ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat
OLAF PIGNATARO

Το υβριδικό σύστημα της Fiat διαθέτει μια σειρά έξυπνων λειτουργιών με στόχο το αυτοκίνητο να εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη ενέργεια με τον καλύτερο τρόπο.

Τα νέα, ήπιας υβριδικής τεχνολογίας Fiat, είναι ήδη στην ελληνική αγορά και η ιταλική εταιρεία, προχωρά - με αυτόν τον τρόπο - στον εκδημοκρατισμό της υβριδικής τεχνολογίας καθιστώντας τη προσιτή, ακόμα και για ένα αυτοκίνητο πόλης. Μια προηγμένη τεχνολογία, που συνδυάζει δύο σύγχρονα συστήματα κίνησης (θερμικό και ηλεκτρικό).

Με στόχο τη βέλτιστη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων του υβριδικού συστήματος από τους καταναλωτές, η Fiatετοίμασε μερικές σύντομες οδηγίες για οικονομικές και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.

Στα υβριδικά Fiat 500 και Panda Hybrid, το σύστημα κίνησης συνδυάζει το νέο αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.0 FireFly με το υβριδικό σύστημα, καρδιά του οποίου είναι η γεννήτρια-κινητήρας BSG, η Fiat προσφέρει στα 500 και Panda αυξημένη ισχύ (70 ίπποι), ομαλότερη και πιο δυνατή επιτάχυνση και κυρίωςμειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων έως και 30%.

Ιδού ορισμένες πληροφορίες και συμβουλές για τους οδηγούς.

1. Καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα

Ο νέος βενζινοκινητήρας στα 500 και Panda Hybrid διαθέτει έναν πολύ σημαντικό σύμμαχο. Τη γεννήτρια-κινητήρα BSG. Το BSG κατά την επιβράδυνση αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία λιθίου η οποία στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την επιτάχυνση. Λειτουργώντας ως κινητήρας, το BSG υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα συμπληρώνοντας και ομαλοποιώντας την καμπύλη ροπής του συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει με πιο άμεσο και ομαλό τρόπο το αυτοκίνητο, εφαρμόζοντας παράλληλα χαμηλότερο φορτίο στον βενζινοκινητήρα. Ο οδηγός εκμεταλλευόμενος την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να οδηγήσει με μεγαλύτερη άνεση και πολύ καλύτερη οικονομία καυσίμου πατώντας πολύ πιο ελαφρά το πεντάλ του γκαζιού.

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat

2. Βέλτιστη λειτουργία του συστήματος Stop& Start

Το σύστημα Stop & Start μπορεί να μειώσει ιδιαίτερα την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου κυρίως στις συνθήκες υψηλής κίνησης στα αστικά κέντρα. Λόγω της λειτουργίας που παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση στην ανταπόκριση, αλλά και κραδασμούς, αρκετοί οδηγοί απενεργοποιούσαν το σύστημα χάνοντας το πλεονέκτημα που αυτό προσφέρει σε επίπεδο κατανάλωσης. Με το υβριδικό σύστημα της Fiat και χάρη στο BSG και τη μπαταρία λιθίου η ενεργοποίηση – απενεργοποίηση του κινητήρα είναιαπόλυτα άμεση και χωρίς κανένα κραδασμό ή θόρυβο. Ουσιαστικά ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να αντιληφθούν τη λειτουργία του συστήματος μόνο από τις σχετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων. Με αυτό τον τρόπο η αξιοποίηση του συστήματος Stop & Start μπορεί να είναι απόλυτη, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, χωρίς καμία αρνητική επίδραση στην άνεση.

3. Εκμετάλλευση των έξυπνων λειτουργιών του υβριδικού συστήματος

Παρά το χαμηλό βάρος και τη σχετικά απλή δομή του, το υβριδικό σύστημα της Fiat διαθέτει μια σειρά έξυπνων λειτουργιών με στόχο το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη ενέργεια με τον καλύτερο τρόπο.

e-coasting: Κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι η ελαφριά επιβράδυνση του αυτοκινήτου μετατρέπεται από το BSG σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται στη μπαταρία λιθίου του αυτοκινήτου. Η αποθηκευμένη ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί είτε για την υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα BSG, είτε για την υποστήριξη των υποσυστημάτων (κλιματισμός, stop & start, φωτισμός, κτλ.). Συνεπώς κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας και κατ’ επέκταση στην καλύτερη εκμετάλλευση της διαθέσιμης κινητικής ενέργειας.

e-braking: Ένα βήμα παραπέρα από το e-coasting, είναι η λειτουργία e-braking, η οποία επίσης αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια στη μπαταρία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο. Σε ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο κατά το φρενάρισμα το σύνολο της κινητικής ενέργειας μετατρέπεται σε θερμική μέσω της τριβής των φρένων. Στην περίπτωση του e-braking του υβριδικού συστήματος της Fiat, μεγάλο μέρος της ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική ανεβάζοντας σημαντικά το βαθμό απόδοσης του συνόλου.

e-sailing: Εφοδιασμένο με ένα νέο κιβώτιο 6 σχέσεων, το υβριδικό σύστημα της Fiat λανσάρει τη λειτουργία e-sailing, η οποία σε ταχύτητες κάτω των 30χλμ./ώρα επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου με μηδενική κατανάλωση. Μέσω μιας σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα προτρέπει τον οδηγό να επιλέξει τη νεκρά ταχύτητα απενεργοποιώντας παράλληλα τον κινητήρα. Όλα τα συστήματα συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά λόγω της μπαταρίας λιθίου υψηλής χωρητικότητας και το αυτοκίνητο επιβραδύνει (π.χ. πλησιάζοντας ένα κόκκινο φανάρι), με μηδενική κατανάλωση. Εφαρμόζοντας τις προτροπές του συστήματος ο οδηγός μπορεί να μειώσει συνολικά την κατανάλωση χωρίς καμία επίπτωση στην παρεχόμενη άνεση και ασφάλεια…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ