FORMULA 1

Φερστάπεν: "Καμιά φορά μισείς αυτό το σπορ"

Ο Μαξ Φερστάπεν αποχωρεί απ' την πίστα αφού εγκατέλειψε στο GP του Μπακού
Ο Μαξ Φερστάπεν αποχωρεί απ' την πίστα αφού εγκατέλειψε στο GP του Μπακού © 2021 MAXIM SHEMETOV/ASSOCIATED PRESS

Ο Ολλανδός είπε ότι έχασε μια μεγάλη ευκαιρία να αυξήσει τη διαφορά του από τον Χάμιλτον στην κορυφή της βαθμολογίας, πριν "επιστρέψουν οι φυσιολογικές πίστες, όπου η Mercedes είναι πολύ δυνατή". Το κλατάρισμα προκάλεσε θραύσμα στην πίστα, σύμφωνα με την Pirelli.

Ο Μαξ Φερστάπεν έφυγε από το Αζερμπαϊτζάν και από το 6ο φετινό GP της Formula 1 με την αίσθηση της χαμένης ευκαιρίας να αυξήσει στους 14 βαθμούς το βαθμολογικό του προβάδισμα από τον Λιούις Χάμιλτον, μετά το κλατάρισμα και την εγκατάλειψή του στον 47ο γύρο του αγώνα του Μπακού, τέσσερις πριν την καρό σημαία του αγώνα.

Η χαμένη ευκαιρία για τον Ολλανδό ήταν ακόμα μεγαλύτερη αν αναλογιστεί κανείς ότι η Mercedes δεν θα έχει την ίδια υστέρηση απόδοσης όπως στο Μονακό και στο Μπακού και στις επόμενες "κανονικές" πίστες που ακολουθούν στο πρόγραμμα - αρχής γενομένης από το Πολ Ρικάρ της Γαλλίας στις 20 Ιουνίου.

"Ήταν εκνευριστικό και πολύ απογοητευτικό να εγκαταλείπεις τόσο κοντά στον τερματισμό με ένα κλατάρισμα. Είναι πολύ κρίμα. Καμιά φορά μισείς αυτό το σπορ - για λίγες ώρες, και μετά είσαι καλά και πάλι", είπε ο Φερστάπεν. "Ειλικρινά, μέχρι τότε ήταν μια σπουδαία μέρα. Το αυτοκίνητο είχε πάρει φωτιά, κατάφερνα να κάνω ό,τι χρειαζόταν σχετικά με όσους με ακολουθούσαν, ήμουν σχετικά άνετος στην πρωτοπορία. Θα ήταν, ας πούμε, μια εύκολη νίκη. Αλλά φυσικά δεν είναι τίποτα εγγυημένο σε αυτό το σπορ".

Χωρίς τα συμβάντα του 47ου γύρου, αν η πρώτη τριάδα έμενε στους Φερστάπεν - Πέρεθ - Χάμιλτον, η διαφορά του Ολλανδού από τον Βρετανό στην κορυφή της βαθμολογίας θα αυξανόταν στους 14 βαθμούς. Όμως, τώρα παρέμεινε στους 4 βαθμούς που ήταν και πριν το Μπακού, λόγω και της μη βαθμολόγησης του Χάμιλτον - που έπεσε τελευταίος όταν έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή μετά την επανεκκίνηση.

Ο Μαξ Φερστάπεν αποχωρεί απ' την πίστα αφού εγκατέλειψε στο GP του Μπακού
Ο Μαξ Φερστάπεν αποχωρεί απ' την πίστα αφού εγκατέλειψε στο GP του Μπακού © 2021 MAXIM SHEMETOV/ASSOCIATED PRESS


"Είναι κρίμα γιατί θα αυξάναμε ακόμα περισσότερο τη διαφορά, διότι ξέρουμε πως όταν θα επιστρέψουμε στις φυσιολογικές πίστες η Mercedes θα είναι και πάλι πολύ δυνατή", παραδέχθηκε ο Φερστάπεν. "Οπότε είναι κρίμα που δεν μεγαλώσαμε λίγο παραπάνω τη διαφορά. Βέβαια, στο τέλος σταθήκαμε λίγοι τυχεροί με την έξοδο του Λιούις στην πρώτη στροφή, οπότε είμαστε ακόμα επικεφαλής στο πρωτάθλημα, αλλά δεν θέλαμε να γίνουν έτσι τα πράγματα. Ήθελα πολύ να κερδίσουμε σήμερα και να αυξήσουμε τη διαφορά στο πρωτάθλημα, διότι θα ήταν σπουδαίο για την ομάδα".

Τέλος, ο Μαξ σχολίασε και τη νίκη του ομολόγου του, Σέρχιο Πέρεθ, λέγοντας: "Είμαι, φυσικά, πολύ χαρούμενος για εκείνον. Θα έπρεπε να κάναμε το 1-2, όμως ήταν πολύ ωραίο που τον είδα να κερδίζει τον αγώνα. Είναι σπουδαίος team-mate και πιστεύω ότι είχε επίσης κι εκείνος μια πολύ καλή μέρα σήμερα. Έκανε ό,τι έπρεπε να κάνει, και το έκανε καλά, κι ήταν σπουδαίο που τον είδαμε να το πετυχαίνει".

Έφταιξαν τα θραύσματα στην πίστα, σύμφωνα με την Pirelli

Η Pirelli, στο μεταξύ, εξηγώντας τις συνθήκες του κλαταρίσματος του Φερστάπεν, το απέδωσε εκ πρώτης σε κάποιο θραύσμα που πάτησε ο Φερστάπεν, ίσως από το ατύχημα του Λανς Στρολ (επίσης λόγω υποχώρησης του πίσω αριστερού ελαστικού) 17 γύρους νωρίτερα, στον 30ό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Στρολ είχε το ατύχημά του στον 30ό γύρο του σετ των σκληρών ελαστικών με τα οποία εκκίνησε τον αγώνα (καθώς ήταν ο μόνος οδηγός σε εκείνο το χρονικό σημείο που δεν είχε κάνει πιτ-στοπ). O Φερστάπεν είχε το δικό του ατύχημα στον 34ο γύρο του σετ σκληρής γόμας που έβαλε στο πιτ-στοπ του στον 13ο γύρο.

Το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν στο GP του Μπακού για τη Formula 1.
Το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν στο GP του Μπακού © 2021 MAXIM SHEMETOV/ASSOCIATED PRESS


Ο διευθυντής της Pirelli F1, Μάριο Ισόλα, εξήγησε: "Πιστεύω ότι μπορώ να αποκλείσω ότι για τα κλαταρίσματα έφταιγε η φθορά των ελαστικών. Το πίσω αριστερό ελαστικό δεν είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο στο Μπακού, προφανώς είναι το πίσω δεξί. Αλλά δεν θέλω να βγάλω πρόωρα συμπεράσματα. Φαίνεται όμως ότι έγινε κάποιο σκίσιμο από τα θραύσματα. Είχαμε κι άλλα αυτοκίνητα με τον ίδιο αριθμό γύρων στα ελαστικά και δεν είχαν κάποιο πρόβλημα.

Η προκαταρκτική έρευνα δείχνει ότι πιθανώς ήταν κάποιος εξωτερικός παράγοντας, ή τα θραύσματα, ή το πέρασμα από τα κερμπς ή κάτι τέτοιο. Ένα άλλο στοιχείο ήταν ότι δεν υπήρξε κάποια ένδειξη, σύμφωνα με τις ομάδες. Δεν υπήρχαν κραδασμοί ή οτιδήποτε άλλο που να δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά με τα ελαστικά".

Ο Ιταλός αποκάλυψε, επίσης, ότι κάποιο θραύσμα είχε προκαλέσει ένα σκίσιμο στο πίσω αριστερό ελαστικό και του Λιούις Χάμιλτον: "Βρήκαμε ένα σκίσιμο στο εσωτερικό τοίχωμα του πίσω αριστερό ελαστικό του Λιούις Χάμιλτον, με το ίδιο σετ ελαστικών μετά το πιτ-στοπ. Ωστόσο, δεν κόπηκε η δομή του ελαστικού, έμεινε συμπαγές με αυτό το σκίσιμο", κατέληξε ο Ισόλα.

TAGS FORMULA 1 RED BULL ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ