ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας με υδρογόνο

Παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας με υδρογόνο

Με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ, το Toyota Mirai διένυσε πάνω από 1.000 χλμ., κάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας.

Εχω γράψει κι άλλες φορές ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Όμως, αυτό το μέλλον μπορεί να γίνει καλύτερο, όταν συνδυάζεται η ηλεκτροκίνηση με το υδρογόνο.

Κι αυτό, διότι το υδρογόνο είναι Ανανεώσιμη Πηγή Ενέργειας, εκπέμπει μόνο υδρατμούς, κι έχει το προνόμιο να ανεφοδιάζεται σε περίπου ίδιο χρόνο με τα υγρά καύσιμα, βενζίνης, πετρελαίου ή αερίου (φυσικό ή υγραέριο).

Ταυτόχρονα, η χημεία που δημιουργείται μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου, επιφέρει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία κινεί το όχημα.

Το δύσκολο σε αυτή την εξίσωση, είναι η μεταφορά του υδρογόνου και οι σταθμοί ανεφοδιασμού, γι αυτό και καθυστερεί η ανάπτυξή του.

Πάντως, όταν το καταφέρουμε, τότε πραγματικά θα λύσουμε το πρόβλημα με την κλιματική αλλαγή, όσον αφορά τις μεταφορές, διότι η λοιπή βιομηχανία βρίσκεται πολύ πίσω.

Παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας με υδρογόνο

Με καύσιμο το υδρογόνο, λοιπόν, ένα νέο Toyota Mirai, το οποίο γέμισε το ρεζερβουάρ του μόλις σε 5 λεπτά, κατάφερε να διανύσει απόσταση 1.003 χλμ., χωρίς να εκπέμπει ρύπους παρά μόνο υδρατμούς (νερό), σε δημόσιους δρόμους, νότια του Παρισιού και στις περιοχές Loir-et-Cher και Indre-et-Loire, ενώ η απόσταση και η κατανάλωση πιστοποιήθηκαν από ανεξάρτητη αρχή.

Στο εγχείρημα χρησιμοποιήθηκε πράσινο υδρογόνου και η μέση κατανάλωση καυσίμου ήταν 0,55 κιλά/100χλμ., ενώ το Mirai έχει ικανότητα αποθήκευσης υδρογόνου 5,6 κιλά.

Το νέο Mirai είναι η δεύτερη γενιά ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου από την Toyota. Είναι βελτιωμένο σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά και συγχρόνως κομψότερο και πιο δυναμικό σχεδιαστικά συγκριτικά με το μοντέλο πρώτης γενιάς.

Διαθέτει αυξημένη ικανότητα αποθήκευσης υδρογόνου και μαζί με τη βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλουν σε μία αύξηση της αυτονομίας στα 650 χλμ.

Πάντως, για να κάνουν παγκόσμιο ρεκόρ, οι τέσσερις οδηγοί υιοθέτησαν “eco” στυλ οδήγησης αλλά χωρίς ειδικές τεχνικές που δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από καθημερινούς οδηγούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Toyota υποστηρίζει πολλές πρωτοβουλίες για τον εκδημοκρατισμό και τη διαφοροποίηση των εφαρμογών κυψελών καυσίμου (υδρογόνο): ηλεκτρικές γεννήτριες (EODev), σκάφη (Hynova), ταξί, λεωφορεία (Hype και RATP), φορτηγά (Hino), την πόλη του υδρογόνου (Woven City) και άλλες χρήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

NEWSFEED

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ