ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X Concept

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X Concept

Προϊόν συνεργασίας με τη Subaru Corporation, σε νέα πλατφόρμα, με all-wheel drive σύστημα και δυνατότητα ηλιακής φόρτισης.

Ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον έκανε η Toyota, καθώς παρουσίασε με διαδικτυακό τρόπο, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η ιαπωνική μάρκα, η οποία είναι μετρ στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις και που πρόσφατα προχώρησε στις plug-in hybrid εκδόσεις των Prius και RAV4, τώρα, σε συνεργασία με τη Subaru, παρουσιάζει το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X Concept.

Το μοντέλο, είναι μεν πρωτότυπο, αλλά όπως βλέπετε και από τις φωτογραφίες, προσεγγίζει στο απόλυτο το αυτοκίνητο παραγωγής, που θα λανσαριστεί στην αγορά στα μέσα του 2022.

Αυτή δεν είναι η πρώτη συνεργασία των δύο Ιαπώνων κατασκευαστών, καθώς έχει προηγηθεί το Toyota GT86 (η νέα έκδοση ονομάζεται GR86) και το Subaru BRZ, που μοιράζονταν κοινά μέρη.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X Concept

Επίσης, η παρουσίαση του νέου bZ4X Concept, εντάσσεται στο πλάνο της Toyota, η οποία έως το 2025 θα διαθέτει πάνω από 70 εξηλεκτρισμένες εκδόσεις σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών 15 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα BEV.

Ειδικά στην Ευρώπη, αυτό μεταφράζεται σε ένα μίγμα συστημάτων κίνησης με πάνω από 70% υβριδικά το 2025, πάνω από 10% plug-in υβριδικά και πάνω από 10% μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων – BEV και FCEV (κυψελών καυσίμου υδρογόνου).

Το Toyota bZ4X Concept, ένα μεσαίο SUV με σύστημα τετρακίνησης AWD και το πρώτο της σειράς μοντέλων bZ. Το «bZ» είναι ακρωνύμιο του «beyond Zero» που σημαίνει ότι η Toyota, εκτός από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και την ουδετερότητα του άνθρακα, δεσμεύεται να προχωρήσει πέρα από περιορισμούς και να πετύχει και άλλους στόχους που θα ωφελήσουν το περιβάλλον, τον άνθρωπο και την κοινωνία συνολικά.

Το «4» υποδηλώνει ότι ανήκει στη μεσαία κατηγορία αμαξωμάτων, ενώ το «X», αντίστοιχα, ότι πρόκειται για crossover SUV.

Η εξωτερική σχεδίαση του Toyota bZ4X Concept είναι αρκετά φουτουριστική, με δυναμικά χαρακτηριστικά και ακμές. Μπροστά, τα λεπτά φωτιστικά, η επίσης λεπτή μάσκα, ο αεραγωγός χαμηλά και οι πλευρικές εισαγωγές αέρα για την ψύξη των φρένων, φανερώνουν ένα μοντέλο που θα τραβήξει αμέσως τα βλέμματα. Για τους προχωρημένους, παραπέμπει σε σφυροκέφαλο καρχαρία.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X Concept

Τα τονισμένα πλευρικά μέρη και τα προστατευτικά των τροχών, αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του crossover, ενώ πίσω, η ψηλά τοποθετημένη αεροτομή, και η λωρίδα φώτων από τη μια μεριά στην άλλη, προσδίδει μια γλυκιά και ευχάριστη εικόνα.

Το Toyota bZ4X Concept βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα e-TNGA, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα. Το μακρύ μεταξόνιο και οι κοντοί πρόβολοι διαμορφώνουν μία ευρύχωρη και ανοιχτή καμπίνας.

Το εμπρός τμήμα της καμπίνας είναι σχεδιασμένο γύρω από ένα «drive module» που προσφέρει στον οδηγό μία αίσθηση άμεσης σύνδεσης με το δρόμο και τις σημαντικές πληροφορίες. Τα χειριστήρια είναι συγκεντρωμένα γύρω από τη κεντρική κονσόλα για εύκολη αναγνώριση και διαισθητική χρήση. Ο χαμηλά τοποθετημένος ψηφιακός πίνακας οργάνων, πάνω από το εντυπωσιακό τιμόνι, σημαίνει ότι παρέχει όλες τις πληροφορίες με ελάχιστη κίνηση των ματιών.

Το μοντέλο διαθέτει τη μεγαλύτερη και ισχυρότερη μπαταρία που έχει κατασκευάσει η μάρκα, για αξιόπιστη λειτουργία και μεγάλη διάρκεια ζωής, διατηρώντας την αυτονομία του αυτοκινήτου, ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Το all-wheel drive σύστημα, που βασίζεται σε ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα, εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Subaru, που έχει παράδοση στην τετρακίνηση.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X Concept

Το Toyota bZ4X Concept θα διατίθεται με ένα συνδυασμό που βλέπουμε για πρώτη φορά και αποτελείται από μια κρεμαγιέρα και ένα σύστημα steer-by-wire. Η τεχνολογία αυτή βελτιώνει τον έλεγχο του οδηγού, αφαιρώντας τις αντιδράσεις στο τιμόνι από τις ανωμαλίες του δρόμου και το φρενάρισμα, παρέχοντας πιο ακριβή απόκριση σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τη γωνία διεύθυνσης. Το steer-by-wire καταργεί επίσης το παραδοσιακό, στρογγυλό τιμόνι, αντικαθιστώντας το με ένα νέο προσαρμοζόμενο χειριστήριο. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να μετακινεί τα χέρια του γύρω από το τιμόνι όταν θέλει να στρίψει, κάτι που αναβαθμίζει την ποιότητα της οδηγικής απόλαυσης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα μοντέλα Toyota bZ θα συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου της ουδετερότητας του άνθρακα. Η ουδετερότητα του άνθρακα αναφέρεται σε μεθόδους και πρωτοβουλίες που έχουν στόχο την αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 από ολόκληρο των κύκλο ζωής του οχήματος – όπως παραγωγή, διανομή, χρήση, ανακύκλωση και απόρριψη.

Καταλήγοντας, το νέο μοντέλο θα περιλαμβάνει και ηλιακό πάνελ, για αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ