ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τo πρώτο φορτηγό ντίζελ στον κόσμο από Benz και Daimler το 1923

Το πρώτο Ντίζελ φορτηγό από τους Benz και Dalmier
Το πρώτο Ντίζελ φορτηγό από τους Benz και Dalmier DAIMLER AG

Με βάρος πέντε τόνους, τετρακύλινδρο κινητήρα ισχύος 45 ίππων και με εξοικονόμηση καυσίμου κατά 86% σε σχέση με βενζινοκινητήρα.

Μπορεί τώρα να μιλάμε για υβριδική τεχνολογία και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως, σχεδόν 100 χρόνια πριν, άλλες ήταν οι ανησυχίες. Η αυτοκίνηση βρισκόταν ακόμα στα πρώτα της βήματα και οτιδήποτε καινούργιο εμφανιζόταν, θεωρούταν επαναστατικό.

Έτσι, το 1923 η Benz & Cie, παρουσίασε το πρώτο φορτηγό ντίζελ στον κόσμο. Το όχημα των πέντε τόνων εφοδιαζόταν με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα πετρελαίου OB 2 με απόδοση 33 kW (45 hp) στις 1000 σ.α.λ. Σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο φορτηγό του ίδιου σχεδιασμού, η απόδοση του πετρελαιοκινητήρα ήταν εντυπωσιακή, καθώς πέτυχε εξοικονόμηση καυσίμου κατά 86%. Μάλιστα, αρχικά κατασκευάστηκαν δέκα κινητήρες OB 2.

Το πρώτο Ντίζελ φορτηγό από τους Benz και Dalmier
Το πρώτο Ντίζελ φορτηγό από τους Benz και Dalmier DAIMLER AG

Το εντυπωσιακά χαμηλό κόστος των καυσίμων, οφειλόταν στο γεγονός ότι το λιπαντικό ήταν πιο φθηνό από τη βενζίνη. Και εκτός από το λάδι, ο νέος κινητήρας μπορούσε επίσης να χρησιμοποιεί με κηροζίνη, λάδι Τέξας και κίτρινο ή καφέ παραφινέλαιο. Κάπως έτσι η Benz & Cie διαφήμιζε τον λιτό κινητήρα το 1923.

Αρκετά χρόνια πριν, το 1911 η Daimler-Motoren-Gesellschaft ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός συμπαγούς πετρελαιοκινητήρα για εμπορικούς και γεωργικούς σκοπούς. Ενώ οι Benz & Cie ανέπτυξαν το πετρελαιοκίνητο φορτηγό, η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) στο Βερολίνο, άρχισε να κατασκευάζει έναν κινητήρα ντίζελ με ψεκασμό, προκειμένου να τοποθετηθεί σε ένα φορτηγό που είχε σχεδόν την ίδια ισχύ.

Το τελικό προϊόν ήταν ένας τετρακύλινδρος κινητήρας με απόδοση 29 kW (40 hp) στις 1000 σ.α.λ. Ο κινητήρας απέδειξε τις δυνατότητές του σε μια σειρά δοκιμών, το 1923. Μάλιστα, από τις 20 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 1923 ένα φορτηγό ντίζελ Daimler κάλυψε την απόσταση από το Βερολίνο στη Στουτγάρδη και πίσω, χαρίζοντάς του μεγάλη δημοσιότητα.

Το πρώτο Ντίζελ φορτηγό από τους Benz και Dalmier
Το πρώτο Ντίζελ φορτηγό από τους Benz και Dalmier DAIMLER AG

Συνέπεια των παραπάνω, τα πρώτα εμπορικά οχήματα Daimler 5C που κατασκευάστηκαν στη Marienfelde, ένα φορτηγό, ένα τρίτροχο και ένα λεωφορείο, παρουσιάστηκαν στις αρχές Οκτωβρίου 1923 στην Έκθεση αυτοκινήτων στο Βερολίνο.

Μετά τη συγχώνευση της Benz & Cie και της DMG το 1926, η αρχή του προθάλαμου της Benz υπερισχύει έναντι του κινητήρα ντίζελ με ψεκασμό αέρα. Ο πρώτος από κοινού αναπτυγμένος κινητήρας ντίζελ προθαλάμου ήταν ο εξακύλινδρος κινητήρας OM 5, χωρητικότητας 8.6 lt το 1927, με ισχύ 55 kW / 75 hp.

Καταλήγοντας, αυτή η συντομογραφία OM για κινητήρες ντίζελ εξακολουθεί να χρησιμοποιείται και σήμερα από τη Mercedes-Benz.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ