ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Από 22.000 ευρώ το νέο Kodiaq

Από 22.000 ευρώ το νέο Kodiaq
HEIMBACH

Προ μηνών είχα οδηγήσει στη Μαγιόρκα το νέο, μεγάλο SUV της Skoda και οφείλω να πω ότι οι εντυπώσεις μου ήταν πολύ θετικές.

Η τσεχική μάρκα, μέλος του ομίλου της VW από το 1991, προχώρησε με τη σειρά της στην παραγωγή ενός επιβλητικού SUV, αντίπαλο δέος στο Tiguan της μητρική εταιρείας. Βέβαια, όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα στα εσωτερικά του ομίλου VW, έχουν τους τρόπους να ξεχωρίζουν μεταξύ τους.

Μπορεί να χρησιμοποιούν κοινές πλατφόρμες, κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, ωστόσο η σχεδίαση, το φινίρισμα και το επίπεδο εξοπλισμού αλλάζει από μάρκα σε μάρκα. Η Skoda, για παράδειγμα, φημίζεται για τους χώρους στα μοντέλα τα, τα οποία διαθέτουν τους μεγαλύτερους στην κατηγορία τους. Ετσι και το νέο Kodiaq, το όνομα του οποίου προέρχεται από την αρκούδα της Αλάσκας.

Μεγάλο αμάξωμα

Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου μοντέλου, το κατατάσσουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των SUV μοντέλων. Το συνολικό μήκος είναι 4,697 μ., το πλάτος 1,882 μ. και το ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ. Αυτομάτως, οι διαστάσεις αυτές δημιουργούν την αίσθηση της ευρυχωρίας, που αγγίζει τα 720 λίτρα όγκου στην 5θέσια διάταξη (2.065 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, όντας το πιο μεγάλο πορτμπαγκάζ στην κατηγορία του. Το συνολικό βάρος είναι 1.502 κιλά (δικίνητη έκδοση) και φθάνει τα 1.610 κιλά (τετρακίνητη).

Παράλληλα, αποτελεί επίσης το πρώτο 7θέσιο μοντέλο της μάρκας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου διατίθενται δύο ακόμα θέσεις με την προσθήκη 3ης σειράς καθισμάτων. Σε αυτή την περίπτωση το μοντέλο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς στο εσωτερικό του φορτίων μήκους έως και 2,8 μέτρων. Το νέο Kodiaq, μπορεί να είναι μεγάλο, εντούτοις σε αυτό βασίζει πολλά η εισαγωγική εταιρεία, ενδυναμώνοντας την εικόνα της μάρκας σε μια κατηγορία αμαξωμάτων όπου δεν είχε συμμετοχή.

Κινητήρες

Στη χώρα μας είναι διαθέσιμο με δύο μοτέρ TSI βενζίνης και δύο TDI πετρελαίου. Τόσο οι βενζινοκίνητες όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού ενώ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Stop & Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης.

Ο βασικός βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής. Εργοστασιακά η μέση κατανάλωση είναι 6,0 λίτρα/100χλμ., και οι εκπομπές CO2 είναι 140 γρ./χλμ. Διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT – Active Cylinder Technology – που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων 2 και 3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Προσφέρεται με χειροκίνητο 6άρι ή 6άρι DSG και 4κίνηση.

Ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη έχει ισχύ 150 ίππους, ροπή 340 Nm και χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση) ενώ εκπέμπει 131 γρ. CO2/km. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η 4κίνητη έκδοση προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 190 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 400 Nm. Ο κινητήρας αυτός επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δευτ. (0-100 χλμ./ώρα), με τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα. Διαθέτει στάνταρ 7άρι κιβώτιο DSG και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της ŠKODA.

Στις 4κίνητες εκδόσεις η μονάδα ελέγχου υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα. Η οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης θεωρητικά, εξαφανίζεται χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου που λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στον πίσω άξονα φθάνει το 90%, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν αγγίζει το 85% σε ένα μόνο τροχό.

Συστήματα ενεργητικής ασφάλειας

Το νέο Kodiaq εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης, όπως: τα Front Assist, Pedestrian Monitor, Driver Alert, Collision Brake, ενώ καινοτομία στην κατηγορία αποτελούν τα συστήματα Trailer Assist (με δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους μέχρι 2,5 τόνους), Manoeuvre Assist και Area View.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ