FORMULA 1

Χάμιλτον: "Δεν βλέπω πώς θα μπορούσαμε να κερδίσουμε τον Φερστάπεν στο Όστιν"

Ο Λούις Χάμιλτον μετά τα προκριματικά στο GP της Τουρκίας | 9 Οκτωβρίου 2021
Ο Λούις Χάμιλτον μετά τα προκριματικά στο GP της Τουρκίας | 9 Οκτωβρίου 2021 © 2021/AP IMAGES

Ο Λιούις Χάμιλτον είπε πως "για μια στιγμή στην πρώτη στροφή σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε να κερδίσουμε", αλλά στο τέλος του GP των ΗΠΑ παραδέχθηκε ότι η RBR και ο Μαξ Φερστάπεν είχαν το πάνω χέρι του αγώνα. Ο Τότο Βολφ εξήγησε πού χάθηκε η νίκη για τη Mercedes.

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε το GP του Όστιν στο Τέξας, 17ο φετινό γύρο της Formula 1, όχι μόνο λόγω της στρατηγικής της RBR αλλά και λόγω της ανώτερης απόδοσης της RB16B-Honda σε σχέση με τη Mercedes W12 με τη μέση γόμα, από την εκκίνηση μέχρι το πρώτο από τα δύο pit-stops του ίδιου και του Χάμιλτον.

Ο Χάμιλτον είχε πάρει την πρωτοπορία του αγώνα στην πρώτη στροφή, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα με τη μέση γόμα να ανοίξει διαφορά από τον Φερστάπεν, και να προστατευθεί έτσι από το undercut - τη νωρίτερη είσοδο του Ολλανδού στα πιτς, και κατά συνέπεια τη δυνατότητά του με φρέσκα ελαστικά να κινηθεί πολύ ταχύτερα του Χάμιλτον μέχρι ο Άγγλος να έμπαινε για τη δική του αλλαγή ελαστικών.

Ο Φερστάπεν μπήκε οκτώ γύρους νωρίτερα από τον Χάμιλτον και για το δεύτερό του πιτ-στοπ, αλλά παρότι ο Βρετανός με πιο φρέσκα ελαστικά στους τελευταίους 18 γύρους κατάφερε να τον φτάσει, πέντε γύρους πριν το τέλος, ποτέ δεν ήταν σε θέση να κάνει μια ρεαλιστική κίνηση προσπέρασης της RB-Honda. O Φερστάπεν είχε κάνει εξαιρετική δουλειά στην προστασία των παλαιότερων, και πιο φθαρμένων, ελαστικών του.

2021 United States Grand Prix, Sunday - Jiri Krenek
2021 United States Grand Prix, Sunday - Jiri Krenek DAIMLER MEDIA

Ο Τότο Βολφ, αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes F1, εξήγησε: "Μπορούσε να δει κανείς τις διαφορετικές στρατηγικές. Η μία ομάδα αναγκάστηκε να πάει για το undercut, και μπορώ να πω ότι ήταν μια πολύ γενναία απόφαση εκ μέρους τους, διότι έγινε πολύ νωρίς. Και τη δεύτερη φορά επίσης ήταν πλεονεκτική (για την RBR)".

Ο Αυστριακός συνέχισε: "Στο τελευταίο stint, (ο Φερστάπεν) είχε μάθει από το δεύτερο stint πώς να προστατεύσει τα ελαστικά του, να μην τα καταστρέψει πολύ νωρίς, διότι του είχε απομείνει γόμα στο τέλος. Εμείς μείναμε πίσω διότι το αυτοκίνητο δεν ήταν αρκετά γρήγορο στο πρώτο stint, με τη μέση γόμα. Δεν μπορούσαμε σε καμία περίπτωση να μπούμε νωρίς στα πιτς, βάσει των δεδομένων που βλέπαμε από τη μέση γόμα, δεν έδειχνε εκείνη τη στιγμή πιθανό να τερματίσουμε τον αγώνα αν μπαίναμε νωρίς".

Ο Χάμιλτον, από την πλευρά του, είπε ότι είδε μια ελπίδα για τη νίκη όταν πέρασε τον Φερστάπεν στην εκκίνηση - αλλά γρήγορα κατάλαβε ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να διατηρήσει και φέτος το κυρίαρχο σερί που είχε στο Όστιν.

2021 United States Grand Prix, Friday - Steve Etherington
2021 United States Grand Prix, Friday - Steve Etherington DAIMLER MEDIA

"Από ό,τι φάνηκε, είχαν καλύτερη πρόσφυση του πίσω μέρους, γλιστρούσαν λιγότερο. Το πρόβλημά μας ήταν ο βρώμικος αέρας (πίσω από τον Φερστάπεν) και η υπερθέρμανση των ελαστικών. Αλλά, ήταν σπουδαία στην πρώτη στροφή και για μια στιγμή σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε να κερδίσουμε. Όμως είχαν το πάνω χέρι αυτό το τριήμερο, και δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε περισσότερα", είπε ο πρωταθλητής.

Και κατέληξε: "Ήταν διασκεδαστικός αγώνας. Ήμασταν πολύ κοντά σε όλη τη διάρκεια με τη μέση γόμα, αλλά μετά έκαναν το πρώτο τους πιτ-στοπ πάρα πολύ νωρίς, κι εγώ προσπάθησα να προσαρμοστώ σε αυτό. Ήλπιζα ότι αυτό θα μας έδινε την ευκαιρία να τους αντιμετωπίσουμε αργότερα, αλλά πιστεύω ότι η θέση που βρισκόμασταν κάθε στιγμή στην πίστα ήταν αποφασιστικής σημασίας.

Δεν ξέρω τι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει διαφορετικά. Θα συζητήσουμε με την ομάδα. Πιστεύω ότι η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά. Οι δύο επόμενες πίστες είναι πολύ καλές για τη Red Bull, οπότε σίγουρα θα είναι δύσκολα τα πράγματα εκεί".

2021 Russian Grand Prix, Saturday - Sebastian Kawka
2021 Russian Grand Prix, Saturday - Sebastian Kawka DAIMLER MEDIA


Πάντως, ο Βολφ σημείωσε ότι η επίδοση του Χάμιλτον χθες στο Όστιν ήταν εξαιρετική, καθώς ο Άγγλος "κράτησε την ψυχραιμία του ενώ βρέθηκε 6,5 και 8,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Μαξ (μετά τα δύο πιτ-στοπς του), και εκτέλεσε άψογα την αντεπίθεση παρότι η διαφορά ήταν τεράστια. Αλλά δεν ήταν αρκετό, στο τέλος. Όταν ακολουθείς ένα άλλο αυτοκίνητο, αρχίζεις να πασχίζεις λίγο, κι αν είχαμε ίσως δύο γύρους ακόμα ποιος ξέρει; Αλλά έτσι είναι τα πράγματα, και πρέπει να συγχαρούμε τη Red Bull για τα pit-stops της".

TAGS FORMULA 1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ