ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ

Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ
Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Με δυναμικότερη σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό και 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το υβριδικό Hyundai i30.

Η μάχη στα μικρομεσαία αμαξώματα είναι έκδηλη εδώ και πολλά χρόνια ανάμεσα στους κατασκευαστές, Ευρωπαίους και Ασιάτες. Οι δεύτεροι, στην προσπάθειά τους να προσφέρουν πιο ευρωπαϊκά μοντέλα, στους εν τη γηραιά ήπειρο πελάτες τους, μετέφεραν σχεδιαστικά τμήματα και εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

Για παράδειγμα η Hyundai, δημιουργεί μοντέλα με ευρωπαϊκό ταπεραμέντο και στήσιμο, που ανταγωνίζονται απόλυτα τα ευρωπαϊκά μοντέλα.

Ένα από αυτά, είναι το νέο Hyundai i30, ένα μοντέλο αισθητικά αναβαθμισμένο, πλούσια εξοπλισμένο, εξηλεκτρισμένο και τεχνολογικά προηγμένο.

Το πήγαμε στα χιόνια, με χαμηλές θερμοκρασίες και πάγο, για να το δοκιμάσουμε σε διαφορετικές συνθήκες και η γενική εκτίμηση είναι ότι πρόκειται για ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, που αρέσει στο μέσο οδηγό.

Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ
Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ ULI_SONNTAG


Η έκδοση δοκιμής με το χιλιάρι μοτέρ turbo και τους 120 ίππους, δεν είναι από τα πλέον ισχυρά απέναντι στον ανταγωνισμό, εντούτοις έχει τα δικά του χαρίσματα, καθώς συνδυάζεται με μίζα/γεννήτρια 48V, δηλαδή ήπιο υβριδικό σύστημα με τρία

προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα το πώς θέλεις να κινηθείς: Eco, Normal και Sport. Μάλιστα, αλλάζει και ο χρωματισμός σε κάθε πρόγραμμα, πράσινο, μπλε και κόκκινο, αντίστοιχα.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι ότι το μοτέρ στην έκδοση δοκιμής, συνδυαζόταν με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT.

Οδηγικά, στην πόλη επέλεξα να έχω το πρόγραμμα Eco, αφού κινήθηκα περισσότερο με χαμηλές ταχύτητες και είδα την κατανάλωση να πέφτει λίγο κάτω από τα 7 λίτρα. Όταν χρησιμοποίησα το Normal, η κατανάλωση ανέβηκε λίγο, αλλά αισθανόμουν ότι το μοτέρ ήταν πιο πρόθυμο να ανεβάσει στροφές, ενώ στο Sport, οι 120 ίπποι ήταν απόλυτα ορατοί και τα 172 Nm ροπής, διαθέσιμα από χαμηλά. Θαρρώ ότι μου ταίριαξε περισσότερο η οδήγηση με αυτό το πρόγραμμα, διότι είχα και τις επιδόσεις που ήθελα, όμως η κατανάλωση τσίμπησε τα 7,8 λίτρα στα 100 χλμ.

Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ
Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011


Ένα ακόμα στοιχείο είναι ότι κινήθηκα μόνος, διότι με τέσσερις ή και πέντε επιβάτες, αν οδηγείς στο Eco, ναι μεν θα κρατάς χαμηλά την κατανάλωση, όμως η δύναμη περιορίζεται πολύ. Εκεί, όμως, η ύπαρξη της υβριδικής τεχνολογίας αποδίδει.

Πάντως μου άρεσε πολύ το αυτόματο κιβώτιο, με γραμμική λειτουργία και ζωντάνια, όταν τη χρειάστηκα, ενώ μπορούσα να κάνω αλλαγές σχέσεων και από τις μανέτες (paddle shifters), πίσω από το τιμόνι.

Στους παγωμένους δρόμους, το i30 κινήθηκε άψογα, χωρίς περιττές κλίσεις, με την ανάρτηση να δουλεύει καλά και τα ηλεκτρονικά συστήματα να μην εμπλέκονται με το παραμικρό. Η συμπεριφορά είναι ουδέτερη και θα ικανοποιήσει τον μέσο οδηγό, με σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και ευελιξία στην πόλη.

Ως προς την άνεση, πέντε ενήλικες θα φιλοξενηθούν (οι τέσσερις πολύ εύκολα) με τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών στα 395 λίτρα, να είναι επαρκής.

Σχεδιαστικά, το αναβαθμισμένο μπροστινό τμήμα με LED φώτα ημέρας σχήματος V, δίνει το στίγμα της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας.

Επίσης, το 5θυρο, hatchback αμάξωμα, έχει αρκετά σπορτίφ χαρακτήρα. Στην έκδοση δοκιμής, με τα πλαίσια αλουμινίου στα παράθυρα, δίνει έναν τόνο πολυτέλειας.

Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ
Οδηγώντας το νέο και υβριδικό Hyundai i30 με το χιλιάρι μοτέρ COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011


Η καμπίνα είναι όμορφη και λειτουργική, με καλά πλαστικά, καλαίσθητες ταπετσαρίες, ωραία διαρρύθμιση και ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών. Υπάρχει και οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών με κάμερα οπισθοπορίας και προηγμένη συνδεσιμότητα.

Υψηλό βαθμό παίρνει το νέο Hyundai i30 στον τομέα της ασφάλειας, καθώς εφοδιάζεται με το πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας που φέρει πληθώρα συστημάτων. Καινούργια συστήματα είναι το Lane Following Assist (LFA- σύστημα διατήρησης του αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας), το Rear Collision-avoidance Assist (RCA), το Leading Vehicle Departure Alert (LDVA- απόκλιση πορείας προπορευόμενου οχήματος) και το Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA- σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου), ενώ παραμένουν τα γνωστά: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA- σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης) και με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, Driver Attention Warning (DAW- προειδοποίηση κόπωσης οδηγού), High Beam Assist (HBA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA- έξυπνο σύστημα υποβοήθησης ορίου ταχύτητας) και Lane Keep Assist System (LKA- υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας).

Το Hyundai i30, συνολικά, είναι από τις πλέον αξιόπιστες προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Photo credits: Spreadtrum 2011, Hyundai

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ