Άκρως εντυπωσιακό το ολοκαίνουργιο Toyota Yaris

Σε νέα πλατφόρμα, με νέο υβριδικό σύστημα και περισσότερη τεχνολογία.

Η κατηγορία των supermini αυτοκινήτων πόλης, εξακολουθεί να παραμένει πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού, παρά την ανερχόμενη τάση των SUV – Crossover. Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, με συνεχείς παρουσιάσεις νέων μοντέλων, έρχεται η Toyota να ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο τη θέση της με το ολοκαίνουργιο Yaris.

Το μοντέλο, είναι από τα πλέον δημοφιλή της κατηγορίας του, ενώ στην Ελλάδα είναι σταθερά μακράν πρώτο, τα τελευταία χρόνια, όπως και η Toyota στο σύνολο της αγοράς, που μονοπωλεί -σχεδόν- τα σκήπτρα την τελευταία 20ετία.

Το νέο Toyota Yaris, μόλις αποκαλύφθηκε στην 4η γενιά του, με πιο οβάλ γραμμές και βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, που εντάσσεται στη νέα παγκόσμια αρχιτεκτονική (TNGA) της Toyota. Το πρώτο αποτέλεσμα της νέας αρχιτεκτονικής, η πλατφόρμα GA-C, χρησιμοποιήθηκε για την τελευταία γενιά Prius, το C-HR και τη νέα Corolla. Η δεύτερη πλατφόρμα GA-K χρησιμοποιήθηκε για το νέο Camry και το νέο RAV4, ενώ τώρα, η τρίτη πλατφόρμα GA-C, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά και αποτελεί τη βάση του νέου Yaris. Κύριο χαρακτηριστικό της, το χαμηλό κέντρο βάρους, που σε συνδυασμό με τις πιο συμπαγείς διαστάσεις του μοντέλου (3,940 μ. μήκος, μειωμένο κατά μισό εκ., 1,745 μ. πλάτος με +5 εκ. και 1,470 μ. ύψος, μειωμένο κατά 4 εκ.) και με καλύτερη στρεπτική ακαμψία κατά 35%, το νέο Yaris πατά καλύτερα στο έδαφος, περιορίζοντας τις περιττές κλίσεις (καλύτερη ισορροπία εμρπός – πίσω, δεξιά - αριστερά). Βέβαια, αυτό θα το διαπιστώσουμε όταν πρόκειται να οδηγήσουμε το μοντέλο.

Παράλληλα, με τη νέα πλατφόρμα, το κάθισμα τοποθετήθηκε χαμηλότερα και πιο πίσω (+6 εκ. σε σύγκριση με το τρέχον Yaris) προς το κέντρο του αυτοκινήτου, βοηθώντας στη μείωση του κέντρου βάρους, στη βελτίωση της ορατότητας και στην αύξηση των χώρων, ενώ αυξήθηκε και το μεταξόνιο κατά 5 εκ. (2,560 μ.).

Στην ανάρτηση, μπροστά παραμένουν τα γόνατα McPherson και πίσω η αντιστρεπτική δοκός, ενώ έχουν τοποθετηθεί μαλακότερα ελατήρια.

Τώρα, όσον αφορά τα κινητήρα σύνολα, επειδή η Toyota θεωρεί ότι κατά 80% το Yaris θα πωλείται στην υβριδική του έκδοση, παρουσίασε πρώτα την υβριδική έκδοση, με σύστημα 1.5 Hybrid Dynamic Force, που περιλαμβάνει κινητήρα βενζίνης 1.5 lt με ισχύ 115 ίππους (15% παραπάνω από πριν), ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Ατκινσον, έχει μεγαλύτερη ροπή και 40% μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, με αποτέλεσμα να καταναλώνει κατά 20% λιγότερο καύσιμο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ – μπαταρία ιόντων λιθίου. Το μοτέρ 590V παράγει ισχύ 59kW και ροπή 141 Nm, με την εταιρεία να υποστηρίζει ότι η τελική ταχύτητα, μόνο ηλεκτρικά, μπορεί να φθάσει τα 130 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί να κινηθεί κατά περίπου 80% χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Αυτό κι αν είναι πρόοδος προς την ηλεκτροκίνηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota διαθέτει εμπειρία πάνω από 20 χρόνια στην υβριδική τεχνολογία (άνω των 14 εκατ. υβριδικών οχημάτων σε πωλήσεις, από το Prius το 1997), την οποία αναπτύσσει ταχύτατα. Μάλιστα, εκτιμά ότι τα υβριδικά της οχήματα, διανύουν συλλογικά πάνω από 500 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε όλο τον κόσμο, κάθε μέρα.

Το νέο Yaris θα διατίθεται επίσης με τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.0 lt και 1.5lt αργότερα.

Σε επίπεδο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, φέρει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, που περιλαμβάνουν έξυπνο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, συστήματα που εξοπλίζουν την Toyota.

Εκτός από τα Advanced Driver Assist Systems, το νέο Yaris, για την καλύτερη προστασία του επιβάτη σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, θα έχει και μεσαίο αερόσακο...

www.driveandtravel.gr

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

HIGHLIGHTS