχεδιασμένα εργονομικά καθίσματα. Προσφέρουν λειτουργία μασάζ ενώ στην κορυφή της γκάμας είναι και αεριζόμενα. Το προαιρετικό head-up display κάνει επίσης πρεμιέρα σε μοντέλο της SKODA. Προβάλλει τις πιο σημαντικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, εντολές πλοήγησης, σήματα κυκλοφορίας και τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης στο παρμπρίζ. Η έγχρωμη οθόνη Maxi DOT 4,2 ιντσών στο κέντρο του πίνακα οργάνων, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό ενώ φυσικά υπάρχει διαθέσιμο και το πλήρως ψηφιακό Virtual Cockpit. Για πρώτη φορά διατίθεται και τριζωνικός κλιματισμός ενώ διαθέσιμα είναι και ειδικά κρύσταλλα για τα εμπρός παράθυρα για καλύτερη ηχομόνωση των εξωτερικών θορύβων.

Πλέον οι εντολές του οδηγού όταν χειρίζεται το αυτόματο κιβώτιο DSG μεταδίδονται ηλεκτρονικά, για πρώτη φορά σε μοντέλο της SKODA. Στη θέση του γνώριμου επιλογέα, στην κεντρική κονσόλα, ένα joystick ελέγχου φροντίζει για την επιλογή του drive mode. Διαθέσιμα επίσης και Full LED Matrix φώτα, που επιτρέπουν στον οδηγό να έχει μόνιμα ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα χωρίς να παρενοχλεί τους άλλους οδηγούς.

Επίσης, όλη η γκάμα σύγχρονων, καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι διαθέσιμη στη νέα OCTAVIA, με το τιμόνι να διαθέτει τεχνολογία ανίχνευσης του αγγίγματος των χεριών του οδηγού και κατά συνέπεια του πλήρους ελέγχου του. Εννέα αερόσακοι, ανάμεσά τους και για τα γόνατα του οδηγού, φροντίζουν για την παθητική ασφάλεια των επιβαινόντων.

Αυτή είναι η νέα SKODA OCTAVIA

Η νέα OCTAVIA για πρώτη φορά διαθέτει και plug-in υβριδική έκδοση, με τον κωδικό iV. Οι βενζινοκινητήρες έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, με κάποιους από αυτούς να διαθέτουν ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία. Την ίδια στιγμή οι πετρελαιοκινητήρες είναι της οικογένειας EVO, εκπέμποντας περίπου 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου. Συνοπτικά, η αποδιδόμενη ισχύς κυμαίνεται από 110 έως 204 ίππους, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση φυσικού αερίου (CNG). Στην plug-in υβριδική OCTAVIA iV, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 204 hp. Μία μπαταρία 13 kWH εξασφαλίζει αυτονομία 55 χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση.

Την ίδια στιγμή, οι ήπια υβριδικές eTEC εκδόσεις με τους κινητήρες EVO 1.0 TSI και 1.5 TSI, χρησιμοποιούν μπαταρία 48 V ιόντων λιθίου για ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, έξτρα παροχή ισχύος και ελεύθερο τροχασμό με τον κινητήρα πλήρως απενεργοποιημένο, για πιο οικονομική κατανάλωση. Τέλος, οι EVO κινητήρες διαθέτουν σύστημα AdBlue διπλής δόσης ενώ προαιρετικά η OCTAVIA εξοπλίζεται και με Dynamic Chassis Control, με τον οδηγό να μπορεί να παρέμβει και να ρυθμίζει πολλές από τις παραμέτρους του αυτοκινήτου (ανάρτηση, απόσβεση, απόκριση και αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, χρόνος αντίδρασης αλλαγών στο DSG κλπ.).

Η νέα OCTAVIA προσφέρει ότι πιο προηγμένο σε συστήματα infotainment, με έλεγχο από οθόνες αφής 8,25 - 10 ιντσών. Κάποιες λειτουργίες ελέγχονται είτε με κινήσεις του χεριού χωρίς καν άγγιγμα της οθόνης είτε με φωνητικές εντολές, μέσω της Laura SKODA Digital Assistant. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με έως και πέντε (5) USB-C θύρες είτε για φόρτιση είτε για απλή σύνδεση συσκευών ενώ τα smartphones μπορούν να φορτιστούν και επαγωγικά (ασύρματα) μέσω ενός Phone Box. Τέλος, η βελτιωμένη ακουστική του εσωτερικού σε συνδυασμό με το έξτρα ηχοσύστημα CANTON, εξασφαλίζουν μία εξαιρετική εμπειρία ήχου.

Ως ένα γνήσιο μοντέλο της SKODA, η νέα OCTAVIA διαθέτει πολλά Simply Clever χαρακτηριστικά ενώ κάποια νέα παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Ανάμεσά τους, δύο θήκες για smartphones στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, πτυσσόμενες αντηλιακές κουρτίνες για τους πίσω επιβάτες, πολυλειτουργικός αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών και πολλά άλλα.

Η παραγωγή της νέας SKODA OCTAVIA, τόσο για την Grand Coupe όσο και τη Sportswagon έκδοση είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει την ερχόμενη Άνοιξη. Το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη Μαΐου…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ