WRC

Η Renault πιέζει για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο WRC από το 2025

40 DI FANTE Romain, CHIAPPE Patrick, Renault Clio RS line, action during the Rallye Coeur de France 2021, 5th round of the Championnat de France des Rallyes 2021, from September 23 to 25 in Savigny-sur-Braye, France - Photo Bastien Roux / DPPI
40 DI FANTE Romain, CHIAPPE Patrick, Renault Clio RS line, action during the Rallye Coeur de France 2021, 5th round of the Championnat de France des Rallyes 2021, from September 23 to 25 in Savigny-sur-Braye, France - Photo Bastien Roux / DPPI 40 DI FANTE ROMAIN, CHIAPPE PATRICK, RENAULT CLIO RS LINE, ACTION DURING THE RALLYE COEUR DE FRANCE 2021, 5TH ROUND OF THE CHAMPIONNAT DE FRANCE DES RALLYES 2021, FROM SEPTEMBER 23 TO 25 IN SAVIGNY-SUR-BRAYE, FRANCE - PHOTO BASTIEN ROUX / DPPI

Η Renault αναβίωσε την Alpine και θα αναβιώσει ως ηλεκτρικό και το θρυλικό Renault 5, αλλά παρότι δεν υπάρχουν ακόμα πληροφορίες για επιστροφή στο WRC αυτών των δύο θρύλων των ράλι, η γαλλική εταιρεία πιέζει να γίνουν αμιγώς ηλεκτρικά τα αυτοκίνητα του σπορ από το 2025.

Το 2022, θυμίζουμε, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι εγκαταλέιπει μετά από δυόμισι δεκαετίες τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC και εισάγει τα υβριδικά Rally1 στην κορυφή της πυραμίδας των αγωνιστικών αυτοκινήτvn του θεσμού - η οποία, βάσει της δυναμικής τους, έχει στην κορυφή τα Rally1 και στη βάση τα λιγότερο ισχυρά Rally5.

Η Renault προς το παρόν δεν έχει εργοστασιακή εμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, αλλά μόνο κατασκευάζει αγωνιστικά Clio των μικρότερων κατηγορίων Rally4 και Rally5 -αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης- για πελάτες της αγωνιζόμενους.

Παρόλα αυτά, οι Γάλλοι πιέζουν τη FIA να εισάγει την ηλεκτροκίνηση στους επόμενους κανονισμούς των παγκόσμιων rallycars - καθώς ο διευθυντής του τμήματος πελατειακών αγωνιστικών αυτοκινήτων της Renault, Μπενουά Νοζιέ, υποστηρίζει ότι τα Rally1 του 2022 «είναι μεταβατικά και τίποτα περισσότερο».

Η δέσμευση της FIA με τους τρεις κατασκευαστές του WRC -Toyota, Hyundai και M-Sport Ford- για τη διατήρηση των κανονισμών του Rally1 διαρκεί μέχρι το τέλος του 2024, καθώς πρόσφατα οι τέσσερις πλευρές υπέγραψαν τριετή επέκταση του συμβολαίου που θα κρατήσει τις τρεις αυτές ομάδες στο WRC.

RENAULT VISION - FORMAT 4-3
RENAULT VISION - FORMAT 4-3 TOUTE UTILISATION DE L'IMAGE SANS AUTORISATION DE RENAULT EST STRICTEMENT INTERDITE. CONTACT : [email protected]

Για το 2025 δεν υπάρχει καμία δέσμευση, όμως, από καμία πλευρά. Παρόλα αυτά, μια τόσο σοβαρή αλλαγή τεχνικών κανονισμών -αν γίνει η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα rallycars- είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, κυρίως λόγω του κόστους εξέλιξης εκ νέου αυτοκινήτων από το μηδέν - ξέχωρα ότι πιθανότατα δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να γίνει μια τέτοιου βεληνεκούς μετάβαση το '25.

Εξάλλου πρόσφατα, για τη δεύτερη τη τάξει κατηγορία Rally2, η FIA περιέλαβε στους κανονισμούς του 2023 ήπιο υβριδικό σύστημα - αλλά σύντομα απέσυρε αυτή την πρόσθήκη, έπειτα από πιέσεις των κατασκευαστών.

Σύμφωνα με τον Νοζιέ, «το μέλλον των rallycars δεν είναι καν υβριδικό, είναι αμιγώς ηλεκτρικό και νομίζω ότι η FIA πρέπει να σκεφτεί λίγο πιο μακροχρόνια και να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση. Η τεχνολογία που θα υιοθετήσουν τα Rally1 του χρόνου δεν είναι αρκετή. Είναι ξεκάθαρο ότι στο μέλλον όλα τα σπορ αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά, και αυτό είναι και το όραμα της Renault για τα rallycars».

Σημειώστε ότι ο όμιλος Renault ανακοίνωσε, πρόσφατα, ότι το 2025 θα διαθέτει στην αγορά συνολικά 10 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του Renault 5 που έγραψε ιστορία στα χρόνια του Group B του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, και φυσικά στα χέρια του βιρτουόζου Ζαν Ρανιοτί τα επόμενα χρόνια.

RENAULT VISION - FORMAT 16-9
RENAULT VISION - FORMAT 16-9 TOUTE UTILISATION DE L'IMAGE SANS AUTORISATION DE RENAULT EST STRICTEMENT INTERDITE. CONTACT : [email protected]

Δεν συγκεντώνει, ωστόσο, πολλές πιθανότητες η επιστροφή της Renault στην κορωνίδα των Ράλι - ακόμα κι αν το 2025 αυτή αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο κύριος λόγος για αυτό είναι η πολύ μεγάλη επένδυση του ομίλου στην ομάδα Alpine της Formula 1, καθώς ο Νοζιέ ξεκαθαρίζει πως «χωρίς καμία αμφιβολία η ομάδα της F1 θα εξακολουθήσει να είναι το βασικό πρόγραμμα της Alpine. Αυτό δεν αποκλείει, φυσικά, ένα παράλληλο πρόγραμμα στο WRC και στην κορυφαία κατηγορία του με τo Renault 5, αν εισακουστούν οι επιθυμίες των Γάλλων για ηλεκτρικά rallycars στο εγγύς μέλλον.

«Προς το παρόν για να φτιάξεις ένα ηλεκτρικό rallycar χρειάζεσαι μια συγκεκριμένη μπαταρία. Κοστίζει πολύ. Αλλά στο σύντομο μέλλον θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε στάνταρ τεχνολογία» είπε ο Νοζιέ, επιβεβαιώνοντας ότι η Renault εξελίσσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό rallycar με εξαρτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγωγής.

Photo credits: Renault Media

TAGS WRC ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ