FORMULA 1

Χόρνερ: "Η Red Bull RB19 θα είναι διαφορετική στο Μπαχρέιν"

Ο Κρίστιαν Χόρνερ στην παρουσίαση της Red Bull
Ο Κρίστιαν Χόρνερ στην παρουσίαση της Red Bull 2023 AP PHOTO/SETH WENIG

Η "αληθινή" RB19 του 2023 θα είναι πολύ διαφορετική από αυτή που παρουσιάστηκε την Παρασκευή (3/2) στη Νέα Υόρκη είπε ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ, ενώ εξήγησε γιατί η ομάδα του Μίλτον Κινς επέλεξε τη Ford έναντι της Honda για το 2026.

Η RBR αποφάσισε να λύσει μια εξαιρετικά επιτυχημένη συνεργασία με τη Honda, στο τέλος του 2025. Οι ιαπωνικοί κινητήρες συνέβαλλαν στην επιστροφή της ομάδας στην κορυφή του σπορ, με το πρώτο της πρωτάθλημα οδηγών μετά από επτά χρόνια το 2021 και το πρώτο κατασκευαστών μετά από οκτώ χρόνια, το 2022. Και ενδεχομένως να ακολουθήσουν κι άλλα την προσεχή τριετία.

Στη χθεσινή παρουσίαση του χρωματισμού του μονοθεσίου της για το πρωτάθλημα του 2023, η RBR αποκάλυψε τη συμφωνία της -τεχνολογική αλλά και χορηγική- με τη Ford για να κατασκευάζουν τους κινητήρες τόσο της Red Bull όσο και της Alpha Tauri από κοινού με τη Red Bull Powertrains. Πρόκειται για το νεότευκτο εργοστάσιο κινητήρων που ίδρυσε πέρσι η Red Bull στις εγκαταστάσεις της στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας.

Μετά τις ανακοινώσεις των Red Bull και Ford, η FIA με τη σειρά της ανακοίνωσε τους έξι κατασκευαστές κινητήρων που κατέθεσαν αίτηση να συμμετέχουν στη Formula 1 το 2026. Πρόκειται -με αλφαβητική σειρά- για τις Alpine Racing, Audi, Ferrari S.p.A., Honda Racing Corporation, Mercedes-AMG High Performance Powertrains Ltd. και Red Bull Ford.

H Honda προς το παρόν κατασκευάζει τους κινητήρες της Red Bull Racing στο Τόκιο, και παρέχει τεχνική υποστήριξη στη Red Bull Powertrains. Πέρσι το Φθινόπωρο, όταν ναυάγησαν οι συνομιλίες της RBR με την Porsche, η Honda εμβάθυνε ξανά την εμπλοκή της με την αγγλική ομάδα, στην ουσία επιστρέφοντας στο σπορ από το οποίο είχε αποχωρήσει στο τέλος του 2021.

Η Red Bull φέρεται να βρισκόταν σε συνομιλίες και διαπραγματεύσεις με τη Ford Motor Company τους τελευταίους έξι μήνες. Στο τέλος του 2022 έγινε σαφές ότι η RBPT και η Honda κατέθεσαν διαφορετική αίτηση στη FIA για να συμπεριληφθούν στους κατασκευαστές κινητήρων του 2026.

Συνεπώς απομένει να φανεί με ποια ομάδα θα συνεργάζεται η Honda σε τρία χρόνια - αν, εντέλει, αποφασίσει να παραμείνει στο σπορ. Που δεν επιβάλλεται από την κατάθεση της αίτησης στη FIA. Αναμφίβολα, στους ενδιαφερόμενους για τη συνεργασία με τους Ιάπωνες θα πρέπει να υπολογίζεται η McLaren F1 (αν δεν έχει "σπάσει οριστικά το γυαλί" από το 2018), και ενδεχομένως και η Aston Martin F1.

Το νέο αυτοκίνητο της Red Bull
Το νέο αυτοκίνητο της Red Bull 2023 AP PHOTO/SETH WENIG

Μιλώντας για την απόφαση της Red Bull να σπάσει τη συνεργασία της με τη Honda, ο Χόρνερ είπε: «Είχαμε μια εκπληκτική συνεργασία με τη Honda, και όταν αρχικά το 2020 μας ανακοίνωσε την πρόεση αποχώρησής της από τη Formula 1 δεχθήκαμε με λύπη την απόφασή της και αυτό προκάλεσε την ίδρυση της Red Bull Powertrains, ώστε να πάρουμε στα χέρια μας τον έλεγχο για το μέλλον μας. Έπειτα, ευτυχώς η Honda αποφάσισε να συνεχίσει να μας παρέχει κινητήρες μέχρι το τέλος του 2025».

Αυτό σημαίνει ότι η συνεργασία της Red Bull με τη Honda θα συνεχιστεί κανονικά μέχρι τον τελευταίο αγώνα του 2025. «Οι δρόμοι μας είναι διαφορετικοί για τη σεζόν του 2026, κι ευχόμαστε στη Honda καλή τύχη για το 2026», κατέληξε ο Χόρνερ.

Η RB19 θα είναι διαφορετική στο Μπαχρέιν

Στο μεταξύ, ο Βρετανός διοικητής της RBR παραδέχθηκε ότι το -πανομοιότυπο με την RB18 του 2022- μονοθέσιο που εμφάνισε χθες στη Νέα Υόρκη η ομάδα δεν ήταν ακριβώς το καινούριο της για τη σεζόν της F1 2023. Είπε, συγκεκριμένα, ότι η "αληθινή" RB19 που θα εμφανιστεί στις δοκιμές του Μπαχρέιν στις 23 Φεβρουαρίου θα είναι αρκετά διαφορετική.

Ακριβώς την ίδια τακτική είχε ακολουθήσει και πέρσι η ομάδα του Μίλτον Κινς, με ένα απλό εκθεσιακό πρωτότυπο της F1 βαμμένο στα χρώματά της. Στόχος της κίνησης αυτής είναι να μην αποκαλύψει κάποια μυστικά του σχεδιασμού νωρίς στον ανταγωνισμό, αλλά και να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο για την ολοκλήρωση του μονοθεσίου.

"Το αυτοκίνητο που δείξαμε σήμερα", είπε την Παρασκευή 3/02 ο Χόρνερ, "προφανώς θα είναι κάπως διαφορετικό όταν το δείτε στο Μπαχρέιν. Σήμερα θέλαμε απλώς να παρουσιάσουμε τους στόχους μας για τη χρονιά που είναι μπροστά μας, τους συνεργάτες που θα έχουμε, και φυσικά τη συναρπαστική συμφωνία μας με τη Ford. Ό,τι είδατε σήμερα δεν αντικατοπτρίζει πλήρως αυτό που θα βγει στην πίστα του Μπαχρέιν σε περίπου δύο εβδομάδες".

Ο Μαξ Φερστάπεν είπε κάτι ανάλογο: "Ανυπομονώ για τις δοκιμές, και προφανώς θα μου αρέσει περισσότερο όταν θα έχουμε το αληθινό αυτοκίνητο. Για να είμαι ειλικρινής, δεν το έχω δει ακόμα, δεν με ενδιαφέρει να δω φωτογραφίες και τέτοια, θέλω μόνο να είναι γρήγορο - και δεν με νοιάζει πώς θα δείχνει. Έχω μόνο μιλήσει με την ομάδα για τις βελτιώσεις της απόδοσης και της συμπεριφοράς του".

Σε ερώτηση για τις βελτιώσεις αυτές, ο πρωταθλητής της F1 αποκρίθηκε: "Πρώτον, γνωρίζουμε ότι το αυτοκίνητο ήταν πολύ βαρύ όλη τη χρονιά πέρσι, οπότε το λύσαμε αυτό. Έπειτα, υπήρχαν ορισμένα τεχνικά ζητήματα που έπρεπε να βελτιωθούν", κατέληξε ο Ολλανδός.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ