ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη, γίνεται ολοένα και πιο οικονομική, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου.

Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, προϊόντος του χρόνου, στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Όλα τα στοιχεία, συνηγορούν προς αυτή την άποψη, σε κάθε χώρα ξεχωριστά, έχοντας, βέβαια, να κάνουν και με το ΑΕΠ κάθε χώρας, διότι ακόμη η ηλεκτροκίνηση είναι ακριβή, ως λύση. Ωστόσο, στις περισσότερες χώρες δίνονται κίνητρα, όπως και στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον ετήσιο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index 2020), η Ελλάδα εμφανίζεται ως η πιο οικονομική χώρα για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου (EV), αν και σύμφωνα με τα ευρήματα, το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Παράλληλα, το κόστος χρήσης πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου στη χώρα μας, είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα.

Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης (€501 κατά μέσο όρο), σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το πετρέλαιο, στη μεσαία κατηγορία αμαξωμάτων.

Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία.

Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην μικρομεσαία κατηγορία (C1), είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2), είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2), στα μεγάλα.

Το Car Cost Index αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση που αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου - συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψη και του κόστος συντήρησης – σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Στο Car Cost Index του 2020, το κόστος υπολογίζεται κατά μέσο όρο κατά τα πρώτα τέσσερα χρόνια χρήσης και προϋποθέτει 30.000 χιλιόμετρα οδήγησης ετησίως. Το "ανταγωνιστικό κόστος" ορίζεται για τους σκοπούς του Index ως: Ηλεκτρικά οχήματα που δεν είναι περισσότερο από 5% ακριβότερα από τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με το 2020 Index, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ανά χώρα για τις κατηγορίες αμαξωμάτων supermini και μικρομεσαία (B1 & C1) –- είναι (δεδομένα από 18 χώρες, ταξινομημένα βάσει του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων). Η Ουγγαρία είναι το οικονομικότερο μέρος για οδήγηση βενζινοκίνητου αυτοκινήτου και ακολουθεί η Ελλάδα, η οποία είναι η οικονομικότερη χώρα για οδήγηση πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Επίσης, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι οι ακριβότερες χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου με θερμικά μοτέρ (βενζίνης – πετρέλαιο), ενώ η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι φθηνότερη στη Νορβηγία και στην Ελβετία, μόνο σε σχέση με το πετρέλαιο:

Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Οικονομικότερη χώρα η Ελλάδα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο

"Το γεγονός ότι η Ελλάδα αναδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά η χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, μας προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση. Οι δράσεις προς την εξέλιξη των υποδομών και η σταδιακή αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων για τη χρήση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αρχίζουν να θέτουν γερές βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της", δήλωσε ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, διευθύνων σύμβουλος της LeasePlan Hellas, που παρουσίασε και τη φετινή έρευνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ