ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Από έναν απλό λεβιέ στην αυτόματη μετάδοση

Από έναν απλό λεβιέ στην αυτόματη μετάδοση

Αν και σήμερα μπορεί να φαίνεται δύσκολο να πιστέψει κανείς, ότι οι αλλαγές ταχυτήτων δεν ήταν πάντα ένα βασικό χαρακτηριστικό στα αυτοκίνητα, εντούτοις, στην πραγματικότητα, ορισμένα μοντέλα στη δεκαετία του '40 δεν είχαν ούτε και μια αντίστροφη ταχύτητα.

Κι όμως, αυτό το στοιχείο του αυτοκινήτου, εξελίσσεται ολοένα και πιο πολύ, για άνετη οδήγηση:

Η δεκαετία του '50: Οι οδηγοί άλλαζαν χρησιμοποιώντας έναν λεβιέ που προσαρμόστηκε στην κολόνα του τιμονιού. Αυτό έγινε με μοντέλα όπως το αμερικανικά εμπνευσμένο SEAT 1400. Η θέση του δεν ήταν η πιο άνετη για τον οδηγό, αλλά επέτρεψε τη διαμόρφωση του μπροστινού πάγκου που θα μπορούσε να φιλοξενήσει έως και τρία άτομα.

Από έναν απλό λεβιέ στην αυτόματη μετάδοση

Η δεκαετία του '60: Με τον απλό σχεδιασμό «γλειφιτζούρι», ο λεβιές ταχυτήτων ήταν τοποθετημένος εκεί που είναι σήμερα, ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα. Στο SEAT 600 ήταν μόνο ένα ραβδί με μια μπάλα στο τέλος για χειροκίνητη αλλαγή, με τέσσερις ταχύτητες. Για να μην δουλεύει ο κινητήρας σε υψηλές στροφές, συνέχεια, το ταχύμετρο εμφάνισε κόκκινες γραμμές για να δείξει πότε πρέπει να αλλάξει ταχύτητα.

Η δεκαετία του '70: Στο δρόμο της εξέλιξης, ο λεβιές έγινε πιο εργονομικός και προστέθηκαν περισσότερες ταχύτητες για την καλύτερη απόκριση του κινητήρα. Το SEAT 124 Sport 1600 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της ισπανικής μάρκας με πέντε ταχύτητες. Στην έκδοση του sedan, η οποία ήταν πολύ δημοφιλής μεταξύ των μεσαίων τάξεων, ο μοχλός ταχυτήτων συνδέθηκε για πρώτη φορά απευθείας με το κιβώτιο ταχυτήτων, καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο γρήγορο και αποτελεσματικό για να αλλάξει ταχύτητες.

Η δεκαετία του '80: Αυτή η δεκαετία σηματοδοτεί μια κίνηση προς περισσότερη εργονομία και άνεση. Ορισμένα μοντέλα διαθέτουν ήδη υδραυλικό τιμόνι και νέα υλικά που καθιστούν τις αλλαγές ταχυτήτων πιο ευέλικτες. Με αυτή την έννοια, το πρώτο SEAT Ibiza είναι ένα παράδειγμα. Ο λεβιές ταχυτήτων είναι εκλεπτυσμένος, ανυψωμένος και καλύτερα προσαρμοσμένος στο χέρι του οδηγού.

Από έναν απλό λεβιέ στην αυτόματη μετάδοση

Από τη δεκαετία του '90 έως σήμερα: Εμφανίζονται τα πρώτα μοντέλα 6 ταχυτήτων, ενώ τα αυτόματα κιβώτια αποκτούν δημοτικότητα. Χάρη σε αυτό, οι οδηγοί λένε «αντίο» στον συμπλέκτη και εμποδίζει τους κινητήρες των αυτοκινήτων να σβήσουν ή να κυλήσουν. Μοντέλα, όπως το SEAT Tarraco, διαθέτουν κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη, συνδυάζοντας την άνεση ενός αυτόματου με την αίσθηση ενός μηχανικού κιβωτίου…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ