FORMULA 1

Formula 1, GP Ισπανίας: Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την τρίτη του σερί νίκη, άτυχος ο Λεκλέρ

Ο Μαξ Φερστάπεν στο GP της Ισπανίας
Ο Μαξ Φερστάπεν στο GP της Ισπανίας AP PHOTO/JOAN MONFORT

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής του GP της Ισπανίας, με τον οδηγό της Red Bull να βλέπει πρώτος την καρό σημαία, μπροστά από τον Πέρεζ και τον Τζορτζ Ράσελ. Άτυχος ο Λεκλέρ, ο οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στα μέσα του αγώνα.

Την τρίτη του σερί νίκη πανηγύρισε ο Μαξ Φερστάπεν. Ο οδηγός πιλότος της Red Bull αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία στο GP της Ισπανίας εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρ στα μέσα του αγώνα. Οι κόκκινοι ταύροι έκαναν το 1-2 στην Καταλωνία, με τον Σέρτζιο Πέρεζ να τερματίζει δεύτερος. Αυτό ήταν το δεύτερο 1-2 της Red Bull φέτος.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος έκανε έναν πάρα πολύ αγώνα και φυσικά επιβραβεύτηκε, ενώ 4ος τερμάτισε ο Κάρλος Σάινθ.

Στην 5η θέση ο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος αν και είχε επαφή με τον Μάγκνουσεν στον πρώτο γύρο μπόρεσε να επανέλθει δριμύτερος δείχνοντας γι' ακόμη μία φορά τον λόγο που έχει κατακτήσει επτά φορές το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Έχασε την 4η θέση έναν γύρο πριν από το φινάλε, καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα.

Όσον αφορά στην βαθμολογία, ο Μαξ Φερστάπεν για πρώτη φορά τη φετινή σεζόν κατάφερε να περάσει στην κορυφή. Έφτασε τους 110 πόντους και βρίσκεται πλέον στο +6 από τον Σαρλ Λεκλέρ, που δεν βαθμολογήθηκε.

Πού κρίθηκε η νίκη

Ο Σαρλ Λεκλέρ εκκίνησε πρώτος στο GP της Ισπανίας. Διατήρησε εύκολα την πρωτοπορία, παρά το γεγονός ότι ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε επίσης πολύ καλά. Ο Μονεγάσκος οδηγός δεν αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα, ενώ ο Ολλανδός οδηγός είχε έξοδο στον 9ο γύρο που τον έριξε προσωρινά στην 4η θέση και είχε επιπλέον ζητήματα με το DRS του.

Την ώρα που ο Φερστάπεν έδινε μάχη με τον Τζορτζ Ράσελ, όλα κυλούσαν... ρολόι για τον Λεκλέρ, μέχρι τον 27ο γύρο. Τότε, ξαφνικά έχασε ισχύ και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Αυτή ήταν και η στιγμή που κρίθηκε ο αγώνας. Ο Ολλανδός οδηγός μπήκε αμέσως στα πιτς, έβαλε μαλακή γόμα και μπόρεσε να κάνει το undercut στον 37ο γύρο και έτσι βρέθηκε μπροστά από τον Ράσελ και τον Πέρεζ.

Ο Μεξικάνος οδηγός της Red Bull πέρασε στην κορυφή, όταν ο Ολλανδός χρειάστηκε να μπει στα πιτς για να βάλει τη μέση γόμα. Στο 49ο γύρο ο Πέρεζ άφησε τον team-mate του να περάσει στην πρωτοπορία, με τον Φερστάπεν να έχει καλύτερο ρυθμό.

Η φάση του αγώνα

Μία από τις φάσεις του αγώνα ήταν στον 47ο γύρο. Ο Πέρεζ ήταν πρωτοπόρος, έχοντας βρεθεί μπροστά από τον Φερστέπαν, ο οποίος μπήκε στα πιτς. Τότε έλαβε εντολή από την ομάδα του να αφήσει τον team-mate του να τον περάσει, όταν τον πλησιάσει. Η απάντησή του ήταν: "Αυτό δεν είναι δίκαιο, αλλά οκ".

Πράγματι δύο γύρους αργότερα, με τον Φερστάπεν να έχει καλύτερο ρυθμό, ο Πέρεζ άφησε τον Ολλανδό να τον προσπεράσει και να κρατήσει την πρώτη θέση έως το φινάλε του αγώνα.

Μία όμορφη στιγμή διαδραματίστηκε και στον 24ο γύρο. Ο Ράσελ κράτησε προσωρινά με εκπληκτική άμυνα τον Φερστάπεν πίσω του. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes δέχθηκε την προσπέραση στην πρώτη στροφή αλλά ανέκτησε τη 2η θέση αμέσως από την εξωτερική.

Μας εξέπληξαν

Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε ξανά ότι στη μετά-πρωταθλήματος εκδοχή του είναι ακόμα καλύτερος, οπότε δεν μας εξέπληξε. Το έκανε, ωστόσο, ο Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος όχι μόνο έβγαλε από το καπέλο έναν ασύλληπτο γύρο στις κατατακτήριες για την pole position, αλλά το κυριότερο βρήκε λύσεις νωρίτερα το ίδιο πρωί για τον περιορισμό της φθοράς των ελαστικών της Ferrari. Μάλιστα, έσωσε και ένα σετ φρέσκιας μαλακής γόμας για τον αγώνα, τον οποίο έδειχνε να ελέγχει πλήρως και αλάνθαστα. Όμως, όλα έληξαν άδοξα με μια εγκατάλειψη μάλλον απρόσμενη, δεδομένου ότι η Ferrari έδειχνε αλεξίσφαιρη όλο το χειμώνα.

Η Mercedes, και οι δύο οδηγοί της, ήταν αναμφίβολα μεγάλες εκπλήξεις. Η βελτίωση της W13 την έφερε πλέον πολύ κοντά στη Ferrari, λύνοντας σε μεγάλο βαθμό πολλά προβλήματά της. Ο Τζορτζ Ράσελ πέτυχε την παρανοϊκή κίνηση να περάσει τον Φερστάπεν από την εξωτερική (!) της πρώτης στροφής, αμέσως μόλις τον πέρασε ο Ολλανδός. Και ο Λιούις Χάμιλτον, πέφτοντας στο τέλος της κατάταξης στον πρώτο γύρο, έφτασε μέχρι την 4η θέση (που του στέρησε μόνο ένα μηχανικό πρόβλημα στο τέλος), δίνοντας -με την απόδοση ενός επτάκις πρωταθλητή- σίγουρα κάποιες απαντήσεις.

Μας απογοήτευσαν

Ο Μαξ Φερστάπεν, αλλά όχι από την οδηγική-αγωνιστική του πλευρά. Με τα λόγια του στην ομάδα που του έχει δώσει το ταχύτερο μονοθέσιο ότι "δεν μπορούμε να φτιάξουμε ένα DRS που να δουλεύει", κατεβάζοντας μαζί όλο το συντακτικό της γαλλικής. Είναι, αυτός, ένας τομέας που απομένει ακόμα να γίνει πρωταθλητής.

Ο Κάρλος Σάινθ, επίσης, φαντάζει απογοητευτικός απέναντι στον Λεκλέρ. Δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Μονεγάσκου ούτε στην πατρίδα του, και έκανε ένα ακόμα λάθος. Αλλά, προς υπεράσπιση του Ισπανού, το ίδιο λάθος στο ίδιο ακριβώς σημείο έκανε και ο Φερστάπεν, ενώ επίσης πασχίζει από το Φεβρουάριο να φέρει τη νευρική ουρά της Ferrari F1-75 στα μέτρα του, την ώρα που το μονοθέσιο ταιριάζει σαν γάντι στο στιλ του Λεκλέρ. Ο Κάρλος δεν ξέχασε να οδηγεί.

Μεγάλη απογοήτευση του τριημέρου ήταν και η Aston Martin, που όχι μόνο αντέγραψε την RB18 αλλά και έγινε ουραγός σπαταλώντας το ταλέντο του Σεμπάστιαν Φέτελ, αλλά και εν μέρει και η Alpine που έμεινε ακόμα πιο πίσω αναβαθμίζοντας την Α522 που αναμφίβολα δεν είναι αντάξια του Φερνάντο Αλόνσο.

Ο οδηγός της ημέρας

Το κοινό ψήφισε τον Λούις Χάμιλτον ως τον οδηγό της ημέρας. Μία επιλογή απολύτως δίκαιη. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στον πρώτο γύρο είχε επαφή με τον Κέβιν Μάγκνουσεν και αναγκάστηκε να μπει στα πιτς. Επέστρεψε ουραγός και πρότεινε από την ομάδα του να εγκαταλείψει για να διαφυλάξει τον κινητήρα του.

Ωστόσο, η Mercedes δεν έδωσε το οκ, εφόσον πίστευε ότι κάτι μπορεί να πάρει από το Grand Prix, πράγμα που έγινε. Ο Χάμιλτον "κατάπινε" τους αντιπάλους του και σκαρφάλωσε μέχρι την 4η θέση δίνοντας ωραίες μάχες. Ένα γύρο πριν από το φινάλε αντιμετώπισε πρόβλημα και επέτρεψε στον Σάινθ να τον προσπεράσει. Εν πάσει περιπτώσει έδειξε στόφα πρωταθλητή.

Τι ακολουθεί

Περιθώρια ξεκούρασης δεν υπάρχουν. Το πρωτάθλημα της Formula 1 ταξιδεύει στο Μονακό για ένα ιστορικό Grand Prix, με τη μάχη της Ferrari με την Red Bull και των Λεκλέρ - Φερστάπεν να μεταφέρεται στο στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου.

Πρόκειται για την πατρίδα του οδηγού της Scuderia, όμως τον ακολουθεί... κατάρα, την οποία θέλει να σπάσει. Ο αγώνας του Μονακό ξεκινάει στις 27 Μαΐου και ολοκληρώνεται στις 29.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ MERCEDES F1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ