ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

20 χρόνια πολυτελή SUV από τη Mercedes-Benz

Der Mercedes-Benz GLE (W 166) ist Teil des umfangreichen SUV-Modellangebots von Mercedes-Benz.
A97F2247
 

The Mercedes-Benz GLE (W 166) is part of the extensive portfolio of Mercedes-Benz SUVs.
Der Mercedes-Benz GLE (W 166) ist Teil des umfangreichen SUV-Modellangebots von Mercedes-Benz. A97F2247 The Mercedes-Benz GLE (W 166) is part of the extensive portfolio of Mercedes-Benz SUVs. DAIMLER AG

Δεν υπάρχει αυτοκινητοβιομηχανία αυτή τη στιγμή, που να μην διαθέτει ένα τουλάχιστον μοντέλο κατηγορίας SUV. Μάλιστα υπάρχουν εταιρείες που διαθέτουν πολλά, ενώ υπάρχουν και μάρκες με αποκλειστικά τέτοια μοντέλα.

Η ιστορία της Mercedes-Benz στα SUV ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια, όταν παρουσίασε την M-Class στην Τασκαλούζα της Αλαμπάμα των ΗΠΑ. Ακολουθώντας τα ίχνη της G-Class, ο πρόδρομος της σημερινής GLE σηματοδότησε με μεγάλη επιτυχία την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των Sport Utility Vehicle (SUV).

Ταυτόχρονα, τα δύο οχήματα αποτέλεσαν τη βάση για το σημερινό, εκτενές χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Mercedes-Benz σε αυτή την κατηγορία της αγοράς, το οποίο εκτός από τις G-Class και GLE περιλαμβάνει επίσης τις GLA, GLC και GLS. Η Mercedes-Benz G-Class, παράγεται από το 1979, ωστόσο, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η γερμανική εταιρεία αναγνώρισε τις δυνατότητες μίας νέας κατηγορίας στην αγορά των εκτός δρόμου οχημάτων. Ανετα, σπορ αυτοκίνητα για αθλητικές δραστηριότητες και αναψυχή, που από τεχνικής άποψης μοιάζουν περισσότερο με επιβατικά αυτοκίνητα.

Τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του πρωτότυπου καθορίστηκαν το 1993. Τρία χρόνια αργότερα, η Mercedes-Benz παρουσίασε το πρωτότυπο «AAVision» στην Έκθεση Αυτοκινήτου Βόρειας Αμερικής (NAIAS) στο Ντιτρόιτ. Η ονομασία του concept car παρέπεμπε στην κατηγορία των οχημάτων «All Activity Vehicles» (AAV), τα οποία αργότερα έγιναν ευρέως γνωστά ως SUV.Τον Μάιο του 1997, πριν από 20 χρόνια, η Mercedes-Benz M-Class, έκανε λοιπόν την πρεμιέρα της, με τετρακίνηση, μεγάλη απόσταση από το έδαφος και πλούσιο εσωτερικό χώρο. Προσέφερε οδηγική άνεση ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες δρόμου, πολυμορφικό εσωτερικό και αρμονική σχεδίαση.

Αυτό που κυρίως αναβάθμισε την άνεση στην M-Class ήταν το σύστημα ανάρτησης, διαθέτοντας ανεξάρτητη μπροστινή και πίσω ανάρτηση. Η μόνιμη τετρακίνηση διέφερε επίσης καταργώντας τα μπλοκέ διαφορικά, φέροντας μία βελτιωμένη εκδοχή του Ηλεκτρονικού Συστήματος Ελέγχου Πρόσφυσης (ETS). Εάν ένας τροχός αρχίσει να χάνει την πρόσφυσή του σε ολισθηρό έδαφος, το ETS επιβραδύνει αυτόν τον τροχό μέχρι να επιτευχθεί μία προκαθορισμένη διαφορά ταχύτητας. Έτσι, αυξάνεται η ροπή στους τροχούς που διατηρούν καλή πρόσφυση. Ο συνδυασμός της ανεξάρτητης ανάρτησης και του συστήματος ETS βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και την ευστάθεια της M-Class, εντός κι εκτός δρόμου.

1996 stellt Mercedes-Benz die Konzeptstudie AAVision vor. Das allradgetriebene Freizeitautomobil nimmt Designelemente der künftigen M-Klasse (W 163, 1997 bis 2005) vorweg. 

In 1996 Mercedes-Benz presented the concept study "AAVision". This all-wheel drive recreational vehicle anticipated design features of the future M-Class (W 163, 1997 to 2005).
1996 stellt Mercedes-Benz die Konzeptstudie AAVision vor. Das allradgetriebene Freizeitautomobil nimmt Designelemente der künftigen M-Klasse (W 163, 1997 bis 2005) vorweg. In 1996 Mercedes-Benz presented the concept study "AAVision". This all-wheel drive recreational vehicle anticipated design features of the future M-Class (W 163, 1997 to 2005). DAIMLER AG

Νέο εργοστάσιο για το νέο τύπο οχήματος

Η M-Class έκανε το ντεμπούτο της στο νέο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στην Τασκαλούζα της Αλαμπάμα. Έκτοτε, η γερμανική εταιρεία παράγει εκεί σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα SUV της ανώτερης μεσαίας και πολυτελούς κατηγορίας. Η Τασκαλούζα ήταν το πρώτο εργοστάσιο της Mercedes-Benz που κατασκευάστηκε για την παραγωγή ενός νέου επιβατικού οχήματος εκτός Γερμανίας. Ήταν επίσης το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της Mercedes-Benz στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Η κατασκευή του εργοστασίου ξεκίνησε το 1995. Η παραγωγή της M-Class – αρχικά μόνο του μοντέλου ML 320 – άρχισε το Φεβρουάριο του 1997.

Στις 21 Μαΐου 1997, η Mercedes-Benz εγκαινίασε το εργοστάσιο ταυτόχρονα με την παρουσίαση της M-Class. Τέσσερις μήνες νωρίτερα, στην Έκθεση NAIAS του 1997, είχαν εκτεθεί το πλαίσιο και το σύστημα μετάδοσης κίνησης με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, καθώς και ο νέος 3.2 lt κινητήρας V6. Η ζήτηση για το νέο μοντέλο ήταν μεγάλη, και από το 1999 έως το 2002, κατασκευαζόταν, εκτός από το εργοστάσιο της Τασκαλούζα και στο εργοστάσιο Γκρατς της Steyr-Daimler-Puch AG στην Αυστρία – όπου κατασκευάζεται και η G-Class από την έναρξη παραγωγής της.

Αρχικά, η ML 320 ήταν διαθέσιμη μόνο στη Βόρεια Αμερική, ενώ οι Ευρωπαίοι πελάτες είχαν πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσουν την M-Class από το Μάρτιο του 1998. Εκτός από τον κινητήρα V6 ισχύος 218 hp, σύντομα διατέθηκε και ένα δεύτερο μοντέλο, η ML 230 με τετρακύλινδρο κινητήρα ισχύος 150 hp. Η πρώτη M-Class ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις που κυμαίνονται από την ML 270 CDI (163 hp) μέχρι την ML 55 AMG (347 hp).

Έδωσε το ρυθμό

Η M-Class ήταν μία από πλέον επιτυχημένες πρωτοβουλίες ανάπτυξης οχήματος της Mercedes-Benz κατά τη δεκαετία του 1990. Το ευέλικτο πρωτότυπό της, έδωσε τεράστια διεθνή ώθηση σε έναν νέο τύπο οχήματος που σημείωσε πολύ καλή πορεία και πέραν της μάρκας Mercedes-Benz. Με τη δεύτερη γενιά της M-Class, η οποία άρχισε να παράγεται το 2005, η Mercedes-Benz εδραίωσε αυτή τη θετική εξέλιξη. Το εργοστάσιο της Τασκαλούζα επεκτάθηκε και διπλασίασε τους εργαζομένους του.

Σε αντίθεση με την πρώτη M-Class με πλαίσιο κλειστής κιβωτοειδούς διατομής, η νέα διέθετε αυτοφερόμενο αμάξωμα. Οι μηχανικοί αναβάθμισαν επίσης το σύστημα ανάρτησης. Το αποτέλεσμα ήταν η περαιτέρω βελτίωση της οδηγικής άνεσης στο δρόμο και, ταυτόχρονα, η μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία κατά την εκτός δρόμου οδήγηση. Η γκάμα των κινητήρων εκτεινόταν από την ML 280 CDI 4MATIC (190 hp) μέχρι την ML 63 AMG 4MATIC (510 hp) με τετραβάλβιδο κινητήρα V8 και σύστημα πολλαπλού ψεκασμού βενζίνης. Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 2009, η Mercedes-Benz παρουσίασε την ML 450 HYBRID, η οποία αναπτύχθηκε ειδικά για την αγορά των ΗΠΑ. Συνδύαζε ένα βενζινοκινητήρα V6 με δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδοντας ισχύ 340 hp. Την ίδια χρονιά, η εκατομμυριοστή M-Class βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Τασκαλούζα.

Η τρίτη γενιά της M-Class, γιόρτασε την πρεμιέρα της το 2011 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) της Φρανκφούρτης. Κατά την εξέλιξή της, η έμφαση είχε δοθεί στη μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου, τη βελτίωση της οδηγικής άνεσης εντός κι εκτός δρόμου, και σε καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας.

Από την ανανέωση του μοντέλου (facelift) το φθινόπωρο του 2015, νέα ονομάζεται πλέον GLE και έκτοτε αποτελεί μέλος της οικογένειας μοντέλων E-Class. Μέχρι το τέλος του 2016, είχαν παραχθεί στο εργοστάσιο της Τασκαλούζα περίπου 2,4 εκατομμύρια SUV της ανώτερης μεσαίας (GLE και, από το 2016, GLE Coupé) και πολυτελούς κατηγορίας (GLS).

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ