NBA

NBA: Η σειρά ντοκιμαντέρ "Hoop Cities" συμπεριλαμβάνει την Θεσσαλονίκη, διδάσκει μπασκετική κουλτούρα και συγκλονίζει

NBA: Η σειρά ντοκιμαντέρ "Hoop Cities" συμπεριλαμβάνει την Θεσσαλονίκη, διδάσκει μπασκετική κουλτούρα και συγκλονίζει
PRINTSCREEN

Το NBA πρωτοπορεί. Ξανά. Προς τιμήν των 75 χρόνων του πρωταθλήματος, η κορυφαία λίγκα αποφάσισε να παρουσιάσει την μπασκετική ιστορία 8 σπουδαίων ευρωπαϊκών πόλεων, συμπεριλαμβανομένης της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του ντοκιμαντέρ “Hoop Cities”, με τον Ευθύμη Ρεντζιά να εξηγεί στο SPORT24 το σπουδαίο πρότζεκτ.

Το NBA κατάφερε να εξελιχθεί σε μία παγκόσμια λίγκα. Στην κορυφαία λίγκα του κόσμου ωστόσο δεν άρεσε ποτέ να μένει στα λόγια. Είναι οι πράξεις που μετρούν. Πράξεις σαν το νέο σπουδαίο πρότζεκτ που παρουσιάζεται.

Το NBA θέλει να δείξει το παγκόσμιο πρόσωπό του. Θέλει να προβάλλει το ευρωπαϊκό μπάσκετ σε όλο τον κόσμο. Προχώρησε έτσι σε μία φιλόδοξη κίνηση για να τιμήσει τα 75 χρόνια ιστορίας του πρωταθλήματος. Μία κίνηση που δείχνει πόσο μπροστά είναι στο σκεπτικό του: Μία σειρά ντοκιμαντέρ με θέμα το μπάσκετ. Μία σειρά 8 ντοκιμαντέρ για την ακρίβεια, ένα για κάθε μία από τις 8 πλέον παραδοσιακές πόλεις που ζουν και αναπνέουν για το μπάσκετ στην Ευρώπη.

Θεσσαλονίκη, Βελιγράδι, Μπολόνια, Παρίσι, Κάουνας, Κωνσταντινούπολη, Σεβίλη και Κολωνία/Λεβερκούζεν. Οχτώ από τις πλέον εμβληματικές μπασκετικές πόλεις στην Ευρώπη. Όχι μόνο γιατί φιλοξενούν ιστορικές ομάδες ή ομάδες επιπέδου EuroLeague, αλλά επειδή είναι πόλεις που “μυρίζουν” μπάσκετ. Σε κλειστά, σε ανοιχτά γήπεδο, με τις μπασκετικές συζητήσεις να μονοπωλούν το ενδιαφέρον.

Είναι ένα τρομερό πρότζεκτ. Ένα πρότζεκτ που ήδη βρίσκεται στον αέρα και ο κόσμος θα μπορέσει να το παρακολουθήσει στην επίσημη σελίδα του NBA μέσω του NBA League Pass.

Ο Ευθύμης Ρεντζιάς, που είναι πρεσβευτής του NBA στην Ελλάδα, συμμετείχε στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, όντας ένας από τους ανθρώπους που εκπροσώπησαν την Θεσσαλονίκη και προσπάθησαν να καταστήσουν σαφές τι σημαίνει το μπάσκετ για αυτή την πόλη. Την πιο μπασκετική πόλη της Ελλάδας. Και εξηγεί μέσα από το SPORT24 τι σημαίνει αυτή η κίνηση και τι αντίκτυπο μπορεί να έχει.

"Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με μπασκετική κουλτούρα και ταυτότητα"

Γεννημένος στα Τρίκαλα, ξεκίνησε από τον Δαναό Τρικάλων, έκανε τα πρώτα επαγγελματικά μπασκετικά του βήματα στον ΠΑΟΚ και μετά γύρισε όλη την Ευρώπη με μία μπάλα πριν βρεθεί και στο NBA, ο Ευθύμης Ρεντζιάς είναι πιθανότατα ο πλέον κατάλληλος άνθρωπος για να αντιληφθεί την σημασία αυτού του πρότζεκτ. Τόσο για την Θεσσαλονίκη, όσο και για όλο το μπάσκετ. Γιατί όμως επιλέχθηκε η Θεσσαλονίκη;

Η Θεσσαλονίκη είναι μπασκετούπολη. Μία από τις μεγαλύτερες πόλεις του μπάσκετ Στην Ευρώπη” ανέφερε αρχικά ο άλλοτε διεθνής σέντερ, για να προσθέσει: “Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην χώρα μας το μπάσκετ ουσιαστικά ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη. Είναι μία πόλη με μπασκετική κουλτούρα, με ταυτότητα. Μία όμορφη πόλη, που έχει πολύ μπάσκετ μέσα της και γενικά την απασχολεί ο αθλητισμός”.

Στα μάτια πολλών η Θεσσαλονίκη είναι ο Άρης, ο ΠΑΟΚ, ο Ηρακλής. Η ιστορία της πόλης όμως δεν είναι μόνο οι τρεις μεγάλες ομάδες της όπως διηγείται ο Ευθύμης Ρεντζιάς. “Η Θεσσαλονίκη αγαπάει το μπάσκετ. Οι ομάδες της πρωταγωνίστησαν για χρόνια, ο ΠΑΟΚ και ο Άρης κατέκτησαν ευρωπαϊκούς τίτλους, ο Ηρακλής είχε επίσης καλές πορείες. Ο κόσμος ζει για το μπάσκετ. Δεν είναι όμως μόνο αυτές οι τρεις ομάδες.

Η ΧΑΝΘ είχε ανοίξει τον δρόμο πριν από πολλά χρόνια. Υπάρχουν αθλητικά σχολεία στην πόλη που είχαν επιτυχίες στο μπάσκετ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ο κόσμος είναι μπασκετικός και αυτό φαίνεται. Όποτε μία ομάδα της πόλης κάνει μία προσπάθεια να πετύχει κάτι, είτε είναι ο Άρης, είτε ο ΠΑΟΚ, είτε ο Ηρακλής, είτε κάποια άλλη ομάδα, ο κόσμος την αγκαλιάζει. Δίνει το παρών. Ανταποκρίνεται σε αυτο το κάλεσμα, επειδή έχει ανάγκη να το ζήσει”.

"Θα αναδειχθεί κάθε ευρωπαϊκή μπασκετούπολη"

Οι μυημένοι με τον χώρο του μπάσκετ δεν γίνεται να μην αντιληφθούν τον συμβολισμό των πόλεων που επιλέχθηκαν από 8 διαφορετικές πόλεις. Ο Ευθύμης Ρεντζιάς δίνει την δική του προσέγγιση στο θέμα: “Είναι μία τρομερή παραγωγή. Θα αναδειχθεί η ιστορία κάθε πόλης.

Θα αναδειχθεί κάθε μεγάλη ευρωπαϊκή μπασκετούπολη, ενώ δεν πρέπει να υποτιμάμε ότι μπαίνουν οι μεγάλες αγορές στο παιχνίδι, όπως αυτή της Γερμανίας και της Τουρκίας, χωρών που τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει πολλά βήματα μπροστά στην προώθηση του αθλήματος. Είναι ένα ντοκιμαντέρ που πρέπει να δει κάθε φίλαθλος του μπάσκετ, αλλά και κάθε φίλος του αθλητισμού γενικότερα. Να καταλάβει τι σημαίνει το μπάσκετ για την κουλτούρα κάθε μίας από αυτές τις πόλεις, πώς αναδεικνύει τον χαρακτήρα τους. Με πρώτη βέβαια την Θεσσαλονίκη”.

Ακολούθως ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής με την φανέλα της Εθνικής Εφήβων το 1995 (και MVP του τουρνουά) αναφέρθηκε στις κινήσεις που κάνει το NBA: “Η λιγκα έχει κάνει ένα τεράστιο άνοιγμα σε όλο τον κόσμο αυτά τα χρόνια. Είναι πλέον μία παγκόσμια λίγκα. Δεν έμεινε όμως στο απλώς να δεχθεί ξένους παίκτες. Προσπαθεί να κοιτάξει πιο βαθιά. Το NBA πρεσβεύει μπάσκετ, το διαφημίζει σε όλο τον κόσμο, τιμά την ιστορία κάθε πόλης ξεχωριστά, την κουλτούρα της.

Έχει εκπροσώπους σε όλο τον κόσμο. Το ελληνικό στοιχείο είναι έντονο πλέον ακόμα και σε επίπεδο στελεχών, με τον Γιώργο Αϊβάζογλου (σ.σ Vice President and Head of Fan Engagement & Direct-to-Consumer στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή) να δείχνει τον δρόμο.

Το θέμα στο NBA είναι ότι δεν αρκείται στο παρόν. Θέλει να τιμήσει το παρελθόν. Θέλει να αναδείξει το αγνό μέρος του αθλήματος. Το ανοιχτό γήπεδο, τα παιδιά που απλώς θέλουν να παίξουν μπάσκετ με τους φίλους τους, να ονειρευτούν το επόμενο βήμα τους”.

Κλείνοντας, ο Ευθύμης Ρεντζιάς στάθηκε στο τι σημαίνει αυτή η σειρά ντοκιμαντέρ για το άθλημα: “Ο κόσμος θα μπορέσει να δει και να καταλάβει γιατί στο Παρίσι και γενικά στην Γαλλία αγαπούν το μπάσκετ και έχουν μαζεμένες επιτυχίες. Θα ταξιδέψει στην Μπολόνια που μαζί με την Θεσσαλονίκη είναι οι πιο μεγάλες μπασκετικές πόλεις της Ευρώπης. Θα βρεθεί στο Βελιγράδι, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες σχολές μπάσκετ παγκοσμίως.

Πηγαίνοντας στο Κάουνας θα καταλάβει γιατί οι Λιθουανοί θεωρούνται ο πιο μπασκετικός λαός. Στην Κολωνία και το Λεβερκούζεν θα δει τις επιρροές του Ντιρκ Νοβίτσκι στο γερμανικό μπάσκετ. Στην Σεβίλη θα αντιληφθεί την αγνή αγάπη του ισπανικού λαού για το άθλημα. Στην Κωνσταντινούπολη θα καταλάβει τι δουλειά έγινε τα τελευταία χρόνια και οι τουρκικές ομάδες έχουν τόσες επιτυχίες σε συλλογικό επίπεδο.

Πιστεύω ότι αυτή η προσπάθεια αποτελεί τεράστια διαφήμιση για το ίδιο το μπάσκετ, σε όλη την Ευρώπη. Οι παλιοί θα θυμηθούν, οι νέοι θα μάθουν. Οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται για την οικογένεια του μπάσκετ είναι καλοδεχούμενη, αφού προσελκύει κοινό. Παιδιά στα γήπεδα, αλλά και φίλους του μπάσκετ που απλώς θέλουν να παρακολουθήσουν κάτι όμορφο”.

Η σειρά ντοκιμαντέρ “Hoop Cities” του NBA έχει ήδη ξεκινήσει να προβάλλεται. Οχτώ ευρωπαϊκές μπασκετικές πόλεις θα πουν την δική τους ιστορία, με τον δικό τους τρόπο, ώστε να το μάθει όλος ο κόσμος. Η Θεσσαλονίκη είναι μία από αυτές. Η συνέχεια, στις οθόνες.

TAGS NBA ΗΠΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ