FORMULA 1

GP Τουρκίας, FP2: Πρώτος ξανά ο Χάμιλτον, μπελάδες για τον Φερστάπεν

2021 Turkish Grand Prix, Friday - Sebastian Kawka
2021 Turkish Grand Prix, Friday - Sebastian Kawka DAIMLER AG

Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο ταχύτερος και στο FP2 του GP Κωνσταντινούπολης, με τον Μαξ Φερστάπεν να αντιμετωπίζει προβλήματα με υποστροφή.

Ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP της Κωνσταντινούπολης, με διαφορά 166 χιλιοστών από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari – καθώς ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε 0,635 δευτ. μακριά με δυσεπίλυτα προβλήματα υποστροφής.

Στις προσομοιώσεις των κατατακτήριων δοκιμών με τη μαλακή γόμα, λίγο πριν το μέσον της ωριαίας διαδικασίας της δεύτερης περιόδου δοκιμών του 16ου φετινού GP της F1 στην Τουρκία, ο Λιούις Χάμιλτον έκανε δύο γρήγορους γύρους και στον δεύτερο από αυτούς σημείωσε τον πρώτο χρόνο της ημέρας - πριν οι οδηγοί αφοσιωθούν στις προσομοιώσεις αγώνα.

Ο μόνος που κατάφερε να τον πλησιάσει, στο ενάμισι δέκατο, ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με τη νέα υβριδική μονάδα ισχύος της Ferrari SF21. Ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε πολύ πίσω, στα 6 δέκατα, καθώς συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το στήσιμο της RB16B-Honda.

Συγκεκριμένα, με τη μαλακή γόμα το μονοθέσιο του Ολλανδού εξακολουθούσε να εμφανίζει έντονες τάσεις υποστροφής -καθώς και ενίοτε απότομα τινάγματα της ουράς (υπερστροφή)- και να είναι δύστροπο ακόμα και στο κέντρο της στροφής. Ο Φερστάπεν, που υστερεί κατά 2 βαθμούς από τον Χάμιλτον στη μάχη του φετινού τίτλου, ήταν στον πρώτο του γρήγορο γύρο 9 δέκατα μακριά από τον Βρετανό της Mercedes, και στον δεύτερο 6 δέκατα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο Φερστάπεν έχει το πάνω χέρι αυτό το τριήμερο διότι ο Χάμιλτον θα αναγκαστεί να εκκινήσει την Κυριακή (10/10, 15:00 ώρα Ελλάδας) δέκα θέσεις πιο πίσω από εκείνη στην οποία θα προκριθεί στις αυριανές δοκιμές κατάταξης, λόγω αλλαγής του κινητήρα V6 Turbo της Mercedes W12. Με τη σημερινή του ταχύτητα, και αν συνεχιστούν τα προβλήματα του Φερστάπεν, αυτή η θέση πιθανότατα θα είναι η 11η, αν κατακτήσει την πολ ποζίσιον.

Ο Χάμιλτον δοκίμασε διάφορες τακτικές, πίεσης σε διαφορετικά τμήματα της πίστας κατά τη διάρκεια των δύο γρήγορων γύρων του με τη μαλακή γόμα. Είναι εμφανές ότι ο Λιούις προσπαθεί να απομυζήσει όλη τη δυναμική της W12 ώστε να καταφέρει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα να βρίσκεται με τη μαλακή γόμα στην πίστα, στον αγώνα της Κυριακής.

Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari σε στιγμιότυπο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του GP Κωνσταντινούπολης 2021 στο "Intercity Istanbul Park" | Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari σε στιγμιότυπο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του GP Κωνσταντινούπολης 2021 στο "Intercity Istanbul Park" | Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021 © 2021 FRANCISCO SECO/ASSOCIATED PRESS

Όσο για τη Ferrari, δείχνει πως η πίστα της Κωνσταντινούπολης της ταιριάζει αρκετά. Κυρίως στην προσπάθεια να θερμαίνει γρήγορα τα ελαστικά της για τον έναν γρήγορο γύρο των δοκιμών κατάταξης. Έτσι, για δεύτερη φορά σήμερα ο Λεκλέρ μπήκε στην πρώτη τριάδα των χρόνων των ελεύθερων δοκιμών, μετά την τρίτη του θέση το πρωί.

Στη δεύτερη περίοδο τον τρίτο χρόνο πέτυχε ο Βάλτερι Μπότας, που έδειξε βελτιωμένη ταχύτητα σε σχέση με το πρωί, ενώ με την τέταρτη επίδοση ο Σέρχιο Πέρεθ βρήκε λίγο καλύτερες λύσεις στα προβλήματα υποστροφής σε σχέση με τον Φερστάπεν, αφήνοντας τον Ολλανδό ένα δέκατο πίσω του. Ακολούθησε έβδομος ο Λάντο Νόρις της McLaren και οι δύο Alpine, με παρεμφερείς χρόνους του Φερνάντο Αλόνσο και του Εστεμπάν Οκόν.

Ο Πιέρ Γκασλί περιορίστηκε στην 9η θέση, καθώς και η Alpha Tauri -όπως τα αδελφά μονοθέσια της RBR- αντιμετώπιζε έντονα προβλήματα υποστροφής. Τα προβλήματα στο στήσιμο του μονοθεσίου του Γάλλου τον ανάγκασαν, μάλιστα, σε έναν τετ-α-κε στη στροφή 6 - αλλά ευτυχώς για εκείνον δεν κατέληξε στην αμμοπαγίδα, ούτε στις μπαριέρες.

Ο Γκασλί ήταν ένας από τους πολλούς οδηγούς που αντιμετώπισαν τέτοια προβλήματα αποσταθεροποίησης, πάντως. Ο Λεκλέρ έχασε τον έλεγχο της Ferrari στη στροφή 9, ο Αλόνσο διόρθωσε περίτεχνα την ουρά της Alpine στην έξοδο της στροφής 3, οι Μπότας και Σάινθ είχαν εξόδους στην 1η στροφή μετά από μπλοκάρισμα στα φρένα, ο Νίκολας Λατίφι είχε δύο τετ-α-κε με τη Williams στη στροφή 9 και ο Νικίτα Μαζέπιν της Haas είχε την ίδια τύχη στο τρίτο τμήμα της στροφής 8. Όσο για τον Κίμι Ράικονεν, έχασε αρκετή ώρα στο γκαράζ για να επιδιοωρθωθεί ένα πρόβλημα διαρροής του ισοτονικού υργού του μέσα στο κόκπιτ της Alfa Romeo.

Ο Κάρλος Σάινθ, θυμίζουμε, θα παραταχθεί τελευταίος στον αγώνα της Κυριακής, λόγω αλλαγής του υβριδικού συστήματος της Ferrari SF21. Για το σκοπό αυτό πέρασε περισσότερο χρόνο στις δοκιμές με τη μέση γόμα, που θα χρειαστεί στον αγώνα - δεδομένου ότι θα την περισώσει μη συμμετέχοντας στις δοκιμές κατάταξης.

Ο μόνος στους τελικούς χρόνους της δεύτερης περιόδου που έκανε τον καλύτερο γύρο του με γόμα διαφορετική της μαλακής ήταν ο Ντάνιελ Ρικιάρντο. Με τα σκληρά ελαστικά στις τέσσερις γωνίες της McLaren, ήταν 14ος, μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Νόρις.

Τέλος, στις δοκιμές εκκίνησης μετά το πέρας των δοκιμών, ένα μηχανικό πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης άφησε την Alpine του Εστεμπάν Οκόν ακινητοποιημένη στην πίστα. Είναι άγνωστο αν αυτό θα έχει επιπτώσεις (μια ενδεχόμενη αλλαγή κιβωτίου) για τον Γάλλο.

Τα αποτελέσματα των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών στο GP Κωνσταντινούπολης

GP Τουρκίας, FP2: Πρώτος ξανά ο Χάμιλτον, μπελάδες για τον Φερστάπεν


TAGS FORMULA 1 ΤΟΥΡΚΙΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ