ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής είναι η ηλεκτρική EQS

Το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής είναι η ηλεκτρική EQS

Διαθέσιμη αρχικά σε δύο εκδόσεις ισχύος 245 kW και 385 kW, κατασκευάζεται με ουδέτερο ισοζύγιο σε άνθρακα.

Απανωτές είναι οι παρουσιάσεις των αμιγώς ηλεκτρικών Mercedes. Η γερμανική μάρκα, κάτω από τη νέα μάρκα EQ, στην οποία εντάσσει όλα της τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, έχει θέσει ως στόχο, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Ambition 2039, αρχικά έως το 2030 τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά.

Υπό αυτό το πρίσμα, η αποκάλυψη της ηλεκτρικής EQS, έρχεται να πλαισιώσει τις πολύ πρόσφατες παρουσιάσεις των EQA και EQC.

Για όσους δεν το αντιλαμβάνονται εκ πρώτης, τα γράμματα A και C, υποδηλώνουν αφενός την κατηγορία που ανήκουν τα μοντέλα και αφετέρου τη συγγένεια που έχουν με τις A-Class και C-Class.

Το ίδιο συμβαίνει και με την EQC η οποία είναι το ηλεκτρικό αδερφάκι της S-Class.

Το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής είναι η ηλεκτρική EQS

Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα χρησιμοποιούν τη νέα πλατφόρμα, που είναι αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητες εκδόσεις και κατασκευάζονται με ανθρακικά ουδέτερο τρόπο και με υλικά εξοικονόμησης φυσικών πόρων, όπως οι μοκέτες από ανακυκλωμένα νήματα.

Μάλιστα, στην EQS οι μηχανικοί έκαναν εντυπωσιακή δουλειά στην αεροδυναμική, καταφέρνοντας να πετύχουν συντελεστή ίσο με 0,20, γεγονός που το καθιστά ως το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο σειράς παραγωγής στον κόσμο, με αποτέλεσμα τη σημαντικά αυξημένη αυτονομία.

Παράλληλα, είναι και από τα πλέον αθόρυβα, χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Σχεδιαστικά, η νέα λιμουζίνα χαρακτηρίζεται από ρέουσες γραμμές, φέρει –φυσικά- κλειστή μαύρη μάσκα, αλλά μεγάλους πλευρικούς αεραγωγούς, και έντονα κεκλιμένο πίσω μέρος. Οι καινοτόμοι προβολείς, συνδέονται μεταξύ τους με μία φωτεινή λωρίδα.

Κι αν εξωτερικά συγκινεί, εσωτερικά προκαλεί, με ένα πιλοτήριο υψηλής αισθητικής, γεμάτο ψηφιακή τεχνολογία από άκρη σε άκρη.

Σε μια ενιαία επιφάνεια, η οθόνη MBUX Hyperscreen αποτελεί το απόλυτο αξιοθέατο στον εσωτερικό χώρο. Η μεγάλη, κυρτή μονάδα οθονών εκτείνεται σχεδόν από την μία κολώνα Α έως την άλλη. Τρεις οθόνες ενσωματώνονται πίσω από ένα κρύσταλλο σχηματίζοντας οπτικά μία ενιαία μονάδα. Η οθόνη OLED 12,3 ιντσών συνοδηγού προσφέρει τη δυνατότητα να έχει τον δικό του χώρο ενδείξεων και ελέγχου. Οι λειτουργίες ψυχαγωγίας είναι διαθέσιμες σε αυτή την οθόνη μόνο όταν η οδήγηση του αυτοκινήτου συμμορφώνεται με τη νομοθεσία της χώρας. Η Mercedes-EQ αξιοποιεί μία ευφυή λογική κλειδώματος που βασίζεται σε κάμερα: εάν η κάμερα ανιχνεύσει ότι ο οδηγός κοιτάζει την οθόνη συνοδηγού, αυτομάτως μειώνεται η ένταση του φωτισμού της, ενώ με το zero layer, οι σημαντικότερες εφαρμογές προσφέρονται πάντα στο επάνω επίπεδο του οπτικού πεδίου, ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον.

Η νέα EQS λανσάρεται αρχικά σε έκδοση EQS 450+ με ισχύ 245 kW (κοντά στους 330 ίππους με κατανάλωση 20,4-15,7 kWh/100 χλμ.) και σε έκδοση EQS 580 4MATIC ισχύος 385 kW (περίπου 520 ίππους, με κατανάλωση 21,8-17,4 kWh/100 χλμ.).

Το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής είναι η ηλεκτρική EQS

Ως προς την ανάκτηση ενέργειας, με τη χρήση μόνο του πεντάλ γκαζιού μαζεύει τη μέγιστη ενέργεια, ενώ λιγότερη ενέργεια συγκεντρώνει με το πεντάλ του φρένου ή την αυτόματη επιβράδυνση που πραγματοποιείται από το σύστημα υποβοήθησης οδηγού, όταν ανιχνεύονται προπορευόμενα οχήματα που μειώνουν ταχύτητα μέχρι και να ακινητοποιηθούν, για παράδειγμα σε φωτεινούς σηματοδότες. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει τρεις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας και τη λειτουργία ρολαρίσματος του κινητήρα μέσω των χειριστηρίων αλλαγής στο τιμόνι.

Η αυτονομία στην έκδοση των 385 kW μπορεί να φτάσει έως και τα 770 χλμ., ενώ σχεδιάζεται η κυκλοφορία μίας έκδοσης υψηλών επιδόσεων, ισχύος έως 560 kW.

Όλα τα μοτέρ είναι τοποθετημένα στο πίσω άξονα, με ενσωματωμένο το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, χαρίζοντας πισωκίνηση, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις με σύστημα 4MATIC διαθέτουν και ένα μοτέρ στον μπροστινό άξονα.

Επίσης, εφοδιάζεται με δύο νέες μπαταρίες, η μεγαλύτερη των οποίων διαθέτει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 107,8 kWh, το οποίο είναι περίπου 26% περισσότερο από εκείνο στην EQC.

Για τη φόρτιση, η EQS μπορεί να παίρνει ενέργεια έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα και να επαναφορτίζεται για 300 επιπλέον χιλιόμετρα σε μόλις 15 λεπτά. Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQS μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με συνεχές ρεύμα χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου με έως 22 kW. Επιπλέον, υπάρχουν διάφορα προγράμματα έξυπνης φόρτισης, τα οποία μπορούν να ενεργοποιούνται αυτόματα ανάλογα με τη θέση του οχήματος, καθώς και λειτουργίες όπως η φόρτιση με υψηλή εξοικονόμηση ενέργειας.

Παράλληλα, η Mercedes-Benz μέσω της εφαρμογής Mercedes me Charge, εγγυάται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ενώ μπορεί να κάνει και πολλά ακόμη: οδηγήστε το αυτοκίνητο στον επόμενο σταθμό φόρτισης, ανοίξτε τη θυρίδα φόρτισης, συνδέστε το βύσμα και η φόρτιση ξεκινά. Στα σημαντικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται και ένα από τα πυκνότερα δίκτυα σημείων φόρτισης με περισσότερα από 500.000 σε 31 χώρες, εκ των οποίων 200.000 στην Ευρώπη. Με το IONITY Unlimited, όλοι οι πελάτες του Mercedes me Charge στην Ευρώπη μπορούν να χρησιμοποιούν το δίκτυο ταχείας φόρτισης δωρεάν για έναν χρόνο.

Στην EQS, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα του βασικού εξοπλισμού με γωνία διεύθυνσης έως 4,5 μοίρες συμβάλλει στην πρακτικότητα και τη δυναμική οδήγηση της EQS. Εναλλακτικά, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως 10 μοίρες μπορεί να παραγγελθεί ή να ενεργοποιηθεί εκ των υστέρων μέσω απομακρυσμένης αναβάθμισης (OTA). Αυτό επιτρέπει στην EQS να αποκτά κύκλο στροφής 10,9 μέτρων παρά το μήκος της που υπερβαίνει τα πέντε μέτρα. Οι σχετικές γωνίες και τροχιές των πίσω τροχών εμφανίζονται στο μενού προγράμματος οδήγησης, στην κεντρική οθόνη.

Εξάλλου, η πλοήγηση με Electric Intelligence σχεδιάζει την ταχύτερη και πλέον εξυπηρετική διαδρομή, συμπεριλαμβάνοντας τις στάσεις φόρτισης, με βάση διάφορους παράγοντες, και αντιδρά δυναμικά σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή στη αλλαγή του τρόπου οδήγησης, για παράδειγμα. Ένα νέο χαρακτηριστικό της EQS είναι μία ένδειξη στο σύστημα infotainment (MBUX Mercedes-Benz User Experience), η οποία δείχνει εάν η χωρητικότητα της μπαταρίας επαρκεί για την επιστροφή στο σημείο εκκίνησης χωρίς φόρτιση. Οι σταθμοί φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής που προστίθενται από τον οδηγό έχουν προτεραιότητα κατά τον υπολογισμό της διαδρομής, και μπορούν να εξαιρούνται οι προτεινόμενοι σταθμοί φόρτισης. Επίσης, υπολογίζεται το κόστος φόρτισης ανά στάση φόρτισης.

Κι ακόμη, η EQS είναι η πρώτη Mercedes που προσφέρει ενεργοποίηση εντελώς νέων λειτουργιών του οχήματος μέσω απομακρυσμένων ενημερώσεων λογισμικού (over-the-air, OTA) σε πολλούς τομείς.

Η γερμανική μάρκα εξοπλίζει το μοντέλο με το ENERGIZING AIR CONTROL PLUS. Το σύστημα βασίζεται σε φίλτρα, αισθητήρες, ενδείξεις και το σύστημα κλιματισμού. Το κορυφαίας απόδοσης φίλτρο HEPA (High Efficiency Particulate Air) προσφέρει υψηλά επίπεδα καθαρισμού του αέρα, παγιδεύοντας λεπτά σωματίδια σκόνης, μικροσωματίδια, γύρη και άλλες ουσίες που περιέχονται στον εξωτερικό αέρα.

Το πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής είναι η ηλεκτρική EQS

Προαιρετικά, η EQS εξοπλίζεται με αυτόματες πόρτες μπροστά και πίσω. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο, αρχικά εκτείνονται οι λαβές στις πόρτες. Όταν πλησιάσει ακόμη περισσότερο, η πόρτα του οδηγού ανοίγει αυτόματα. Χρησιμοποιώντας το MBUX, ο οδηγός μπορεί επίσης να ανοίγει τις πίσω πόρτες όταν αφήνει, για παράδειγμα, τα παιδιά μπροστά από το σχολείο.

Η EQS είναι ένα εξαιρετικά ευφυές αυτοκίνητο με έως 350 αισθητήρες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Οι αισθητήρες αυτοί καταγράφουν αποστάσεις, ταχύτητες και επιταχύνσεις, συνθήκες φωτισμού, βροχόπτωση και θερμοκρασίες, χρήση των καθισμάτων καθώς και το βλέμμα του οδηγού ή την ομιλία των επιβατών. Αυτή η πληθώρα πληροφοριών κατευθύνεται σε εγκεφάλους, οι οποίοι τις επεξεργάζονται με τη βοήθεια αλγορίθμων και λαμβάνουν αποφάσεις με αστραπιαία ταχύτητα. Συνεπώς, αποτελούν το «μυαλό» κατά κάποιον τρόπο. Η νέα EQS μπορεί να επεκτείνει τις δυνατότητές της με βάση νέες εμπειρίες, επειδή μπορεί να μαθαίνει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Επίσης, διαθέτει και… χαλαρωτικούς ήχους. Μέσω του ENERGIZING COMFORT διαθέτει τρία προγράμματα ENERGIZING NATURE, Forest Glade (Ξέφωτο του δάσους), Sound of the Sea (Ήχος της θάλασσας) και Summer Rain (Καλοκαιρινή βροχή), τα οποία προσφέρουν μια συναρπαστική και εντυπωσιακά ρεαλιστική εμπειρία ήχου μέσα στο αυτοκίνητο.

Στα νέα χαρακτηριστικά, είναι ότι ο οδηγός μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο μέσω του smartphone χρησιμοποιώντας το Remote Parking Assist. Με την προεγκατάσταση για το INTELLIGENT PARK PILOT, η EQS είναι έτοιμη για την αυτοματοποιημένη λειτουργία υπηρεσίας στάθμευσης (AVP, SAE level 4). Εάν εξοπλιστεί με τα αναγκαία προαιρετικά στοιχεία και την αντίστοιχη υπηρεσία Connect (ανάλογα με τη χώρα), το αυτοκίνητο διαθέτει την τεχνολογία να παρκάρει και να ξεπαρκάρει εντελώς αυτόματα, χωρίς τον οδηγό, σε χώρους στάθμευσης που διαθέτουν υποδομή AVP, εφόσον επιτρέπεται από τη νομοθεσία της χώρας.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η τεχνολογία προβολέων DIGITAL LIGHT, με ενδείξεις καθοδήγησης ή συμβόλων προειδοποίηση στον δρόμο. Νέες είναι και δύο λειτουργίες υποβοήθησης που προβάλλουν ένδειξη για την έναρξη της διαδικασίας αλλαγής λωρίδας σε συνεργασία με τον οδηγό και παρέχουν προειδοποιήσεις/ καθοδήγηση εάν ανιχνεύσει κάποιο κίνδυνο το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας ή υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας. Το DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρεις εξαιρετικά ισχυρές λυχνίες LED σε κάθε προβολέα, το φως των οποίων διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα.

Με το προαιρετικό σύστημα DRIVE PILOT (πιλότος αυτοκινητόδρομου), η EQS θα είναι έτοιμη για λειτουργία οδήγησης υψηλής αυτοματοποίησης με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε κατάλληλα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, αρχικά μόνο στη Γερμανία.

Η τελευταία γενιά των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνει πολυάριθμες λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού. Ενδεικτικά, μία νέα λειτουργία είναι η προειδοποίηση για υπνηλία από το σύστημα εφίστασης προσοχής ATTENTION ASSIST. Αναλύει τις κινήσεις των βλεφάρων του οδηγού μέσω μιας κάμερας στη οθόνη του οδηγού (μόνο σε συνδυασμό με το MBUX Hyperscreen). Η ένδειξη υποβοήθησης στην οθόνη του οδηγού εμφανίζει τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης με ευανάγνωστη προβολή πλήρους οθόνης.

Όπως όλα τα αυτοκίνητα Mercedes, η EQS διαθέτει επίσης άκαμπτο κλωβό ασφαλείας επιβατών, ειδικές ζώνες παραμόρφωσης και υπερσύγχρονα συστήματα συγκράτησης. Το σύστημα PRE-SAFE περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.

Η εξ ολοκλήρου ηλεκτρική αρχιτεκτονική της EQS, επέτρεψε νέες δυνατότητες σχεδίασης όσον αφορά στη φιλοσοφία ασφάλειας. Για παράδειγμα, επιλέχθηκε μία ευνοϊκή θέση για την εγκατάσταση της μπαταρίας στο υποδάπεδο, ώστε να παραμένει προστατευμένη σε περίπτωση σύγκρουσης. Επίσης, επειδή δεν υπάρχει μεγάλο συγκρότημα κινητήρα, μπόρεσε να βελτιωθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Πέρα από τις καθιερωμένες δοκιμές πρόσκρουσης, επαληθεύτηκε επίσης η απόδοση του αυτοκινήτου σε διάφορες άλλες συνθήκες καταπόνησης και πραγματοποιήθηκαν εκτενείς δοκιμές εξαρτημάτων στο Κέντρο Τεχνολογίας Ασφάλεια Οχήματος (TFS).

Η EQS, όπως όταν τα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes, θα λανσαριστεί κι αυτή στην Ελλάδα, εντός της χρονιάς, για ηλεκτρικές, υπερ-πολυτελείς μετακινήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ