FORMULA 1

GP Τουρκίας, FP1: Ο Χάμιλτον ξεκίνησε ταχύτερος, αλλά θα χάσει 10 θέσεις στην εκκίνηση

Ο Λιούις Χάμιλτον στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Τουρκία
Ο Λιούις Χάμιλτον στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Τουρκία © 2021 FRANCISCO SECO/ASSOCIATED PRESS

Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν τέσσερα δέκατα ταχύτερος από τους Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP της Κωνσταντινούπολης - όμως η αλλαγή του κινητήρα της Mercedes W12 θα του κοστίσει 10 θέσεις στην εκκίνηση της Κυριακής.

Στη μάχη του φετινού τίτλου της F1, στην οποία ο Χάμιλτον προηγείται με 2 βαθμούς του Φερστάπεν, η Mercedes επέλεξε να κάνει στο GP Τουρκίας -16ο από τους 22 φετινούς αγώνες του πρωταθλήματος- ό,τι είχε κάνει και η RBR με τον κινητήρα του Μαξ στη Ρωσία, που ανάγκασε τον Ολλανδό να εκκινήσει από την τελευταία θέση.

Ωστόσο, οι αλλαγές της μονάδας ισχύος του Βρετανού δεν είναι τόσο μεγάλης έκτασης, όσο η πλήρης αλλαγή όλου του υβριδικού συστήματος της Honda στο Σότσι. Στην Πόλη η Mercedes άλλαξε μόνο τον V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης και την εξάτμιση, αλλά θα δεχθεί ποινή 10 θέσεων μόνο για τον πρώτο, έχοντας ξεπεράσει τον επιτρεπτό αριθμό κινητήρων για τη σεζόν.

Η ποινή θα ισχύσει φυσικά μόνο αν ο Χάμιλτον χρησιμοποιήσει τον καινούριο κινητήρα στις αυριανές δοκιμές κατάταξης, αλλά η Mercedes επιβεβαίωσε ότι αυτό θα συμβεί. Κατά συνέπεια, ο Χάμιλτον στο καλύτερο που μπορεί να ελπίζει για την εκκίνηση του Τουρκικού GP (Κυριακή 10/10, 15:00 ώρα Ελλάδας) είναι η 11η θέση, αν καταφέρει να κερδίσει την πολ ποζίσιον αύριο.

Πάντως, σήμερα ξεκίνησε το τριήμερο με ένα καλό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, πετυχαίνοντας το ρεκόρ γύρου του Istanbul Park και τελειώνοντας τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές με διαφορά 0,42 και 0,48 δευτερολέπτων από την ερυθρόλευκη RB-Honda του Μαξ Φερστάπεν και την ερυθρή Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ. Ο Φερστάπεν, ωστόσο ξεκίνησε το τριήμερο με προβλήματα στο στήσιμο, που επέφεραν εμφανή υποστροφή της RB16B-Honda.

Όλοι οι πρωτοπόροι πέτυχαν τους καλύτερους χρόνους τους με τη μαλακή γόμα, και αυτό ισχύει και για τους Βάλτερι Μπότας της Mercedes και Κάρλος Σάινθ της Ferrari, που έκλεισαν την εξάδα. Θυμίζουμε ότι και ο Σάινθ θα δεχθεί ποινή στην εκκίνηση, αλλά δεδομένου ότι υιοθέτησε και αυτός (μετά τον Λεκλέρ στη Ρωσία) όλο το καινούριο υβριδικό σύστημα της Ferrari, ο Ισπανός θα παραταχθεί στην τελευταία θέση στον αγώνα της Κυριακής.

Σε εξαιρετική φόρμα δείχνει να επιστρέφει στην Τουρκία ο Εστεμπάν Οκόν της Alpine, που πλησίασε τον Χάμιλτον στα 7 δέκατα και τον Σάινθ στο μισό δέκατο -με την πολύ πιο αργή σκληρή γόμα, μάλιστα- και ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Λάντο Νόρις της McLaren, τον Πιέρ Γκασλί της Alpha Tauri και τον ομόλογό του Φερνάντο Αλόνσο. Τη δεκάδα έκλεισε ο Σέρχιο Πέρεθ της RBR, που είχε τα ίδια προβήματα στο στήσιμο με τον Φερστάπεν.

GP Τουρκίας, FP1: Ο Χάμιλτον ξεκίνησε ταχύτερος, αλλά θα χάσει 10 θέσεις στην εκκίνηση
Τα αποτελέσματα των πρώτων ελεύθερων δοκιμών στο GP της Τουρκίας
TAGS FORMULA 1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ MERCEDES ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ