ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Ράλι Ντακάρ: Ο Λεμπ το παλεύει, ολική ανατροπή στις μοτοσικλέτες

Ο Σεμπάστιαν Λεμπ στο Ράλι Ντακάρ
Ο Σεμπάστιαν Λεμπ στο Ράλι Ντακάρ RED BULL CONTENT POOL

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ κέρδισε την 7η ειδική του Ντακάρ μετά την ημέρα ξεκούρασης, επανήλθε στη δεύτερη θέση και μείωσε τη διαφορά του από τον επικεφαλής Νάσερ Αλ Ατίγια στα 45 λεπτά - Καταστροφική μέρα για τη GasGas, πέρασε επικεφαλής στις μοτοσικλέτες ο Αντριέν βαν Μπεβερέν της Yamaha.

Με μια χαωτική ειδική 402 χιλιομέτρων από το Ριάντ στην Νταουαντίμι, ο Σεμπάστιαν Λεμπ με το BRX Hunter της Prodrive ξεκίνησε με σκοπό να αντεπιτεθεί μετά τα λάθη πλοήγησης της Παρασκευής, που τον είχαν ρίξει στην 3η θέση.

Ο Γάλλος έδειξε τις διαθέσεις του από τους πρώτα 100 χιλιόμετρα στους αμμόλοφους, και έφτασε στον τερματισμό 5:26 λεπτά ταχύτερος από τον Αλ Ατίγια της εργοστασιακής Toyota Gazzo Racing, που παραμένει σταθερά στην κορυφή του αγώνα από την πρώτη μέρα. Ήταν η 16η νίκη του Λεμπ σε ειδική του Ντακάρ.

Η διαφορά μειώθηκε μεν, αλλά τα 45 λεπτά είναι πολλά για να τα καλύψει ο Λεμπ -δεδομένης και της εμπειρίας του τρις νικητή Αλ Ατίγια- και να φτάσει στην κατάκτηση της πρώτης του νίκης στο Ντακάρ. "Έχουμε κάνει μόνο το μισό αγώνα, οπότε θα συνεχίσω να πιέζω. Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ σε κάθε ειδική και θα δούμε που μπορεί να μας οδηγήσει αυτό", είπε ο εννιά φορές πρωταθλητής του WRC.

Από την πλευρά του, ο Αλ Ατίγια τόνισε: "Η δεύτερη εβδομάδα του Ντακάρ είναι ένας εντελώς διαφορετικός αγώνας. Δεν ακολουθώ κάποια συγκεκριμένη στρατηγική. Αν έχουμε την ευκαιρία να κερδίσουμε την ειδική δεν θα την αφήσουμε να πάει χαμένη, και η προτεραιότητά μας είναι να δίνουμε όλα όσα έχουμε μέρα με τη μέρα, με την ελπίδα ότι αυτό θα αποδώσει στο τέλος".

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Στα πρώτα 100 χιλιόμετρα στην άμμο στη μάχη της νίκης βρισκόταν και ο Κάρλος Σάινθ - αλλά στη συνέχεια, όπως είπε ο Ισπανός, "χαθήκαμε τουλάχιστον τρεις ή τέσσερις φορές. Μπορείς να είσαι 30 μέτρα μακριά από ένα κρυμμένο σημείο ελέγχου του χρόνου και παρόλα αυτά να μην το πετύχεις".

Έτσι, ο Σάινθ ξέμεινε με τον τρίτο χρόνο της ημέρας, μια θέση εμπρός από τον ομόλογό του στην Audi Στεφάν Πετερανσέλ. Ο Γάλλος είναι από την πρώτη μέρα εκτός μάχης, από τότε που έσπασε όλο τον πίσω άξονα και την ανάρτηση και δεν τερμάτισε την εναρκτήρια ειδική. Σήμερα είχε είχε άλλο ένα κλατάρισμα, και επίσης σταμάτησε στους αμμόλοφους για να αλλάξει έναν ιμάντα.

Πλέον, με τα τρία ηλεκτρικά Audi RS Q e-tron στην υψηλότερη θέση της γενικής (12η) βρίσκεται ο Ματίας Έκστρομ, που τρέφει ελπίδες να μπει στη δεκάδα, ενώ ο Σάινθ ανέβηκε στην 18η.

Οι Πετέρχανσελ και Μπουλανγκέρι με το Audi RS
Οι Πετέρχανσελ και Μπουλανγκέρι με το Audi RS RED BULL CONTENT POOL


Στις μοτοσικλέτες, η GasGas μέσα σε λίγες ώρες είδε και τους δύο αναβάτες της, τον μέχρι χθες πρωτοπόρο της γενικής Σαμ Σάντερλαντ και τον ανελισσόμενο προς το βάθρο Ντάνιελ Σάντερς, να χάνουν τον πρώτο λόγο για τη νίκη.

Αρχικά, το πρωί στην απλή διαδιαδρομή ο Σάντερς είχε πτώση και υπέστη συντριπτικά κατάγματα στον αγκώνα και στον καρπό του αριστερού του χεριού, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός αγώνα. Αργότερα, μέσα στην ειδική, ο Σάντερλαντ έχασε συνολικά 20 λεπτά με πολλαπλά προβλήματα πλοήγησης, τα οποία εν μέρει προέκυψαν και επειδή ο Σάντερλαντ εκκινούσε πρώτος σε μια ειδική που ο ίδιος χαρακτήρισε "καζίνο" σχετικά με τα σημεία ελέγχου χρόνου.

Ο Σάντερλαντ ξεκίνησε την ημέρα με προβάδισμα δυόμισι λεπτών από τον Ματίας Βάλκνερ, αλλά τώρα έπεσε στην τέταρτη θέση, με διαφορά 5:38 λεπτών από τον νέο πρωτοπόρο του αγώνα, Αντριέν βαν Μπεβερέν της εργοστασιακής Yamaha.

"Ήταν πολύ, πολύ δύσκολη η πλοήγηση σε αυτή την ειδική και δεν ήταν ιδανικό να εκκινείς πρώτος", είπε ο Σάντερλαντ, που διεκδικεί τη δεύτερή του νίκη μετά το 2017. "Η βροχή είχε σβήσει πολλά από τα ίχνη του πλοηγού και ήταν λίγο σαν καζίνο. Απλά στρίβεις ένα κέρμα και ελπίζεις. Ήταν λίγο εκνευριστικό, αλλά οι επόμενες μέρες θα είναι αντίστοιχες και για τους άλλους. Είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε ευκαιρίες να επιτεθούμε τις προσεχείς μέρες".

Την ειδική κέρδισε ο Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο της εργοστασιακής Honda, αλλά τα προβλήματα πλοήγησης που αντιμετώπισε ο δεύτερος της γενικής Ματίας Βάλκνερ της ΚΤΜ επέτρεψαν στον Βαν Μπεβερέν να πάρει την πρωτοπορία, παρότι έγραψε μόλις το 10ο χρόνο.

Ο Κορνέχο της Honda
Ο Κορνέχο της Honda HONDA RACING MEDIA


Ο Γάλλος, ωστόσο, έχει το μειονέκτημα της πρώτης θέσης εκκίνησης και πλοήγησης στην αυριανή 8η ειδική - καθώς στην συγκλονιστική ανατροπή στους δύο τροχούς πλέον τον ακολουθούν 6 αναβάτες σε απόσταση 5 ως 8:30 λεπτών, που είναι όλοι ικανοί για τη νίκη.

Ο Βαν Μπέβερν της Yamaha
Ο Βαν Μπέβερν της Yamaha YAMAHA RACING MEDIA

"Προσπάθησα να επιτεθώ όπου μπορούσα, αλλά η ειδική έκρυβε παγίδες στην πλοήγηση. Έδωσα ό,τι είχα γνωρίζοντας ότι θα απέδιδε αυτό υπέροχα, και έτσι έγινε", είπε ο αναβάτης της Yamaha. "Θα κάνω ό,τι μπορώ για να υπερασπιστώ το προβάδισμά μου, αλλά χωρίς τίποτα τρελό. Στόχος μου είναι να τερματίσω. Το έλεγα εξαρχής, και θα χρησιμοποιήσω την εμπειρία μου για αυτό. Αλλά θα πιέσω πολύ, και αν στο τέλος όλα έρθουν να ταιριάξουν, θα είναι φανταστικό".

Όσον αφορά το ελληνικό πλήρωμα, οι Βαγγέλης Μπερσής και Φώτης Κουτσουμπός ξεκίνησαν σήμερα με σκοπό να ανακτήσουν τις χαμένες θέσεις μετά την ατυχία της Παρασκευής – και το πέτυχαν, σημειώνοντας τον 67ο χρόνο της κατηγορίας Classic.

Στην προηγούμενη, 6η ειδική, το Mitsubishi Pajero έμεινε από δυναμό, και στο 150ο χιλιόμετρο έσβησε τελείως. Χρειάστηκε να τους ρυμουλκήσουν άλλοι αγωνιζόμενοι, και τη βοήθειά τους προσέφεραν οι Γερμανοί Σαντ - Κλάουσινγκ, για 54 χιλιόμετρα – ώσπου αντιμετώπισαν νέα προβλήματα με τα φρένα. Έπειτα, στην απλή, τους ρυμούλκυσαν ως τον καταυλισμό οι Ιταλοί Ριτσιάρι - Τζιανεκίνι.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2022 – ΕΔ7

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

1. Αλ Ατίγια (Toyota) 23:52:22

2. Λεμπ (BRX) +44:59

3. Αλ Ράζι (Toyota) +53:31

4. Αλβάρεζ (Toyota) +1:15:09

5. Πρζιγκόνσκι (Mini) +1:30:04

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

1. Βαν Μπεβερέν (Yamaha) 23:45:02

2. Βάλκνερ (KTM) +05:12

3. Κ.Μπεναβίδες (KTM) +05:23

4. Σάντερλντ (GasGas) +05:38

5. Σαντολίνο (Sherco) +06:34

TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ