FORMULA 1

Στην αεροσήραγγα η Mercedes F1 του 2022

Ο Χάμιλτον και ο Μπότας μπροστά απ' το μονοθέσιο της Formula 1 για το 2022
Ο Χάμιλτον και ο Μπότας μπροστά απ' το μονοθέσιο της Formula 1 για το 2022 © 2021 JON SUPER/AP IMAGES

Το μονοθέσιο της Mercedes για τη μεγάλη αλλαγή κανονισμών της νέας σεζόν της Formula 1 βρίσκεται ήδη στην αεροσήραγγα του Μπράκλεϊ και ο Τότο Βολφ εξηγεί με ποιον τρόπο η πρωταθλήτρια θα το εξελίξει -όχι, όμως, παράλληλα με τη φετινή W12- μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Ο Βολφ είχε πει πριν λίγους μήνες ότι η Mercedes F1 δεν θα ξόδευε ούτε ένα λεπτό ακόμη στην εξέλιξη της W12 - δεδομένης της κρισιμότητας του μονοθεσίου του 2022: ως το πρώτο ενός νέου πλαισίων κανονισμών, θα αποτελέσει τη βάση εξέλιξης των μονοθεσίων καθεμίας από τις επόμενες σεζόν μέχρι το 2025. Κι έτσι, είναι καίριας σημασίας αυτή η βάση να είναι ανταγωνιστική.

Παρά το γεγονός ότι η Mercedes εμφάνισε στο GP Βρετανίας την προηγούμενη Κυριακή μια αρκετά αεροδυναμικά αναβαθμισμένη W12, ο Αυστριακός διευθυντής της ομάδας είπε ότι ο σχεδιασμός και η εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2022 προχωρά με γρήγορους ρυθμούς.

"Δεν είναι πια νεογέννητο, αλλά ένα μωρό που κάνει τα πρώτα του βήματα, στην αεροσήραγγα", τόνισε ο Βολφ. "Από εκεί θα ξεκινήσουμε για να διαπιστώσουμε προς τα που οδεύει η απόδοσή του. Μέχρι το Φεβρουάριο θα εξελίσσουμε τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου που θα βρεθεί στην πίστα για το ξεκίνημα της σεζόν του χρόνου. Από τώρα μέχρι τότε η απόδοση μπορεί να μεταβληθεί κατά μερικά δευτερόλεπτα στο γύρο".

Σχετικά με την εξέλιξη -ή μη- της W12, για τη μάχη των φετινών πρωταθλημάτων, ο Αυστριακός εξήγησε ότι θα είναι μια δύσκολη άσκηση ισορροπίας: "Δεν υπάρχει κάποιος χρυσός κανόνας. Σταματήσαμε την εξέλιξη πριν από λίγο καιρό. Η αναβάθμιση του Σίλβερστοουν κατασκευάστηκε και δοκιμάστηκε πριν από δύο μήνες στην αεροσήραγγα. Είναι μια δοκιμασία, και είμαστε εμείς οι διώκτες τώρα [σ.σ.: της Red Bull]. Ξέρουμε ότι τα προηγούμενα επτά χρόνια ήταν εξαιρετικά, αλλά πρέπει να δουλέψουμε για να σκαρφαλώσουμε και πάλι στην κορυφή".

Ο Βολφ δεν απέφυγε την αυτοκριτική για την επιλογή της ομάδας να παύσει νωρίς την εξέλιξη της φετινής W12 και να αφοσιωθεί στο μονοθέσιο του 2022. Σημείωσε, μάλιστα, ότι οι σημαντικές -όπως αποδείχθηκαν- αλλαγές κανονισμών από πέρσι, ειδικά σε ό,τι αφορά το δάπεδο και την ουρά του μονοθεσίου, δεν επέτρεψαν στις ομάδες να κάνουν απλώς μικρές αλλαγές για το 2021 ώστε να αφοσιωθούν πλήρως στα μονοθέσια της επόμενης χρονιάς.

"Ίσως θα μπορούσαμε να το είχαμε αποφύγει, ή να είχαμε εκτιμήσει καλύτερα την κατάσταση. Αλλά ό,τι έγινε, έγινε. Τώρα θα παλέψουμε για να κρατήσουμε το πρωτάθλημα ανοιχτό για όσο τον δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, και για να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί τα επόμενα χρόνια", συμπλήρωσε ο Αυστριακός.

Και μιλώντας για τη φετινή συνεχιζόμενη μάχη του τίτλου, στην οποία η Mercedes για πρώτη φορά από το 2014 απειλείται (από την RB-Honda) κατέληξε: "Νομίζω ότι τα λάθη που είδαμε ήταν ασυνήθιστα. Ίσως να οφείλεται στη διαφορά που πάντοτε είχαμε τα προηγούμενα χρόνια. Τα λάθη ήταν όλα πολύ διαφορετικά - ανθρώπινα λάθη, που έγιναν είτε επειδή προσπαθούσαμε να πετύχουμε κάτι που δεν μας επέτρεπε ο εξοπλισμός μας, είτε από λάθος υπολογισμό".

"Είμαστε, φυσικά, πιο αργοί [από την RBR]. Πέρσι ήμασταν κατά μέσο όρο ένα δευτερόλεπτο ταχύτεροι στους καλούς μας αγώνες, τώρα είμαστε λίγο πίσω. Κι αν έχεις πιο αργό αυτοκίνητο, πρέπει ορισμένες φορές να συμβιβάζεσαι, ή και να συμβιβάζεσαι πέραν του δέοντος. Κι αυτό είναι λάθος. Διότι στο τέλος της ημέρας ο οδηγός και η ομάδα που παίρνουν το μέγιστο από το αυτοκίνητό τους είναι και εκείνοι που κερδίζουν - χωρίς καν να χρειάζεται να περάσουν τα όρια. Διαφορετικά, πάαντοτε θα κάνεις αυτά τα λάθη. Είναι ένα μάθημα. Δεν θα το ξεχάσουμε αυτό. Τώρα μαχόμαστε για το πρωτάθλημα".

TAGS FORMULA 1 MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ