FORMULA 1

Ferrari F1: Δύο προβλήματα στο ξεκίνημα του Βασέρ στο Μαρανέλο

Ferrari F1: Δύο προβλήματα στο ξεκίνημα του Βασέρ στο Μαρανέλο
SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η ζωή του νέου αγωνιστικού διευθυντή της Ferrari Φρεντ Βασέρ στο Μαρανέλο ξεκίνησε με δύο μη αγωνιστικούς μπελάδες: με την απώλεια χορηγιών ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ, και με τον αποκλεισμό της Scuderia από τις συζητήσεις για τους κινητήρες του 2026.

Ο διάδοχος του Ματία Μπινότο στη διεύθυνση της Ferrari F1, Φρεντερίκ Βασέρ, ξεκίνησε την εργασία του στο Μαρανέλο χθες 3 Ιανουαρίου, λίγες μέρες μετά την επίσημη αποχώρηση του Μπινότο που παραιτήθηκε στο τέλος του Νοεμβρίου του 2022 μετά από ρήξη του με τη διοίκηση της Ferrari.

Ο Βασέρ, ωστόσο, έπεσε κατευθείαν στα βαθιά, καθώς καλείται να διαχειριστεί -σε συνεργασία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrari Μπενεντέτο Βίνια- την απώλεια δύο βασικών χορηγών αξίας 55 εκατ. δολαρίων το χρόνο, της εταιρείας κρυπτονομισμάτων Velas και της εταιρείας παραγωγής microchips Snapdragon.

Η Ferrari και η Velas φέρεται να έχουν πλέον εμπλακεί σε νομική διαδικασία για την επίλυση των μεταξύ τους διαφορών που προέκυψαν από τους όρους του συμβολαίου τους. Ωστόσο, πρέπει να σημειώσουμε ότι, με την κατάρρευση της αγοράς των κρυπτονομισμάτων που παρατηρήθηκε πρόσφατα, και η Mercedes F1 έχασε τον αντίστοιχο χορηγό της FTX, λόγω πτώχευσης που την άφησε με χρέος 15 εκατ. δολαρίων στην ομάδα.

Όσο για τη Snapdragon, πληροφορίες αναφέρουν ότι η λύση της συνεργασίας των δύο πλευρών έγινε με κοινή τους συναίνεση, και ότι η πρώτη οδεύει προς τη Mercedes. Τώρα ο Βασέρ, όσο και ο Βίνια, καλούνται να καλύψουν μια οικονομική «μαύρη τρύπα» περίπου 55 εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο από τη λύση της συνεργασίας τους με τους δύο αυτούς χορηγούς, «τρύπα» που αντιστοιχεί περίπου στο 1/4 των εσόδων της Scuderia από χορηγούς το χρόνο.

Το δεύτερο πρόβλημα αφορά περισσότερο στον Φρεντ Βασέρ, καθώς εκείνος είναι που θα κληθεί σε μεγαλύτερο ποσοστό να το διαχειριστεί. Πρόκειται για τον αποκλεισμό της Ferrari από τη σύσκεψη της Επιτροπής Κινητήρων μεταξύ της FIA, της F1 και των κατασκευαστών, με την αιτιολογία ότι η Scuderia δεν έχει ακόμη δηλώσει συμμετοχή ως κατασκευαστής κινητήρων για το 2026 - αναγκάζοντας τη FIA να επεκτείνει διαρκώς τη συγκεκριμένη προθεσμία.

Η αιτία της άρνησης της Ferrari να δηλώσει επίσημα τη συμμετοχή της, όπως γράψαμε πρόσφατα, οφείλεται στην αντίδραση της ιταλικής ομάδας να λογίζεται το 2026 ως νέος κατασκευαστής η Red Bull Powertrains, ώστε να χαίρει των προνομίων που θα έχουν οι όντως πρωτοεμφανιζόμενοι κατασκευαστές -δηλαδή η Audi, προς το παρόν- για να καλύψουν γρήγορα την απόσταση από τους καθιερωμένους.

Σε απάντηση της άρνησης αυτής της Ferrari, η FIA τράβηξε το σχοινί και απέκλεισε την ιταλική ομάδα από την επόμενη σύσκεψη της Επιτροπής των κινητήρων της F1 - εκτός κι αν, στο μεταξύ, καταθέσει επίσημα την αίτησή της για το 2026.

Η Scuderia είναι η μοναδική που απουσιάζει, πλέον, από τους κατασκευαστές κινητήρων με το νέο πλαίσιο των τεχνικών κανονισμών που θα εφαρμοστούν σε τρία χρόνια. Αντιθέτως, επισήμως έχουν καταθέσει την αίτησή τους η Audi Formula Racing, η Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP), η Alpine SAS, καθώς και οι Honda Racing Corporation και Red Bull Powertrains (RBPT) με δύο διαφορετικές αιτήσεις - που έχουν γεννήσει πλήθος φημών για το διαφαινόμενο διαζύγιο των δύο τελευταίων στο τέλος του 2025 και τη συνεργασία της Honda με κάποια άλλη ομάδα το 2026.

Απομένει λοιπόν η Ferrari SPA, που υποστηρίζει ότι η Red Bull Powertrains (RBPT) που θα κατασκευάζει τις μονάδες ισχύος της πρωταθλήτριας Red Bull Racing από το 2026 δεν μπορεί να λογίζεται ως νέος κατασκευαστής, καθώς έχει ήδη γίνει μεταφορά τεχνογνωσίας των τωρινών κινητήρων από το Τόκιο στο Μίλτον Κινς, έδρα της RBPT.

Τα οφέλη για έναν νέο κατασκευαστή είναι σημαντικά, καθώς περιλαμβάνουν την εν μέρει άρση αρκετών περιορισμών που έχουν οι άλλοι κατασκευαστές σχετικά με τη χρήση των πάγκων δοκιμών των κινητήρων και με τις ημέρες των δοκιμών εξέλιξης, καθώς και με τον πρϋπολογισμό.

Κατά συνέπεια, μόνο εύκολη δεν είναι η προσαρμογή του Φρεντ Βασέρ αυτές τις μέρες στο Μαρανέλο, καθώς απομένουν μόνο σαράντα μέρες μέχρι την αποκάλυψη του νέου μονοθεσίου της Scuderia (στις 14/2) για το 2023 και για την εκκίνηση της προσπάθειας της ιταλικής ομάδας να κάνει καλύτερα φέτος όσα η διοίκησή της κατηγόρησε τον Μπινότο ότι έκανε λανθασμένα πέρσι.

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ