FORMULA 1

Formula 1: Το comeback του Πέρεζ, το αδιέξοδο του Λεκλέρ, το πικρό βάθρο της Ferrari και το καρδιογράφημα του Φερστάπεν

Red Bull driver Sergio Perez of Mexico celebrates on the podium after winning the Singapore Formula One Grand Prix, at the Marina Bay City Circuit in Singapore, Sunday, Oct.2, 2022. (AP Photo/Vincent Thian)
Sergio Perez, Red Bull, Singapore Formula One Grand Prix 2022 AP

Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Σιγκαπούρης, όπου ο Σέρτζιο Πέρεζ πήρε με εμφατικό τρόπο τη δεύτερη φετινή του νίκη.

Το βρεγμένο οδόστρωμα που δεν στέγνωνε με τίποτα, ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι 20 οδηγοί στο GP Σιγκαπούρης. Απόλυτος κυρίαρχος ο Σέρτζιο Πέρεζ, ο οποίος πήρε μια εμφατική νίκη αφήνοντας στην Ferrari να αρκεστεί σε ένα πικρό 2-3.

Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP στη Μαρίνα Μπέι.

01. Το μεγάλο comeback του Τσέκο

Αυτόν τον Πέρεζ θέλουμε! Φαίνεται πως ο Μεξικανός βρήκε επιτέλους τη χρυσή τομή με το στήσιμο του μονοθεσίου του και ξαναβρήκε τη χαμένη του φόρμα, μαζί και το αναπτερωμένο του ηθικό!

Ο Σέρτζιο ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος, ελέγχοντας άψογα και απόλυτα όλο τον αγώνα. Όπως είχε δηλώσει από πριν, έκανε την επίθεσή του στην εκκίνηση, πήρε την πρωτοπορία και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος, αντιμετωπίζοντας με μαεστρία κάθε επίθεση του Λεκλέρ και κάθε safety car που έδινε ελπίδες στην Ferrari.

Είναι μάλιστα ενδεικτικός ο επιβλητικός τρόπος που ενήργησε ο Μεξικανός όταν πήρε εντολή από τη Red Bull στους τελευταίους γύρους να ανοίξει τη διαφορά του από τον Λεκλέρ, για να μην χάσει την νίκη στην περίπτωση που δεχθεί ποινή λόγω κάποιου υποτιθέμενου περιστατικού με το safety car: Του είπαν να εξαφανιστεί, και εκείνος εξαφανίστηκε. Έφτασε μάλιστα τη διαφορά στα 7,5’’, παίρνοντας μια εμφατική νίκη. Άξιος!

02. Ο Λεκλέρ σε αδιέξοδο

Ο σημερινός αγώνας απέδειξε ότι τον πρώτο λόγο αυτή τη στιγμή στην πίστα έχει η κορυφαία απόδοση της Red Bull. Ο Λεκλέρ είχε την pole position, είχε μια ομάδα που δεν έκανε τα συνήθη λάθη στρατηγικής, είχε και τα safety car να του δίνουν την ευκαιρία για να διεκδικήσει τη νίκη.

Ο Μονεγάσκος είπε μετά τον τερματισμό ότι πίεζε σε όλο τον αγώνα. Και όμως, ακόμη και όταν το DRS “μπήκε στο παιχνίδι”, η Ferrari του δεν είχε την απαιτούμενη δυναμική για να απειλήσει τον Πέρεζ.

Ο Λεκλέρ νιώθει χαμένος σε ένα λαβύρινθο, και στην προσπάθειά του να βρει την άκρη, πέφτει συνεχώς σε αδιέξοδο. Πιθανότατα περιμένει ένα θαύμα - μαζί με αυτόν και οι απανταχού Τιφόζι. Ένα θαυματουργό τρόπο για να ξανακάνει η Scuderia το μονοθέσιο της αντάξιο αυτού της Red Bull.

03. Το πικρό βάθρο της Ferrari

Στο ίδιο θαύμα ελπίζουν όλοι μέσα στην ομάδα της Ferrari. Στη Σιγκαπούρη δεν έκαναν λάθη, κέρδισαν την pole και στον αγώνα δεν είχαν “στα πόδια τους” τους τον μεγάλο τους αντίπαλο, τον Μαξ Φερστάπεν. Δεν είχαν όμως την απαιτούμενη ταχύτητα για τη νίκη.

Αναμφίβολα, το να βλέπεις τα μονοθέσιά σου να τερματίζουν στις θέσεις 2 – 3 είναι γενικά ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, ειδικά όταν αυτό σου δίνει ανάσα από την ομάδα που σε καταδιώκει στη βαθμολογία κατασκευαστών Όταν όμως έχεις την προσδοκία ότι μπορείς να κερδίσεις, αυτό δεν σου φτάνει. Θες την καρό σημαία.

Και αυτό είναι το πρέπον. Έτσι πρέπει να νιώθουν οι Ιταλοί. Πικραμένοι και ανικανοποίητοι. Για να πεισμώσουν και να συνεχίσουν την προσπάθεια βελτίωσης. Το γεγονός πως στα δύο τελευταία Γκραν Πρι έχουν περιορίσει τα λάθη σημαίνει πως είναι σε καλό δρόμο. Αλλά έχουν ακόμη δρόμο μπροστά τους να διανύσουν για την κορυφή.

04. Το “καρδιογράφημα” του Μαξ

Ξεκίνησε όγδοος, έπεσε 12ος στον πρώτο γύρο, ανέβηκε πέμπτος, έπεσε τελευταίος μετά από ένα οδηγικό λάθος και μια έξτρα αλλαγή ελαστικών για να τερματίσει τελικά στην έβδομη θέση. Αν μη τι άλλο, η διακύμανση του αγώνα για τον Πρωταθλητή είναι σκέτο καρδιογράφημα…

Στη Σιγκαπούρη ωστόσο, ο Φερστάπεν δεν ήταν ο Φερστάπεν που ξέρουμε – και δεν το λέμε μόνο αρνητικά. Καταρχήν επέδειξε τεράστια ωριμότητα και αυτοσυγκράτηση στην αρχή και απέφυγε επικίνδυνες επαφές που θα μπορούσαν να του κοστίσουν σε χρόνο ή ακόμη και σε μια εγκατάλειψη. Παίζει βέβαια ρόλο που ο Ολλανδός βρίσκεται ένα βήμα πριν την κατάκτηση του δεύτερου τίτλου του και ουσιαστικά δεν απειλείται από κανέναν. Διαφορετικά, θα ορμούσε σαν ταύρος σε υαλοπωλείο για να περάσει τους πάντες “από πάνω” και να βρεθεί στις πρώτες θέσεις.

“Φερστάπεν” δεν θύμισε ούτε το λάθος που έκανε στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Νόρις. Έπρεπε από την εμπειρία του να γνωρίζει ότι τα σλικ ελαστικά, που μόλις είχε βάλει, θα τον “πουλήσουν” στο φρενάρισμα στο βρεγμένο κομμάτι της πίστας που αναγκάστηκε να βγει για την προσπέραση.

Ευτυχώς για τον πρωταθλητή, αντίστοιχο λάθος έκανε και ο Λιούις Χάμιλτον αργότερα, διαφορετικά ο Μαξ θα τερμάτιζε μάλλον ένατος. Με τον Βρετανό μπροστά του, δεν θα κατάφερνε ποτέ να φτάσει τον Φέτελ και να τον περάσει.

Όπως και να έχει, ο Φερστάπεν είναι πολύ πιθανό να εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο στο GP Ιαπωνίας. Λέτε αυτό να συμβεί και με μια σημαντική ανακοίνωση της Honda, μέσα στην έδρα της;

05. Ένας Ρικιάρντο από τα παλιά

Εκκίνησε 16ος για να τερματίσει πέμπτος, σε έναν απαιτητικό και δύσκολο αγώνα. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο μας θύμισε τον παλιό καλό του εαυτό. Οδήγησε εκπληκτικά, πήρε ρίσκα και αναμφίβολα είναι ένα από του οδηγούς που ξεχώρισαν στη Σιγκαπούρη.

Το ίδιο πρέπει να πούμε και για τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος συνέχισε τις καλές του εμφανίσεις. Μόνο που αυτή τη φορά ο κινητήρας της Alpine είχε διαφορετική άποψη. Κρίμα για τον Ισπανό που διανύει δεύτερη νιότη.

Όσο για τις Mercedes, αν εξαιρέσουμε την τρίτη θέση που πήρε ο Χάμιλτον στο qualifying, έχουμε ένα μετριότατο Γκραν Πρι, ειδικά για τον Τζορτζ Ράσελ που φάνηκε εντελώς εκτός φόρμας.

TAGS FORMULA 1 GP ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΝΤΑΝΙΕΛ ΡΙΚΙΑΡΝΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ