WRC

WRC: Ο Οζιέ μια ανάσα από τον τίτλο στο Ράλι Μόντσα

Ο Οζιέ στο Ράλι Μόντσα
Ο Οζιέ στο Ράλι Μόντσα TOYOTA GAZOO RACING / MCKLEIN

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ διανυκτέρευσε επικεφαλής του Ράλι Μόντσα μετά τη δεύτερη μέρα του φινάλε της σεζόν του WRC, με ισχνή διαφορά από τον Έλφυν Έβανς σε μια επική μάχη - αλλά χωρίς ιδιαίτερη ουσία.

Μετά από έξι Ειδικές Διαδρομές που το προβάδισμα του Ράλι Μόντσα άλλαξε χέρια πέντε φορές μεταξύ του Σεμπαστιάν Οζιέ και του Έλφυν Έβανς, ο Γάλλος τελείωσε τη δεύτερη ημέρα του 12ου και τελευταίου φετινού γύρου του WRC με προβάδισμα μόλις μισού δευτερολέπτου από τον Ουαλό ομόλογό του στην Toyota.

Όμως, η μάχη της νίκης περνά σε δεύτερη μοίρα, και μοιάζει σχετικά ανούσια, καθώς ακόμα και με τη δεύτερη θέση ο Οζιέ εξασφαλίζει το όγδοο παγκόσμιο πρωτάθλημα της θαυμαστής του καριέρας, στην τελευταία του πλήρη σεζόν στο σπορ - μιας και προηγείται με διαφορά 17 βαθμών από τον Έβανς στην κορυφή του πρωταθλήματος.

"Ξέρω ότι για εσάς μοιάζει με μάχη, αλλά εγώ αφοσιώνομαι μόνο στην οδήγησή μου", είπε ο Οζιέ. "Ο μόνος κίνδυνος είναι ο εαυτός μου, στην πραγματικότητα. Είμαι πολύ χαρούμενος με τη θέση που βρίσκομαι, δεν είναι αυτή μια μάχη που πρέπει να δώσω, έτσι κι αλλιώς. Πρέπει μόνο να προσπαθήσω να κάνω το ίδιο και αύριο".

Η σημερινή μέρα περιλάμβανε τέσσερις ορεινές Ειδικές το πρωί στα βουνά του Μπέργκαμο, στη βόρεια Ιταλία, και έπειτα άλλες δύο Ειδικές στο σιρκουί της F1 στο πάρκο της Μόντσα. Το πρωί ξεκίνησε με προβάδισμα 1,4'' του Έβανς, το οποίο αμέσως ο Οζιέ κάλυψε κερδίζοντας με διαφορά 2,9'' την πρώτη Ειδική της ημέρας, 8η του αγώνα - καθώς ο Ουαλός είχε προβλήματα πρόσφυσης και γλιστρούσε αρκετά.

Στην ΕΔ9 ο Έβανς ανέκτησε το προβάδισμα, στην ΕΔ10 ο Οζιέ τέθηκε ξανά επικεφαλής, και στην ΕΔ11 ο Γάλλος επέκτεινε το προβάδισμά του ενόψει του μεσημβρινού Σέρβις στα 5,2 δευτερόλεπτα. Το απόγευμα ξεκίνησε με έναν εντυπωσιακό χρόνο του Ουαλού στην πρώτη Ειδική του σιρκουί της F1, όπου ήταν 5,5'' ταχύτερος του Οζιέ και ανέκτησε την πρωτοπορία με διαφορά 3 δεκάτων του δευτερολέπτου. Στην επόμενη, ΕΔ13, τελευταία της ημέρας, ο Οζιέ ήταν 0,8'' ταχύτερος.

Ο Έβανς στο Ράλι Μόντσα
Ο Έβανς στο Ράλι Μόντσα TOYOTA GAZOO RACING / MCKLEIN

Στην 3η θέση της γενικής κατάταξης ανέβηκε ο Ντάνι Σόρδο της Hyundai, ως αποτέλεσμα ορισμένων δικών του σπουδαίων χρόνων, αλλά και του ατυχήματος που είχε ο ομόλογός του στη Hyundai Τιερί Νεβίλ στη δεύτερη Ειδική της ημέρας, ΕΔ9 του αγώνα.

Ο Βέλγος είχε κερδίσει την πρώτη ΕΔ για να μειώσει στα 20'' τη διαφορά του από τα Toyota, αλλά στα 500 μέτρα της επόμενης δοκιμασίας, San Fermo, έχασε την ουρά του i20 WRC, προσέκρουσε σφοδρά και μετωπικά στη μπαριέρα και έκανε τετ-α-κε, μένοντας με σημαντική ζημιά στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.

"Πολύ νωρίς έχασα την ουρά. Έκανα ορισμένες αλλαγές στις ρυθμίσεις πριν από την Ειδική, και χωρίς να έχουν θερμανθεί πλήρως τα ελαστικά άρχισα να γλιστράω. Ήμουν τόσο κοντά να περάσω τη στροφή, αλλά δεν την πέρασα. Τον πολύ χρόνο τον έχασα προσπαθώντας να βάλω μπροστά και πάλι τον κινητήρα", είπε ο Νεβίλ - που ωστόσο ήταν αρκετά γρήγορος στην επόμενη Ειδική, πλησιάζοντας στα 1,7'' τον ταχύτερο σε εκείνη, Οζιέ.

Ο Σόρδο έφτασε, έτσι, στο μεσημεριανό Σέρβις με υστέρηση 28,2'' από τα Toyota, ενώ ο Νεβίλ περιορίστηκε στην 4η θέση μέχρι το τέλος της ημέρας. Ο πέμπτος Όλιβερ Σόλμπεργκ συνέχισε, στο μεταξύ, την εντυπωσιακή του πορεία στην 5η θέση - αν και ο Σουηδός δήλωσε ότι αισθάνεται πως ήταν «απολύτως απαίσια» η οδήγησή του.

Πίσω από τον αρκετά ταχύ και σήμερα Τακαμότο Κατσούτα της Toyota, στην 7η θέση ανέβηκε ο Τέμου Σούνινεν με το έτερο εργοστασιακό Hyundai i20 WRC, στο μπάκετ του οποίου αντικαθιστά τον Οττ Τάνακ που απουσιάζει για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Μάλιστα, ο Σούνινεν ήταν και πολύ τυχερός όταν προσέκρουσε ισχυρά σε μια μπαριέρα με τον πίσω αριστερό τροχό, χωρίς όμως να το πληρώσει ακριβά.

Ο Φινλανδός έκανε ένα αρκετά σημαντικό τρίτο χρόνο στην ΕΔ10, και παράλληλα εκμεταλλεύθηκε το πρόβλημα στα φρένα του Ford Fiesta WRC του Γκας Γκρίνσμιθ, ο οποίος περιορίστηκε στην 8η θέση της γενικής κατάταξης. Ένατος, πολύ μακριά από το γνωστό του ρυθμό και με την εντολή της Toyota να μην ρισκάρει τίποτα, για χάρη του πρωταθλήματος κατασκευαστών, παραμένει ο Κάλε Ροβάνπερα.

Πλέον μόνο τρεις Ειδικές Διαδρομές χωρίζουν τον Σεμπαστιάν Οζιέ από το όγδοό του παγκόσμιο πρωτάθλημα, καθώς η τελευταία μέρα του Ράλι Μόντσα (Κυριακή 21/11) περιλαμβάνει την Ειδική Grand Prix στην πίστα της F1 και δύο περάσματα από την ΕΔ Serraglio (επίσης στην πίστα και το πάρκο του Μιλάνου), εκ των οποίων η δεύτερη είναι και η τελική Power Stage.

WRC - ΡΑΛΙ MONZA 2021 - ΗΜΕΡΑ 2

  1. Οζιέ (Toyota) 2:13:27.2
  2. Έβανς (Toyota) +0.5
  3. Σόρδο (Hyundai) +27.4
  4. Νεβίλ (Hyundai) +46.6
  5. Σόλμπεργκ (Hyundai) +1:21.2
  6. Κατσούτα (Toyota) +1:38.8
  7. Σούνινεν (Hyundai) +2:17.1
  8. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +2:24.8
  9. Ροβάνπερα (Toyota) +3:39.1
  10. Ροσέλ (Citroen / WRC3) +8:07.1
TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ