WRC

WRC: Πώς μπορεί ο Ροβάνπερα να κατακτήσει τον τίτλο στο Βέλγιο την Κυριακή

Ο Ροβάνπερα
Ο Ροβάνπερα TOYOTA GAZOO RACING MEDIA

Ο φαινομενικός Κάλε Ροβάνπερα είναι έτοιμος να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής, ο πιο νεαρός σε ηλικία στην ιστορία του WRC, και υπό προϋποθέσεις μπορεί να το πετύχει αυτό το τριήμερο στο Ράλι Υπρ του Βελγίου.

Ο μόλις 21χρονος οδηγός της Toyota, Κάλε Ροβάνπερα, έχει κερδίσει πέντε από τους οκτώ μέχρι στιγμής αγώνες του φετινού WRC -στη Σουηδία, Κροατία, Πορτογαλία, Κένυα και Εσθονία- και ηγείται με διαφορά 94 βαθμών από τον -νικητή στη Σαρδηνία και στη Φινλανδία- Οττ Τάνακ και 95 από τον Τιερί Νεβίλ.

Δεδομένου ότι μετά το Ράλλυ Υπρ θα απομένουν τέσσερις αγώνες στο πρωτάθλημα, και 120 βαθμοί για το θεωρητικό σενάριο που κάποιος οδηγός κερδίσει και τους τέσσερις μαζί με τις Powerstages, για να εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο αυτό το τριήμερο στο Βέλγιο ο Ροβάνπερα χρειάζεται να ελπίζει σε αρκετούς μπελάδες για τους Τάνακ και Νεβίλ.

Ο Φινλανδός χρειάζεται διαφορά 121 βαθμών από τον Τάνακ και 120 από τον Νεβίλ, που σημαίνει ότι πρέπει να κατακτήσει τουλάχιστον 27 βαθμούς -τη νίκη συν δύο βαθμούς από την Powerstage- και να ελπίζει ότι ο Τάνακ και ο Νεβίλ δεν θα κερδίσουν ούτε έναν.

Σε περίπτωση νίκης και στον αγώνα και στην Powerstage, ο Ροβάνπερα έχει την πολυτέλεια να σημειώσει ο Τάνακ μέχρι και 4 βαθμούς, και ο Νεβίλ μέχρι 5. Είναι ένα αρκετά δύσκολο σενάριο, ειδικά μετά την εξαιρετική εμφάνιση της Hyundai στο τελευταίο Ράλι Φινλανδίας και τη νίκή που σημείωσε, μέσα στην πατρίδα του Ροβάνπερα, ο Τάνακ με μία από τις καλύτερες επιδόσεις της καριέρας του.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα δεν είναι αν ο Ροβάνπερα θα γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά πότε: του αρκούν μόλις 57 βαθμοί στους 5 αγώνες μέχρι το τέλος της χρονιάς, και -με δεδομένες τις εκθαμβωτικές του φετινές επιδόσεις- αυτό δεν μοίαζει με ιδιαίτερη πρόκληση για τον Φινλανδό. Αν δεν γίνει πρωταθλητής αυτό το τριήμερο στο Βέλγιο, είναι πολύ πιθανό να τα καταφέρει στο Ράλλυ Ακρόπολις στις 8-11 Σεπτεμβρίου.

Πάντως, σε περίπτωση «στραβοπατήματος» των δύο εργοστασιακών οδηγών της Hyundai αυτό το Σαββατοκύριακο, και αν ο Ροβάνπερα κερδίσει τη νίκη του αγώνα και την Υπερειδική, θα εξασφαλίσει τον τίτλο αν ο Τάνακ τερματίσει 9ος στον αγώνα και 5ος στην Powerstage, ή 10ος στον αγώνα και 4ος στην PS ή εκτός δεκάδας και 3ος στην PS. Και ο Νεβίλ 8ος στον αγώνα και 5ος στην PS, ή 9ος στον αγώνα και 3ος στην PS ή 10ος στον αγώνα και 2ος στην PS.

Σε περίπτωση που ο Ροβάνπερα δεν πάρει τους απόλυτους 30 βαθμούς στο Βέλγιο, τότε τα σενάρια γίνονται ακόμα πιο δύσκολα, από ό,τι έτσι κι αλλιώς είναι. Με λίγα λόγια, αν οι Τάνακ και Νεβίλ δεν αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα ή εγκαταλείψεις αυτό το τριήμερο, η στέψη του Κάλε Ροβάνπερα θα πρέπει να περιμένει για το Ακρόπολις ή αργότερα.

Καθώς οδεύουμε προς το βελγικό αγώνα, όμως, το τελευταίο φαντάζει να είναι το πιθανότερο σενάριο. Η Hyundai έδειξε στη Σαρδηνία, και έπειτα στη Φινλανδία, ότι έχει βρει αρκετά από την ταχύτητα του i20N Rally1 που αναζητούσε στο πρώτο μισό της σεζόν, και εξάλλου ο Τιερί Νεβίλ είναι και πάλι φαβορί να κερδίσει την πρώτη του φετινή νίκη αυτό το τριήμερο - μετά και τον "περίπατο" που έκανε πέρσι στον αγώνα της πατρίδας του.

"Θα ήταν ωραίο να έχουμε μια σχετική άνεση και την περσινή μας ταχύτητα για να ελέγχουμε τον αγώνα, αλλά θα δούμε", είπε ο Βέλγος της Hyundai. Ωστόσο, εξακολουθεί να πιστεύει ότι το Yaris R1 διατηρεί ακόμη "λίγη παραπάνω ταχύτητα αλλά ο Οττ [στη Φινλανδία] το υπερκάλυψε οδηγώντας με λίγο περισσότερο ρίσκο. Πήγε καλά εκείνη τη φορά, κι αυτό ήταν καλό για την ομάδα, αλλά μπορεί επίσης να πάει και στραβά", κατέληξε ο Νεβίλ.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ