ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πρώτο ηλεκτρικό SΑV της BMW είναι γεγονός

Το πρώτο ηλεκτρικό SΑV της BMW είναι γεγονός

Με την iX3, το BMW Group συνεχίζει αποφασιστικά την υλοποίηση της εταιρικής στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Το όραμα της BMW για την ηλεκτροκίνηση, τέθηκε σε τροχιά υλοποίησης το 2011, όταν παρουσιάστηκε η αμιγώς ηλεκτρική, i3, η οποία βέβαια λανσαρίστηκε και σε έκδοση extender με μικρό θερμικό κινητήρα. Μάλιστα, η BMW με το μοντέλο αυτό, μας μύησε, εδώ στην Ελλάδα, στον τομέα της ηλεκτροκίνησης κι οφείλουμε να της το αναγνωρίσουμε.

Λίγο αργότερα έκανε την εμφάνισή του το εντυπωσιακό υπερ-αυτοκίνητο i8, ένα plug-in hybrid μοντέλο, με κινητήρα βενζίνης 1.5lt και ηλεκτρικό μοτέρ. Ωστόσο, η παραγωγή του σταμάτησε, διότι η μάρκα από τη Βαυαρία, έχει στρέψει το βλέμμα της στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Κι ιδού, το πρώτο, νέο, απτό παράδειγμα. Η πρώτη, αμιγώς ηλεκτρική BMW X, βασισμένη στην Χ3, η BMW iX3, είναι γεγονός που αναμένεται στην αγορά εντός του 2021, με κατασκευή στο κινεζικό εργοστάσιο που διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive.

Αν τοποθετήσουμε πλάι πλάι την Χ3 και την iX3, θα αναγκαστούμε να υποκύψουμε στη διαδικασία της σύγκρισης. Η νέα BMW iX3, με κλασικές αναλογίες ενός Sports Activity Vehicle, φέρει ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, για καλύτερη αεροδυναμική, όπως κλειστή μάσκα «νεφρών» και ποδιά, νέο προφυλακτήρα, αεροδυναμικής σχεδίασης τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, καθώς και περιμετρικής λεπτομέρειες σε μπλε χρώμα που υποδηλώνουν την ύπαρξη της ηλεκτροκίνησης. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα, τη βελτιωμένη απόδοση που προσθέτει περίπου 10 χλμ. στην αυτονομία της νέας BMW iX3. Σε συνδυασμό με τις αεροδυναμικές βελτιώσεις στον πίσω διαχύτη και την περιοχή ανάρτησης, καθώς και με το σύστημα ελέγχου των πτερυγίων αέρα (air flap), διαμορφώνουν για τη νέα SAV συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,29.

Το πρώτο ηλεκτρικό SΑV της BMW είναι γεγονός

Στην καμπίνα οι διακριτικές μπλε πινελιές υπογραμμίζουν την παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Χειριστήρια αφής, υλικά υψηλής ποιότητας, πολυτελή στοιχεία, ευελιξία με διαιρούμενη 40:20:40 / αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων και μεγάλος χώρος αποσκευών στα 510 (1.560 λίτρα με αναδίπλωση καθισμάτων).

Λόγω της ύπαρξης της επίπεδα τοποθετημένης μπαταρίας, χαμήλωσε το κέντρο βάρους κατά 7,4 εκ., σε σχέση με την Χ3 xDrive 30i, ενώ έγιναν ειδικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (προαιρετική η ανάρτηση Adaptive M).

Η νέα BMW iX3 σηματοδοτεί και το ντεμπούτο της 5ης γενιάς της τεχνολογίας BMW eDrive, που θα τοποθετηθεί και στα μοντέλα BMW iNEXT και BMW i4 από το 2021. Το ηλεκτρικό μοτέρ, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι διατεταγμένα ως μία ολοκληρωμένη μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας της νέας BMW iX3 λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές ενός σύγχρονου μοτέρ διέγερσης χωρίς τη χρήση μαγνητών, για την πλήρη αποφυγή σπάνιων γαιών στην κατασκευή του κινητήρα.

Πλέον, το νέο σύστημα κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ 210 kW/286 hp και μέγιστη ροπή 400 Nm που -αντίθετα με άλλους ηλεκτροκινητήρες-, διατηρείται στις υψηλές στροφές. Το βάρους 2260 κιλών αμάξωμα, επιταχύνει σε 6,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με τελική ταχύτητα, περιορισμένη ηλεκτρονικά, στα 180 χλμ./ώρα.

Η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο είναι 19,5 – 18,5 kWh /100 χλμ., με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η ισχύς μεταφέρεται στον πίσω άξονα, για καλύτερη απόδοση και κατανομή βάρους 43%-57% σε εμπρός και πίσω άξονα, παρέχοντας και καλύτερη ελκτική πρόσφυση – χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB.

Τώρα, η μπαταρία (βάρους 518 κιλών) έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, με ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh (ωφέλιμο 74 kWh), που επιτρέπει αυτονομία έως 459 χλμ.

Το πρώτο ηλεκτρικό SΑV της BMW είναι γεγονός


Για την πιο αποδοτική λειτουργία του συστήματος, υπάρχει προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας. Το επίπεδο του Brake Energy Regeneration προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες, σύμφωνα με το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Για παράδειγμα, όταν το όχημα πλησιάζει σε μία διασταύρωση, μία ευθεία με όριο ταχύτητας ή ένα προπορευόμενο όχημα, η ανάκτηση ενέργειας αξιοποιείται πλήρως. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Εναλλακτικά, αντί τις προσαρμοζόμενης ανάκτησης ενέργειας, στη θέση D, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει high, medium ή low επίπεδο στο Brake Energy Regeneration. Επίσης, με την επιλογή της θέσης B, μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το πεντάλ του γκαζιού (one-pedal), για πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας.

Για τη φόρτιση, το νέο καλώδιο οικιακής φόρτισης Flexible Fast Charger, που θα διατίθεται για πρώτη φορά με τη νέα BMW iX3, μπορεί να συνδέεται τόσο σε στάνταρ οικιακές όσο και σε βιομηχανικές πρίζες με τη βοήθεια κάποιου αντάπτορα. Στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW iX3 θα ανήκει και το καλώδιο δημόσιας φόρτισης, ενώ τα BMW Wallbox στις 3 εκδοχές τους, θα συνεχίζουν να αποτελούν τις ενδεδειγμένες λύσεις οικιακής φόρτισης AC.

Τώρα, η καινοτόμος μονάδα φόρτισης, όταν χρησιμοποιούνται τερματικά εναλλασσόμενου ρεύματος, επιτρέπει μονοφασική φόρτιση έως 7,4 kW και τριφασική έως 11 kW. Ανάλογα την υποδομή του φορτιστή, η πλήρης φόρτιση κυμαίνεται χρονικά: 40 ώρες (2,3kW) με βασικό καλώδιο, 28,4 ώρες (3,7kW) ή 15,3 ώρες (7,4kW) ή 7,5 ώρες (11,0kW) με Flexible Fast Charger / φορτιστής Wallbox και με φορτιστή DC, σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, με ισχύ φόρτισης 50 kW χρειάζεται 3,4 ώρες για το 100% (1,7 ώρες για το 80%), ενώ με ισχύ φόρτισης 150 kW χρειάζονται 34 λεπτά για να φορτιστεί στο 80% της πλήρους χωρητικότητας, ενώ σε 10 λεπτά προσφέρει αυτονομία 100 χλμ.

Το νέο μοντέλο διαθέτει και το νέο σύστημα πλοήγησης BMW Maps που μέσω cloud υπολογίζει τη διαδρομή και των χρόνων άφιξης με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια. Απεικονίζει την αυτονομία, παρέχει πληροφορίες για δημόσιους σταθμούς φόρτισης και τι προσφέρουν.

Σε εξοπλισμό, διαθέτει και την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος ID7, που επιτρέπει ασύρματες (over the air) ενημερώσεις λογισμικού των συστημάτων οχήματος.

Ντεμπούτο κάνει ένας νέος ακουστικός ήχος, καθώς τα ηλεκτρικά δεν ακούγονται, που αλλάζει ανάλογα τις αλλαγές φορτίου, την ανάκτηση ενέργειας ή το Start/Stop.

Καταλήγοντας, η BMW iX3 θα προσφέρεται με δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με στάνταρ: προβολείς LED, πανοραμική ηλιοροφή, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας και Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Steering και Lane Control Assistant, Lane Change Warning και Lane Departure Warning, καθώς και προσαρμοζόμενη ανάρτηση, Park Distance Control με εμπρός / πίσω αισθητήρες, δείκτη πίεσης ελαστικών και σύστημα συναγερμού.

Όσον αφορά στα πολυμέσα, στη βασική έκδοση διατίθενται το BMW Live Cockpit Professional (πλήρες σύστημα infotainment με δύο ψηφιακές οθόνες - πίνακας οργάνων και κεντρική οθόνη - με βελτιστοποιημένο σύστημα πλοήγησης), BMW Intelligent Personal Assistant, ενσωμάτωση smartphone με προεγκατάσταση Apple CarPlay και Android Auto, Remote Software Upgrade, σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση και ηχοσύστημα με δέκτη DAB.

Εν αναμονή…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ