ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μεγάλο ατού η αεροδυναμική της νέας Skoda Fabia

Το SKODA FABIA Aerodynamics
Το SKODA FABIA Aerodynamics

Η ολοκαίνουργια Skoda Fabia έρχεται με την καλύτερο συντελεστή στην κατηγορία της, με μειωμένη κατανάλωση, ρύπους και θορύβους.

Μολονότι η ολοκαίνουργια Fabia, στην 4η γενιά της, είναι μεγαλύτερη από την προκάτοχό της -η μετωπική επιφάνεια έχει αυξηθεί κατά περίπου τρεις 3% - ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε κατά σχεδόν 10%. Αυτό από μόνο του μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά σχεδόν τρία γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, στον κύκλο δοκιμών WLTP.

Για να επιτευχθεί αυτό, οι μηχανικοί της Skoda πραγματοποίησαν περισσότερες από 3.000 αεροδυναμικές δοκιμές, με περίπου το 80% χρησιμοποιώντας προσομοιώσεις CFD σε υπερυπολογιστή. Ένας συνηθισμένος υπολογιστής θα χρειαζόταν περισσότερα από 2.000 χρόνια για να εκτελεστεί την ίδια δουλειά.

Το αποτέλεσμα της αεροδυναμικής ανάπτυξης, στη νέα Fabia, είναι ένας συντελεστής οπισθέλκουσας cd = 0,28, πολύ καλύτερος από την προκάτοχό της (cd = 0,32), ενώ ταυτόχρονα καθιερώνει νέο σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Μεγάλο ατού η αεροδυναμική της νέας Skoda Fabia

Η εξαιρετική αεροδυναμική του μοντέλου, συμβάλλει, εξάλλου, σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Συγκεκριμένα, όταν απαιτείται μικρή ψύξη, οι ενεργές γρίλιες στο ψυγείο θα κλείσουν, βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική. Με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, αυτό επιτρέπει εξοικονόμηση καυσίμου έως 0,2 λίτρα στα 100 χλμ.

Όταν οι απαιτήσεις ψύξης είναι μεγαλύτερες ή σε σύντομες στάσεις, το σύστημα θα ανοίξει τις γρίλιες ώστε να επιτρέπεται η μέγιστη ροή αέρα. Επιπλέον, υπάρχουν πολλά στοιχεία που συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση της αντίστασης.

Το μπροστινό όχημα διαθέτει ανοίγματα στον μπροστινό προφυλακτήρα, γνωστά ως κουρτίνες αέρα, που κατευθύνουν τη ροή του αέρα με έναν εξαιρετικά ελεγχόμενο τρόπο πέρα από τα πλαϊνά πάνελ και τους θόλους των τροχών, για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.

Επίσης, έχει βελτιωθεί και η ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο με δώδεκα αντί για τα τρία πάνελ, τα οποία συνδυάζονται με τη μακριά πίσω αεροτομή και πλευρικά πτερύγια για να μειώσουν την αντίσταση και τις αναταράξεις στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Κι ακόμη, το σχήμα των εξωτερικών καθρεπτών κατευθύνουν τον αέρα κατευθείαν προς τις άκρες.

Δουλειά έχει γίνει και στους τροχούς, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το 25% της αντίστασης του αέρα ενός αυτοκινήτου, με τη Skoda να εισάγει ειδικά πλαστικά ένθετα που καθιστούν τις ζάντες αλουμινίου περισσότερο αεροδυναμικές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ