FORMULA 1

Ράσελ: "Θα εκπλαγώ αν έχουμε περισσότερη ταχύτητα στον αγώνα"

Mercedes driver George Russell of Britain greets supporters at the Hungaroring racetrack in Mogyorod, near Budapest, Hungary, Thursday, July 28, 2022. The Hungarian Formula One Grand Prix will be held on Sunday. (AP Photo/Anna Szilagyi)
Mercedes driver George Russell of Britain greets supporters at the Hungaroring racetrack in Mogyorod, near Budapest, Hungary, Thursday, July 28, 2022. The Hungarian Formula One Grand Prix will be held on Sunday. (AP Photo/Anna Szilagyi) AP

Ο Τζορτζ Ράσελ είπε ότι ο ίδιος και η Mercedes κατάφεραν να πάρουν και το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου που είχε να δώσει η W13 για την πολ ποζίσιον του GP Ουγγαρίας, αλλά δήλωσε ότι θα εκπλαγεί αν το μονοθέσιό του είναι ταχύτερο στο σημερινό αγώνα της Βουδαπέστης.

Σε όλη τη διάρκεια της φετινής σεζόν, η Mercedes W13 παρουσιαζόταν πολύ πιο ανταγωνιστική στις συνθήκες αγώνα - πολύ ταχύτερη στις συστοιχίες γύρων, με αρκετά ανταγωνιστική διαχείριση των ελαστικών της.

Αν αυτό συνεχιστεί και σήμερα, στο GP Ουγγαρίας -13ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, και δεδομένου ότι ο Τζορτζ Ράσελ θα εκκινήσει πρώτος σε μια πίστα που είναι σχεδόν απαγορευτικές οι προσπεράσεις, τότε ο νεαρός Βρετανός έχει ρεαλιστικές ελπίδες να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο σπορ, και η Mercedes την πρώτη της φετινή.

Με δεδομένο, όμως, ότι η απόδοση της W13 παρουσίασε απρόσμενη και ολοκληρωτική μεταστροφή στις δοκιμές κατάταξης σε σχέση με τις «καταστροφικές» για την πρωταθλήτρια ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, ο Ράσελ δεν είναι καθόλου σίγουρος ότι η αρετή της ανώτερης ταχύτητας του «ασημένιου βέλους» στον αγώνα θα συνεχιστεί και στο σημερινό GP της Βιουδαπέστης.

Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή η προσομοίωση αγώνα της Mercedes για 10 γύρους με τη μέση γόμα, την άφησε περίπου 1,2'' μακριά από το ρυθμό της Red Bull RB18 του Μαξ Φερστάπεν μετην ίδια γόμα. Και ο Ράσελ το παραδέχθηκε λέγοντας ότι «ο ρυθμός μας με μεγάλο φορτίο καυσίμου ήταν [την Παρασκευή] ίσως ο χειρότερος από κάθε άλλη φορά φέτος».

Όμως, η βραδινή εργασία της ομάδας την Παρασκευή μετά τις ελεύθερες δοκιμές απέδωσε την πρώτη πολ ποζίσιον της ομάδας για φέτος, αλλά ο νεαρός Άγγλος φάνηκε πιο επιφυλακτικός από τον αρκετά αισιόδοξο διευθυντής της ομάδας, Τότο Βολφ, σχετικά με το ενδεχόμενο της πρώτης φετινής νίκης της Mercedes σήμερα.

«Διαχειρίζεσαι την κάθε μέρα ξεχωριστά, δεν θέλεις να παρασυρθείς και αφοσιώνεσαι σε κάθε βήμα μεμονωμένα», είπε ο Ράσελ. «Πρώτα στην εκκίνηση, μετά σε ένα καλό πρώτο stint [μέχρι το πιτ-στοπ], έπειτα στην επιλογή ενός, δύο ή τριών πιτ-στοπς.

Ξέρουμε ότι, σε γενικές γραμμές, έχουμε ταχύτερο αυτοκίνητο για τις προδιαγραφές του αγώνα από ό,τι για τις προδιαγραφές του ενός γύρου των δοκιμών κατάταξης. Αν συμβεί το ίδιο και σε αυτόν τον αγώνα, θα εκπλαγώ ιδιαίτερα. Πιστεύω ότι στις δοκιμές κατάταξης πήραμε το απόλυτο από το αυτοκίνητο, κάθε διαθέσιμο χιλιοστό του δευτερολέπτου που είχα να δώσει».

Σχετικά με τα όσα ακολούθησαν στην πρωταθλήτρια μετά τις δοκιμές της Παρασκευής, συμπλήρωσε: «Υπήρξαν συζητήσεις για τη γενικότερη φιλοσοφία και αν οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση ως ομάδα. Μέχρι τότε κλείναμε τη διαφορά, αλλά η Παρασκευή ήταν καταστροφική ημέρα. Πιστεύουμε ότι υπήρξαν πολλοί λόγοι για αυτό, κι όλοι μαζί μας άφησαν ένα δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή. Αλλά έπειτα, με μια μέρα σαν τη σημερινή (σ.σ.: χθεσινή), η κατάκτηση της πρώτης θέσης με την αξία και την ταχύτητά μας, έδειξε ότι αναμφίβολα αναστρέψαμε τα πράγματα και επιστρέψαμε στο σημείο που ελπίζαμε ότι θα βρισκόμασταν».

Τα προβλήματα του Χάμιλτον με το DRS

Την ίδια στιγμή, ο Λιούις Χάμιλτον αποκάλυψε ότι ένα πρόβλημα στην πίσω πτέρυγα της δικής του W13, και συγκεκριμένα στο σύστημα DRS, στέρησε από τη Mercedes το 1-2 στη σειρά εκκίνησης του σημερινού αγώνα του Ουγγαρόρινγκ, και τον άφησε στην 7η θέση - αρκετά μακριά από την πολ ποζίσιον του Ράσελ.

Το DRS έπαψε να λειτουργεί στον τελευταίο γρήγορο γύρο του 37χρονου επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή στο Q3 των δοκιμών κατάταξης, και ο ίδιος τόνισε: «Είναι εκνευριστικό, μετά από τόσους μπελάδες που περάσαμε, ότι δεν ήμασταν σε θέση να διεκδικήσουμε την πρώτη σειρά της εκκίνησης, αλλά θα έρθουν κι άλλες τέτοιες στιγμές.

»Δεν ξέρω πώς θα είναι η ταχύτητά μας στον αγώνα, τώρα. Χθες ήμασταν αργοί, αλλά ίσως εντελώς ξαφνικά βρήκαμε κάτι και αν όντως αυτό αποδώσει θα μπορέσουμε να επιτεθούμε και οι δύο. Το αυτοκίνητο ήταν [από την Παρασκευή] διαφορετικό σαν τη μέρα με τη νύχτα, και κάναμε πολλή δουλειά το βράδυ, οπως και τα παιδιά στο εργοστάσιο στον προσομοιωτή, και το διαπιστώσαμε στις δοκιμές κατάταξης».

Ο Λιούις κατέληξε: «Πολλα συγχαρητήρια στον Τζορτζ, είναι εκπληκτικό το συναίσθημα της πρώτης σου πολ ποζίσιον και είναι τεράστιο επίτευγμα και για εμας ως ομάδα. Δεν ξέρουμε από που ήρθε ξαφνικά η ταχύτητά μας, ήρθε από το πουθενά και αυτό είναι πολύ θετικό. Θα κάνω ότι μπορώ στον αγώνα για τον υποστηρίξω και λογικά θα είναι σε θέση να κερδίσει από αυτή τη θέση στη συγκεκριμένη πίστα, ενώ εγώ θα προσπαθήσω να ανελιχθώ στην κατάταξη».

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ