ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η εξ ολοκλήρου ηλεκτρική Mercedes EQA, προ των πυλών

Mercedes EQA
Mercedes EQA MERCEDES-BENZ

Ο εξηλεκτρισμός της γερμανικής μάρκας συνεχίζεται ολοταχώς, με πολλά νέα μοντέλα κάτω από την ομπρέλα EQ.

Μόλις αποκαλύφθηκε –και πάλι με διαδικτυακό τρόπο, λόγω κορονοϊού- ένα ακόμα νέα μοντέλο. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της νέας οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Mercedes-Benz, κάτω από την ομπρέλα EQ, που έρχεται να τεθεί ως εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα.

Η EQA είναι εδώ, όχι κυριολεκτικά, καθώς αναμένεται στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο. Είναι παρούσα, όμως, με πολλά στάνταρ στον εξοπλισμό της, με πολυτελή στοιχεία, συστήματα υποβοήθησης οδηγού, πλοήγηση με Electric Intelligence (Ηλεκτρική Νοημοσύνη) και λειτουργίες όπως το ENERGIZING Comfort και το MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Η EQA έχει συγγενή χαρακτηριστικά με τη GLA, και θα προσφέρεται με μια γκάμα ισχύος από 140 έως και 200 kW, με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς αλλά και στους τέσσερις τροχούς.

Αρχικά, θα κυκλοφορήσει πρώτα ως EQA 250 με 140 kW και αυτονομία έως 426 χιλιόμετρα, με ηλεκτρική κατανάλωση σε μικτό κύκλο: 15,7 kWh/100 χλμ. και βέβαια μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η «διπλή» μπαταρία ιόντων λιθίου, προσαρμοσμένη ως δομικό στοιχείο στο υποδάπεδο του αυτοκινήτου, είναι χωρητικότητας 66,5 kWh.

Mercedes EQA
Mercedes EQA MERCEDES-BENZ

Όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα EQ, έτσι και η EQA εξοπλίζεται με την επένδυση μάσκας black panel με κεντρικά τοποθετημένο το αστέρι, έχει ενιαία φωτεινή λωρίδα LED μπροστά και πίσω, γαλάζιες λεπτομέρειες μέσα στον προβολέα που ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα της εμφάνισης Mercedes-EQ, πινακίδα κυκλοφορίας στον προφυλακτήρα και πολλά ακόμα, ενώ υπάρχουν και ζάντες έως 20 ίντσες.

Στον εσωτερικό χώρο της EQA, τη νότα δίνει ο διάκοσμος με κρυφό φωτισμό και οι διακοσμητικές λεπτομέρειες στα στόμια των αεραγωγών, στα καθίσματα και στο κλειδί του οχήματος. Το ειδικό μοντέλο Edition 1 διαθέτει επιπλέον διάτρητες δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα μέσα από τις οποίες διαφαίνεται ύφασμα σε μπλε χρώμα.

Με πιο όρθιες θέσεις και υπερυψωμένες, παρέχει πρακτικότητα στη διαρρύθμιση, καθώς η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται και αναδιπλώνεται σε αναλογία 40:20:40.

Το μοντέλο διαθέτει αεροδυναμική με συντελεστή από 0,28, έχοντας εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, ειδικά βελτιστοποιημένους τροχούς Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς. Για τη θέρμανση, υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης του συστήματος προκλιματισμού, πριν την έναρξη μιας διαδρομής. Η λειτουργία ελέγχεται κατευθείαν από το σύστημα infotainment MBUX ή μέσω της εφαρμογής Mercedes me App.

Mercedes EQA
Mercedes EQA MERCEDES EQA

Άλλο ένα στοιχείο του εξοπλισμού που αυξάνει την καθημερινή πρακτικότητα της EQA είναι η πλοήγηση με Ηλεκτρική Νοημοσύνη, η οποία υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα λαμβάνει υπόψη πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες, όπως τοπογραφία της διαδρομής και οι καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως για παράδειγμα στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με το Mercedes me Charge, οι οδηγοί έχουν πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης του κόσμου σήμερα, το οποίο περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή περισσότερους από 450.000 σταθμούς φόρτισης AC και DC σε 31 χώρες. Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους κατόχους Mercedes-EQ να χρησιμοποιούν με ευκολία τους σταθμούς φόρτισης διαφόρων παρόχων (υπάρχουν 175.000 δημόσιοι σταθμοί) για να φορτίζουν τα οχήματά τους, ενώ παράλληλα επωφελούνται από μία ενιαία & προνομιακή τιμολόγηση με απλές διαδικασίες χρέωσης.

Ως προς την ασφάλεια και την υποστήριξη οδηγού, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και η ενεργή υποβοήθηση πέδησης. Σε πολλές περιπτώσεις σκοπός της ενεργής υποβοήθησης πέδησης είναι να προλαμβάνει την πρόσκρουση επιβραδύνοντας αυτόνομα το όχημα ή να μετριάζει τις επιπτώσεις. Με κανονικές ταχύτητες πόλης, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύονται σταματημένα οχήματα και πεζοί που διασχίζουν τον δρόμο. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

Σε επίπεδο ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, στάνταρ είναι το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes».

Το μοντέλο διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά προσφέρεται ένας σύνδεσμος ρυμουλκούμενου με σύστημα σταθεροποίησης ESP. Το φορτίο ρυμούλκησης (με/χωρίς φρένο) της EQA 250 ανέρχεται σε 750 κιλά, ενώ το φορτίο στο σημείο σύνδεσης σε 80 κιλά. Ο σύνδεσμος ρυμουλκούμενου έχει εγκριθεί για χρήση με σχάρα ποδηλάτου. Τα μοντέλα με τετρακίνηση θα μεταφέρουν ακόμη μεγαλύτερο φορτίο ρυμούλκησης.

Εν αναμονή της άφιξης, στα τέλη Φεβρουαρίου.


Photo Credits: Mercedes-Benz

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ