FORMULA 1

GP Ισπανίας: Pole position για τον Φερστάπεν, δεύτερος ο Σάινθ σε επεισοδιακές κατατακτήριες

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first practice session for Sunday's Spanish Formula One Grand Prix, at the Barcelona Catalunya racetrack in Montmelo, Spain, Friday, June 2, 2023. (AP Photo/Joan Monfort)
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first practice session for Sunday's Spanish Formula One Grand Prix, at the Barcelona Catalunya racetrack in Montmelo, Spain, Friday, June 2, 2023. (AP Photo/Joan Monfort) AP

Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε τα προγνωστικά και θα εκκινήσει από την pole position στο GP Ισπανίας. Δεύτερος θα είναι ο Σάινθ και πίσω τους ο Νόρις με τον Γκασλί.

Την πρώτη του pole position στο GP Ισπανίας πήρε ο Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν σε άλλο ρυθμό από τους υπόλοιπους και σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.12.272.

Δεύτερος θα εκκινήσει ο Κάρλος Σάινθ, ενώ πίσω τους θα βρίσκονται οι Νόρις και Γκασλί επιβεβαιώνοντας τον εξαιρετικό ρυθμό που είχαν από τις ελεύθερες δοκιμές.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Q1 ήταν επεισοδιακό με τη διαδικασία να διακόπτεται μετά από έξοδο που είχε ο Μπότας με αποτέλεσμα η πίστα να γεμίσει χαλίκια στο συγκεκριμένο σημείο.

Στη συνέχεια όλοι βγήκαν για να κάνουν την προσπάθειά τους αφού μόλις πέντε μονοθέσια είχαν καταφέρει να σημειώσουν χρόνο. Ο Χάμιλτον σημείωσε τον ταχύτερο με 1.12.937 και ήταν ο μοναδικός που κατέβηκε το 1.13, με τους Νόρις και Ράσελ να τον ακολουθούν και τον Σάινθ στην πέμπτη θέση.

Η άλλη Ferrari έπεσε θύμα έκπληξης. Ο Λεκλέρ σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:14.079 κάτι που είχε αποτέλεσμα να σημειώσει τον 19ο χρόνο και να μείνει εκτός συνέχειας μαζί με τους Σάρτζεντ, Άλμπον, Μάγκνουσεν και Μπότας.

Οι εκπλήξεις όμως δεν σταμάτησαν εκεί αφού συνεχίστηκαν και στο Q2. Ο Μάξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, ωστόσο είχαμε πολλά συμβάντα στη διαδικασία.

Εκτός συνέχειας έμεινε ο Πέρεζ που και εκείνος είχε έξοδο και τελικά έμεινε στην ενδέκατη θέση, ενώ εκτός συνέχειας έμειναν οι Ράσελ, Τσόου, Ντε Βρις και Τσουνόντα.

Δεδομένα το συμβάν της διαδικασίας ήταν η επαφή που είχαν ο Χάμιλτον με τον Ράσελ στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και σίγουρα θα έχουν ενδιαφέρον οι δηλώσεις του Τότο Βολφ.

Στην τρίτη περίοδο, κατά συνέπεια, ο Φερστάπεν ξεκίνησε ως το απόλυτο φαβορί, και όντως στο τέλος κανείς δεν κατάφερε να φτάσει πουθενά κοντά στον απόλυτο χρόνο του, 1:12.2, που έκανε με την πρώτη του προσπάθεια.

Στη μάχη είχαν μείνει οι δύο McLaren, οι δύο Alpine, οι δύο Aston Martin, καθώς και οι Σάινθ, Χάμιλτον, Χούλκενμπεργκ. Ο Φερστάπεν είχε την πολυτέλεια να ματαιώσει τον δεύτερο γρήγορο γύρο του, διαπιστώνοντας στο τέλος ότι κανείς δεν μπορούσε να τον απειλήσει - σε μια πίστα που λόγω των αεροδυναμικών του χαρακτηριστικών ταιριάζει απόλυτα στις προδιαγραφές της κυρίαρχης Red Bull RB19.

Ο Κάρλος Σάινθ έφτασε με τη δεύτερή του προσπάθεια στο μισό δευτερόλεπτο από τον Ολλανδό, λέγοντας ότι δεν ήταν τίποτα περισσότερο εφικτό - παρά τις σημαντικές αναβαθμίσεις της Ferrari SF-23. Με αυτές ο Ισπανός κατάφερε να φέρει, ωστόσο, τη Scuderia μπροστά από την πληθώρα του ανταγωνισμού που βλειτώθηκε ραγδαία με τις αναβαθμίσεις του στη Βαρκελώνη.

Η κυριότερη βελτίωση προήλθε από τη McLaren, που με την ανασχεδιασμένη MCL60 εκτοξεύθηκε από τη θέση κομπάρσου στην 3η της εκκίνησης με τον Λάντο Νόρις. Και δεδομένου ότι η πίστα του Μονμελό αποκαλύπτει τόσο πολύ τις αεροδυναμικές αρετές ενός μονοθεσίου, αυτό ήταν ένα πολύ ενθαρρυντικό σημάδι για την άλλοτε κραταιά βρετανική ομάδα.

Ο Νόρις, καθώς και ο τέταρτος Γκασλί και ο πέμπτος Χάμιλτον χωρίστηκαν από μόλις 26 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο τελευταίος αξιοποίησε τις νέες βελτιώσεις (μετά του Μονακό) της αναθεωρημένης Mercedes W14, και βρίσκοντας πολύ καλύτερα τις ρυθμίσεις από τον Ράσελ έφτασε στην τρίτη σειρά εκκίνησης – παρότι φοβόταν τον αποκλεισμό στο Q2.

Ο Γκάσλι επιβεβαίωσε και εδώ ότι η απόδοση της Alpine στο Μονακό δεν ήταν ένα πυροτέχνημα, ωστόσο είναι πολύ πιθανό ο Γάλλος να δεχθεί ποινή απώλειας θέσεων στην εκκίνηση διότι στη διάρκεια των κατατακτήριων εμπόδισε τους γρήγορους γύρους των Σάινθ και Φερστάπεν.

Ο Αλόνσο, αντίθετα, περιορίστηκε στην 9η θέση, και δεδομένης της διαφοράς μισού

δευτερολέπτου από τον 6ο Λανς Στρολ είναι προφανές ότι είχε θέματα στη ρύθμιση της Aston

Martin AMR23. Ο ίδιος ανέφερε στο μηχανικό του ότι ήταν προβληματική η έξοδος του

μονοθεσίου από τη στροφή 10.

Μετά από όλα αυτά, αν εξαιρούσε κανείς τον κυρίαρχο συνδυασμό Φερστάπεν-Red Bull που έχει

μπροστά του ένας περίπατο προς τη νίκη εκτός απροόπτου, το αυριανό GP Ισπανίας επιφυλάσσει

μια συναρπαστική και πολυπρόσωπη μάχη για τις πλευρικές θέσεις του βάθρου.

Στην οποία μάχη θα φανεί, αντίθετα με την ταχύτητα στον έναν γύρο σήμερα, ποιο μονοθέσιο έχει

βελτιωθεί και πόσο στο θέμα της διαχείρισης των ελαστικών. Εκτός κι αν πραγματοποιηθεί το

αρκετά πιθανό ενδεχόμενο της βροχής. Ο αγώνας θα ξεκινήσει αύριο Κυριακή 4/06 στις 17:00, με

LIVE κάλυψή από το SPORT24.

TAGS FORMULA 1 GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ