ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ανανεώθηκε και ήρθε η Skoda Octavia

Ανανεώθηκε και ήρθε η Skoda Octavia

Σχεδιαστικό φρεσκάρισμα, χαρακτηριστική ευρυχωρία, κινητήρες και για φυσικό αέριο, τετρακίνηση για την βελτιωμένη Skoda Octavia.

Βελτιωμένη στα σημεία είναι η Octavia, με τους σχεδιαστές να δίνουν βαρύτητα στην αεροδυναμική, διότι έτσι μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια οι ρύποι.

Μπροστά παρατηρούμε φαρδύτερη μάσκα και νέους προβολείς με σχεδίαση επηρεασμένη από τα κρύσταλλα Βοημίας, όπως έγινε και με το νέο SUV Karoq.

Επιπλέον, προστέθηκαν φαρδύτεροι αεραγωγοί με κυψελωτή δομή στο νέο προφυλακτήρα, ενώ προαιρετικά διατίθενται προσαρμοζόμενοι εμπρός προβολείς (AFS) με τεχνολογία full-LED. Πίσω, τα φώτα είναι LED σε σχήμα C.

Ελαφρώς μακρύτερη, κατά μερικά χιλιοστά σε σχέση με πριν, όμως αυξήθηκε το πλάτος του πίσω μετατροχίου κατά 20 ή 30 χιλιοστά (ανάλογα με τον κινητήρα και τον πίσω άξονα).

Στην καμπίνα, δεν έχουμε αλλαγές, πλην της ανανεωμένης οθόνης πολλαπλών λειτουργιών και των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού, ενώ δέκα αποχρώσεις από τις μονάδες φώτων στις πόρτες, βελτιώνουν τον εσωτερικό φωτισμό.

Κινητήρες και πλαίσιο

Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες TSI, τρεις πετρελαίου TDI και έναν CNG, οι οποίοι συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 110 hp έως 184 hp.

Ο 1.4 lt G-TEC με 110 hp είναι ένας πολύ οικονομικός κινητήρας σχεδιασμένος για χρήση με φυσικό αέριο. Εκτός από τα μηχανικά κιβώτια, διατίθενται κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG έξι ή επτά σχέσεων για όλους σχεδόν τους κινητήρες. Η Skoda προσφέρει τετρακίνηση για το 2.0 TDI.

Το προαιρετικό σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC) αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο το πλαίσιο, ενώ ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το χαρακτήρα της ανάρτησης επιλέγοντας το προφίλ Comfort, Normal ή Sport.

Όλα τα μηχανικά σύνολα πληρούν τα πρότυπα Euro 6. Οι κινητήρες TSI χρησιμοποιούν υπερσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό βενζίνης.

Ο μικρότερος σε χωρητικότητα κινητήρας της γκάμας αποδίδει 116 PS, είναι τρικύλινδρος 1.0 lt TSI και διατίθεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή 7-τάχυτο DSG.

Ο 1.4 lt TSI G-TEC είναι ιδιαίτερα αποδοτικός καθώς ως κινητήρας bivalent, λειτουργεί με φυσικό αέριο και βενζίνη, και αποδίδει 110 hp.

Στο πρόγραμμα CNG και όταν συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο DSG, τα μοντέλα Octavia και Octavia Combi εκπέμπουν μόλις 101 και 107 γρ./χλμ. CO2. Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας 1.4 lt TSI αποδίδει 150 hp.

Η υπερσυμπίεση και ο άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης με τεχνολογία Common Rail είναι κοινά χαρακτηριστικά των κινητήρων TDI στις Octavia και Octavia Combi.

Ο βασικός 1.6 lt TDI αποδίδει 116 hp συνδυάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7άρι DSG. Με αυτό το συνδυασμό, η κατανάλωση μικτού κύκλου των Octavia και Octavia Combi δεν υπερβαίνει τα 3,9 λίτρα/100 χλμ.

Ανανεώθηκε και ήρθε η Skoda Octavia

Οι δύο δίλιτρες εκδόσεις του κινητήρα TDI αποδίδουν 150 hp και 184 hp. Ο πετρελαίου 150 hp συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διατίθεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) ή τετρακίνηση (AWD). Ένα 6-τάχυτο DSG διατίθεται εναλλακτικά, για προσθιοκίνητα μοντέλα.

Ο ισχυρότερος κινητήρας πετρελαίου 184 hp διατίθεται μόνο με τετρακίνηση, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6-τάχυτο κιβώτιο DSG .Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στην πρόσφυση και την ασφάλεια των Octavia (RS) και Octavia Combi (Scout), έχοντας συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό βάρος.

Βασικό στοιχείο του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, που τοποθετείται μπροστά από τον πίσω άξονα. Η μονάδα ελέγχου (εγκέφαλος) υπολογίζει συνεχώς την κατανομή της ιδανικής ροπής για τον πίσω άξονα.

Το ηλεκτρονικό, μπλοκέ διαφορικό XDS+, μία λειτουργία του Electronic Stabilisation Control (ESC), παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στις γρήγορες στροφές – τόσο για τις προσθιοκίνητες, όσο και τις τετρακίνητες εκδόσεις.

Σε συνθήκες απώλειας της πρόσφυσης, το XDS+ επιβραδύνει ελαφρώς τον εσωτερικό –προς την στροφή- τροχό για να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στον εξωτερικό.

Αυξημένο μετατρόχιο, Δυναμικός Έλεγχος Πλαισίου (Dynamic Chassis Control)

Η ανάρτηση πλαισίου των Octavia και Octavia Combi περιλαμβάνει γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και ανάλογα με την έκδοση κινητήρα, πίσω άξονα πολλαπλών (multi link) συνδέσμων ή ημιάκαμπτο άξονα.

Με την ευκαιρία της αναβάθμισης του μοντέλου, το πίσω μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 20 mm στην Octavia και 30 χλστ. στην Octavia Combi.

Η κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης χρησιμοποιεί ηλεκτρομηχανικό σύστημα υποβοήθησης που επιτρέπει την συνεργασία με πολυάριθμα συστήματα υποστήριξης.

Το προσαρμοζόμενο σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Πλαισίου - Adaptive Dynamic Chassis Control (DCC) διατίθεται και για τις δύο εκδόσεις προαιρετικά.

Με αυτό το σύστημα, η λειτουργία των αμορτισέρ ελέγχεται από ηλεκτρικές βαλβίδες, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα, Comfort, Normal και Sport.

Το DCC συμβάλλει επίσης στην ενεργητική ασφάλεια, καθώς αλλάζει αυτόματα σε Sport mode σε επικίνδυνες καταστάσεις, για να εξασφαλίσει μεγαλύτερη σταθερότητα, καλύτερη πρόσφυση των ελαστικών και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Το DCC διατίθεται προαιρετικά από την έκδοση Ambition και πάνω (δεν διατίθεται για κινητήρες με ισχύ κάτω από 150 hp.

Με το Driving Mode Select, ο οδηγός μπορεί επίσης να αλλάζει τα χαρακτηριστικά συστήματος διεύθυνσης και τη λειτουργία του κιβωτίου DSG.

Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ρυθμίσεων Normal, Eco, Sport και Individual, ακόμα και ένα Comfort mode με Dynamic Chassis Control. Οι ρυθμίσεις που επιλέγει κάθε οδηγός μπορούν να αποθηκεύονται στο εξατομικευμένο κλειδί, το οποίο διατίθεται προαιρετικά.

Διευρυμένη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού

Πέντε νέα χαρακτηριστικά έχουν προστεθεί στη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού για τα μοντέλα Octavia και Octavia Combi. Αυτά βελτιστοποιούν την ασφάλεια στην κυκλοφορία της πόλης, σε επαρχιακούς δρόμους και τον αυτοκινητόδρομο, και παρέχουν πρόσθετη άνεση στο παρκάρισμα και τους ελιγμούς.

Το προαιρετικό Front Assist με λειτουργία City Emergency Brake περιλαμβάνει Predictive Pedestrian Protection (Προληπτική Προστασία Πεζού). Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ και αντιδρά ακόμα και στους πεζούς που διασχίζουν το δρόμο. Αυτή η λειτουργία είναι ενεργή μεταξύ 10 και 60 χλμ./ώρα.

Ανάμεσα σε αυτές τις ταχύτητες, ενεργοποιείται το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης και βοηθά στην πρόληψη ενός ατυχήματος ή τουλάχιστον μειώνει δραστικά τις συνέπειες μιας σύγκρουσης.

Η νέα λειτουργία Blind Spot Detect (Ανίχνευση Τυφλού Σημείου) συμβάλλει στην ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων στο δρόμο. Ενεργοποιείται μεταξύ των 10 χλμ./ώρα και της τελικής ταχύτητας.

Δύο αισθητήρες ραντάρ πίσω παρακολουθούν την κυκλοφορία. Εάν κάποιο αυτοκίνητο ή όχημα πλησιάσει ξαφνικά από πίσω, ή βρίσκεται στο τυφλό σημείο, μία προειδοποιητική λυχνία ανάβει στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη.

Οι πίσω αισθητήρες ραντάρ χρησιμοποιούνται επίσης από το Rear Traffic Alert, ένα ακόμα σύστημα, που βοηθά τον οδηγό όταν βγαίνει με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή από ιδιωτικές οδούς. Αυτό ανιχνεύει έγκαιρα τη διερχόμενη κυκλοφορία, και προειδοποιεί τον οδηγό πρώτα με οπτικά και μετά με ηχητικά σήματα.

Το προαιρετικό Trailer Assist μεταμορφώνει σε ειδικούς ακόμα και όσους έχουν ελάχιστη εμπειρία στη ρυμούλκηση. Για να αξιοποιήσει αυτή τη λειτουργία, ο οδηγός πρέπει να επιλέξει όπισθεν και να πατήσει του μπουτόν Park.

Στη συνέχεια, χρησιμοποιεί το μοχλό ρύθμισης εξωτερικών καθρεπτών για να ορίσει τη γωνία που επιθυμεί να χρησιμοποιεί στην οπισθοπορεία.

Για καθοδήγηση του οδηγού, στην οθόνη του αυτοκινήτου προβάλλεται ένα διάγραμμα που δείχνει τη γωνία στροφής του τρέιλερ.

Το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να επιταχύνει ομαλά – το σύστημα στρίβει το αυτοκίνητο και το τρέιλερ αυτόματα στην επιθυμητή γωνία.

Ένα ακόμα σύστημα με την ονομασία Manoeuvre Assist, προσφέρει υποστήριξη στην οπισθοπορεία χωρίς ρυμούλκηση τρέιλερ, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο, μόλις ανιχνεύσει εμπόδιο πίσω από αυτό, χάρη στους πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.

Οι νέες λειτουργίες προστίθενται στη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού που ήδη προσφερόταν πριν την αναβάθμιση των μοντέλων Octavia και Octavia Combi.

Η γκάμα αυτή περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control (ACC) - βασισμένο σε ραντάρ - που διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα και την ιδανική απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, Lane Assist, που προειδοποιεί τον οδηγό εάν το αυτοκίνητο ακούσια παρεκκλίνει από τη λωρίδα του, λειτουργία ανίχνευσης κόπωσης οδηγού Driver Alert, και προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών Crew Protect Assist, που θέτει σε εφαρμογή μέτρα προστασίας σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης.

Επιπλέον, διατίθενται Auto Light Assist, βασισμένο σε κάμερα, Travel Assist με Traffic Sign Recognition (Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης), Park Assist και κάμερα οπισθοπορείας.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ