WRC

WRC: Κυριαρχία Τάνακ την πρώτη μέρα του Ράλι Σαρδηνίας

Photographer: Dufour Fabien
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
2021 FIA World Rally Championship Round 05, Rally Italia Sardegna 03-06 june 2021 Day 1, Action, Ott Tanak, Martin Jarveoja, Hyundai i20 Coupe WRC Photographer: Dufour Fabien Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH HYUNDAI MOTORSPORT / FABIEN DUFO

Ο Οττ Τάνακ διατήρησε τη διαφορά του στα 20 δευτερόλεπτα στην κορυφή του ιταλικού αγώνα του WRC στο τέλος της πρώτης ημέρας, από τον ομόλογό του στη Hyundai Ντάνι Σόρδο και τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota.

Μετά τη νίκη του και στις τέσσερις πρωινές Ειδικές του Ράλι Ιταλίας, ο Οττ Τάνακ ακολούθησε λίγο πιο συντηρητικό ρυθμό στις ισάριθμες απογευματινές της πρώτης μέρας του 5ου φετινού γύρου του WRC, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο μόνο στην πρώτη από αυτές - για να μην ρισκάρει μια επανάληψη της εγκατάλειψής του στην Πορτογαλία.

Παρόλα αυτά, ο Εσθονός τερμάτισε την τελευταία σημερινή Ειδική προβληματισμένος από τους πολύ έντονους κραδασμούς του Hyundai i20 WRC, και αμέσως μετά το τέλος της δοκιμασίας κατέβηκε για να ελέγξει το αυτοκίνητο. Όπως είπε, ήταν ένα πρόβλημα που είχε όλη την ημέρα, και το οποίο πρέπει να προσέξει πολύ στο αυριανό 2ο σκέλος του Ράλι Σαρδηνίας.

Πάντως, η Hyundai συνέχισε την απόλυτη κυριαρχία της στο νησί της Μεσογείου, την ίδια που είχε εμφανίσει και στην Πορτογαλία πριν χάσει τη νίκη στην Ιβηρική με προβλήματα αξιοπιστίας, καθώς τις άλλες τρεις απογευματινές Ειδικές κέρδισε ο Ντάνι Σόρδο - μοιραζόμενος τη νίκη της τελευταίας με τον Τιερί Νεβίλ.

Αρχικά, στην πρώτη απογευματινή (ΕΔ5) ο Σόρδο έχασε 5,3 δευτ. από τον Οζιέ προστατεύοντας τα ελαστικά του από την έντονη ζέστη. Όμως γενικώς τα σκληρά ελαστικά δούλεψαν καλά και ταίριαξαν στο Ισπανό το απόγευμα, και στην αμέσως επόμενη Ειδική πήρε 7,3'' από τον πρωταθλητή και ανέκτησε τη δεύτερη θέση.

Αν και είπε ότι είναι 'τρελό' το πόσο πολύ πρέπει να προστατεύει τα ελαστικά του, στις επόμενες δύο επέκτεινε τη διαφορά του από τον Οζιέ στη διανυκτέρευση στα 16,8 δευτερόλεπτα. Από την άλλη, ο Οζιέ δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος με την πρώτη του μέρα στη Σαρδηνία, δεδομένου ότι δεν έχασε πολύ χρόνο εκκινώντας πρώτος και καθαρίζοντας το δρόμο - και μάλιστα σημείωσε δύο δεύτερους χρόνους.

2021 FIA World Rally Championship / Round 05 / Rally dItalia Sardegna / 3-6 May, 2021 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT
Ο Οζιέ στο Ράλι της Σαρδηνίας TOYOTA GAZOO RACING / MCKLEIN


"Δεν είναι και τόσο μεγάλο πρόβλημα ότι δεν είμαι μπροστά από τον Ντάνι, ήδη είμαι χαρούμενος με την τρίτη θέση. Φυσικά ο Τάνακ είναι αρκετά μακριά, αλλά εφόσον ξεκινούσαμε πρώτοι δεν έχουμε να ανησυχούμε για αυτό, είναι φυσιολογικό", δήλωσε ο πρωταθλητής.

Η μάχη της τέταρτης θέσης έμοιασε με μια μονομαχία του Έλφυν Έβανς της Toyota με τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai με ελαττωματικά πυρομαχικά. Και οι δύο αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα και δεν ήταν καθόλου στα 'νερά' τους με το στήσιμο του Yaris WRC και του i20 WRC.

Ο Ουαλός της Toyota, πέραν των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, γλιστρούσε πολύ με ελλιπή πρόσφυση με τα σκληρά ελαστικά. Ο Βέλγος της Hyundai είχε τρία συμβάντα: δύο αργά κλαταρίσματα και ένα στολάρισμα του κινητήρα. Στην 7η Ειδική, προτελευταία της ημέρας, το κλατάρισμα του κόστισε 18,7'', και φυσικά εξανέμισε το προβάδισμα των 10'' από τον Έβανς και την τέταρτη θέση. Και στην επόμενη, ΕΔ8, είναι το δεύτερο κλατάρισμα και το σβήσιμο του μοτέρ.

"Είχαμε προβλήματα, με δύο κλαταρίσματα χωρίς να χτυπήσουμε πουθενά, και αυτά είναι πολλά για ένα απόγευμα. Ίσως χωρίς αυτά να κλείναμε τη διαφορά με τον Οζιέ και χωρίς το σβήσιμο του κινητήρα στην τελευταία Ειδική, οπότε έχουμε πολλή δουλειά αύριο", είπε ο Νεβίλ.

Ο Σόρντο στο Ράλι της Σαρδηνίας
Ο Σόρντο στο Ράλι της Σαρδηνίας HYUNDAI MOTORSPORT / ROMAIN THUI

Τα σβησίματα του κινητήρα (στις πολύ αργές στροφές) ταλαιπώρησαν ιδιαίτερα και τον Τακαμότο Κατσούτα, που είναι και σε αυτόν τον αγώνα εξαιρετικός - παρότι συνειδητά ακολουθεί ρυθμό «επιβίωσης». Το μοτέρ του Yaris WRC του Ιάπωνα έσβησε και στην ΕΔ5 και στην ΕΔ6, και στον τερματισμό της ΕΔ7 είπε με μεγάλη δόση χιούμορ πως "δεν μας έσβησε ο κινητήρας οπότε πρέπει να είμαστε χαρούμενοι".

Η αυριανή δεύτερη μέρα του Ράλι Ιταλίας-Σαρδηνίας (Σάββατο 5/6) είναι καρμπόν της σημερινής, σε διαφορετικές φυσικά Ειδικές. Περιλαμβάνει δύο ζεύγη επαναλαμβανόμενων Ειδικών το πρωί και άλλα δύο ζεύγη το απόγευμα - σύνολο οκτώ Ειδικές 13-22 χιλιομέτρων.

ΡΑΛΙ ΣΑΡΔΗΝΙΑΣ 2021 - ΗΜΕΡΑ 1

1. Τάνακ (Hyundai) 1:26:58.0

2. Σόρδο (Hyundai) +19.4

3. Οζιέ (Toyota) +36.2

4. Έβανς (Toyota) +1:02.0

5. Νεβίλ (Hyundai) +1:03.2

6. Κατσούτα (Toyota) +1:26.1

7. Όστμπεργκ (Citroen) +3:41.7

8. Χούτουνεν (Hyundai) +3:45.9

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

NEWSFEED

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ