ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το έμβλημα πάνω στο ψυγείο του αυτοκινήτου

Die Kühlerfigur: In den 1920er-Jahren wandeln sich Kühlerverschraubungen zu Schmuckstücken. Die Kleinskulpturen gibt es ab Werk, von Künstlern oder im Zubehörhandel. Exponat der 33 Extras im Mercedes-Benz Museum. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D587957) 

The radiator emblem: In the 1920s, radiator fittings became works of art. These miniature sculptures were available ex works, from artists or in accessory shops. Exhibits in the 33 Extras at the Mercedes-Benz Museum (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: D587957)
Die Kühlerfigur: In den 1920er-Jahren wandeln sich Kühlerverschraubungen zu Schmuckstücken. Die Kleinskulpturen gibt es ab Werk, von Künstlern oder im Zubehörhandel. Exponat der 33 Extras im Mercedes-Benz Museum. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D587957) The radiator emblem: In the 1920s, radiator fittings became works of art. These miniature sculptures were available ex works, from artists or in accessory shops. Exhibits in the 33 Extras at the Mercedes-Benz Museum (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: D587957) DAIMLER AG

Το διακριτικό σήμα μιας μάρκας, αποτελεί και στολίδι για το αυτοκίνητο, με λαμπρά παραδείγματα το αστέρι της Mercedes και το διπλό M της Maybach.

Το 30ό από τα «33 Extras» εκθέματα του Μουσείου αυτοκινήτου της Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη, που φιλοξενεί 160 οχήματα και συνολικά 1.500 εκθέματα, παρουσιάζουμε σήμερα.

Αφορά το έμβλημα της μάρκας, τοποθετημένο πάνω στο καπό, στο ύψος του ψυγείου.

Εντυπωσιακό: Τοποθετημένο περήφανα για να το βλέπουν όλοι ως έμβλημα μάρκας - ή ως ένα μικρό γλυπτό - στο μπροστινό μέρος του οχήματος - ή πάνω στο ψυγείο. Αυτό το έμβλημα είναι ένα διακριτικό χαρακτηριστικό και παράλληλα ένα στολίδι.

Ιστορία: Τα πρώτα αυτοκίνητα δεν είχαν ψυγείο μοντέρνου στυλ με κλειστό κύκλωμα νερού. Αυτά τα συστήματα εισήχθησαν καθώς η ισχύς του κινητήρα αυξήθηκε κατά τη μετάβαση από τον 19ο έως τον 20ο αιώνα. Ο πρωταγωνιστής αυτής της εξέλιξης, ήταν η Mercedes 35 hp, η οποία, το 1901, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε ένα αποτελεσματικό ψυγείο με κυψέλες και από το 1909 άρχισε να φιλοξενεί το τριάκτινο αστέρι της Mercedes.

Ισχυρό σύμβολο: Το έμβλημα με τις τρεις ακτίνες, συμβόλιζε το όραμα του Gottlieb Daimler, ο οποίος πέθανε το 1900, που προέβλεπε ότι οι κινητήρες Daimler χρησιμοποιούνται σε χερσαία οχήματα, σε πλοία και στην αεροπορία. Στις 24 Ιουνίου 1909, η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) υπέβαλε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το τρίκλινο αστέρι. Καταγράφηκε στο μητρώο εμπορικών σημάτων στις 9 Φεβρουαρίου 1911.

Sammlung von Mercedes-Sternen im Mercedes-Benz Museum. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D587962) 

Collection of Mercedes stars at the Mercedes-Benz Museum. (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: D587962)
Sammlung von Mercedes-Sternen im Mercedes-Benz Museum. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D587962) Collection of Mercedes stars at the Mercedes-Benz Museum. (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: D587962) DAIMLER AG

Ιδανική τοποθέτηση: Υποβλήθηκε αίτηση για καταχώριση του τριάκτινου αστεριού ως έμβλημα ψυγείου στις 5 Νοεμβρίου 1921 και καταχωρήθηκε ως εμπορικό σήμα στις 2 Αυγούστου 1923. Ταυτόχρονα, διακόσμησε το βιδωτό πώμα του ψυγείου, συνδυάζοντας την αισθητική με πρακτικό σκοπό.

Πρεστίζ: Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποίησαν το έμβλημα στο ψυγείο, ως εξέχον αναγνωριστικό σήμα. Όταν η Maybach κυκλοφόρησε επίσης τα premium αυτοκίνητά της τη δεκαετία του 1920, η εταιρεία επέλεξε το διπλό M για το "Maybach-Motorenbau", ως εμπορικό σήμα. Μάλιστα, τοποθετήθηκε και αυτό στο ψυγείο.

Maybach, historisches Markenzeichen mit zwei in einem Bogendreieck senkrecht verwobenen M für Maybach-Motorenbau. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 443776_735142_1188_1195_40253411) 

Maybach, historical trademark with two Ms for Maybach Motorenbau vertically interwoven in a triangle with curved sides. (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: 443776_735142_1188_1195_40253411)
Maybach, historisches Markenzeichen mit zwei in einem Bogendreieck senkrecht verwobenen M für Maybach-Motorenbau. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 443776_735142_1188_1195_40253411) Maybach, historical trademark with two Ms for Maybach Motorenbau vertically interwoven in a triangle with curved sides. (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: 443776_735142_1188_1195_40253411) DAIMLER AG

Δημιουργικότητα: Τη δεκαετία του 1920, τα εξαρτήματα του ψυγείου, έγιναν έργα τέχνης. Διάφορες φιγούρες πήραν αυτή τη θέση, με χαρακτηριστική εκείνη που μια γυναίκα, σε απόλυτη ισορροπία, κρατά ένα στρογγυλό αντικείμενο. Μπορεί να είναι ένα μήλο ή μια μπάλα - δεν είναι εύκολο να πούμε ακριβώς τι είναι. Οι πιο ασυνήθιστες φιγούρες σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 1920 από τον Γάλλο καλλιτέχνη René Jules Lalique - και ήταν κατασκευασμένες από γυαλί.

Die Kühlerfigur: In den 1920er-Jahren wandeln sich Kühlerverschraubungen zu Schmuckstücken. Die Kleinskulpturen gibt es ab Werk, von Künstlern oder im Zubehörhandel. Exponat der 33 Extras im Mercedes-Benz Museum. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D587956) 

The radiator emblem: In the 1920s, radiator fittings became works of art. These miniature sculptures were available ex works, from artists or in accessory shops. Exhibits in the 33 Extras at the Mercedes-Benz Museum (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: D587956)
Die Kühlerfigur: In den 1920er-Jahren wandeln sich Kühlerverschraubungen zu Schmuckstücken. Die Kleinskulpturen gibt es ab Werk, von Künstlern oder im Zubehörhandel. Exponat der 33 Extras im Mercedes-Benz Museum. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D587956) The radiator emblem: In the 1920s, radiator fittings became works of art. These miniature sculptures were available ex works, from artists or in accessory shops. Exhibits in the 33 Extras at the Mercedes-Benz Museum (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: D587956) DAIMLER AG

Προσωπική επιλογή: Σε σπάνιες περιπτώσεις, οι πελάτες αντικατέστησαν το αστέρι Mercedes με τα δικά τους εμβλήματα. Το Mercedes-Benz 770 "Grand Mercedes" Cabriolet F (W 07), που χτίστηκε το 1932 για τον εξόριστο Kaiser Wilhelm II, φορούσε το εθνόσημο Hohenzollern στη μάσκα του ψυγείου. Αυτό το αυτοκίνητο βρίσκεται και στο Μουσείο Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz 770 Großer Mercedes Cabriolet F (W 07), Baujahr 1932, von Kaiser Wilhelm II. im Mercedes-Benz Museum. Statt Mercedes-Stern auf dem Kühlergrill trägt er das Wappen der Hohenzollern. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D587946) 

Mercedes-Benz 770 Large Mercedes Cabriolet F (W 07), year of construction 1932, owned by Kaiser Wilhelm II, now at the Mercedes-Benz Museum. Instead of the Mercedes star on the radiator grille, it bears the Hohenzollern coat of arms. (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: D587946)
Mercedes-Benz 770 Großer Mercedes Cabriolet F (W 07), Baujahr 1932, von Kaiser Wilhelm II. im Mercedes-Benz Museum. Statt Mercedes-Stern auf dem Kühlergrill trägt er das Wappen der Hohenzollern. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D587946) Mercedes-Benz 770 Large Mercedes Cabriolet F (W 07), year of construction 1932, owned by Kaiser Wilhelm II, now at the Mercedes-Benz Museum. Instead of the Mercedes star on the radiator grille, it bears the Hohenzollern coat of arms. (Photo signature in the Mercedes-Benz Classic archive: D587946) DAIMLER AG

Αλλαγή θέσεων: Η αεροδυναμική έπαιξε το ρόλο της, μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μπροστινό μέρος των αυτοκινήτων ανασχεδιάστηκε και το ψυγείο κάτω από το καπό. Η μάσκα παρέμεινε στο μπροστινό μέρος για να επιτρέψει τον εισερχόμενο αέρα ψύξης. Στα οχήματα της Mercedes-Benz, αυτή η μάσκα ψυγείου έδειχνε το αστέρι της Mercedes. Στη δεκαετία του 1990, όταν εισήχθη το ενσωματωμένο καλοριφέρ, το αστέρι μετακινήθηκε λίγο πίσω στο καπό.

Αντικείμενο κλοπής: Το αστέρι, λειτουργούσε παράλληλα για την προστασία των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ ήταν και ένα περιζήτητο αντικείμενο συλλέκτη και συχνά κλεφτών. Αυτό το έκανε το πιο ζητούμενο ανταλλακτικό Mercedes-Benz.

Σε διαφορετική διάσταση: Όποιος θέλει να ρίξει μια ματιά σε ένα αστέρι της Mercedes με διάμετρο πέντε μέτρων είναι ευπρόσδεκτος στο Μουσείο Mercedes-Benz. Μέχρι το 2025, το αστέρι της Mercedes, από τον πύργο του σιδηροδρομικού σταθμού της Στουτγάρδης ,θα εκτίθεται μπροστά από το κτίριο του μουσείου. Μετά την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό της κατασκευής, η πινακίδα των δύο τόνων θα επιστραφεί εκεί και θα περιστραφεί ξανά, φωτιζόμενη τη νύχτα, ως ορόσημο πάνω από την πόλη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

NEWSFEED

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ