ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ηλεκτρική ουρανόσφαιρα της Audi

Το skysphere concept της Audi
Το skysphere concept της Audi

Το skysphere concept, αποτελεί ένα όραμα του μέλλοντος, με τεχνολογίες που ήδη συναντούμε στο παρόν.

Μπορεί επίσημα να κάνει πρεμιέρα στις 13 Αυγούστου 2021, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Μοντερέι, στους θρυλικούς δρόμους του γηπέδου γκολφ PebbleBeach, ωστόσο η Audi αποκάλυψε από τώρα, το πρώτο μέλος μιας νέας οικογένειας πρωτότυπων οχημάτων.

Το Audiskysphere, είναι ένα εντυπωσιακό, πολυτελές roadster, αμιγώς ηλεκτρικό, που μπορεί εύκολα να μετατραπεί από ένα σπορ αυτοκίνητο επιδόσεων, σε έναν αυτόνομο διαδραστικό χώρο, που μπορεί να προσφέρει μαγευτικές εμπειρίες.

Η ηλεκτρική ουρανόσφαιρα της Audi

Κατά συνέπεια, το αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από το AudiDesignStudio στο Μαλιμπού, σε απόσταση αναπνοής από τον Αυτοκινητόδρομο της Ακτής του Ειρηνικού, τον θρυλικό παραλιακό δρόμο που συνδέει τα προάστια του Λος Άντζελες με τη βόρεια Καλιφόρνια, διαθέτει μια θεαματική τεχνική λεπτομέρεια - το μεταβλητό μεταξόνιο.

Οι ηλεκτροκινητήρες και ο εξελιγμένος μηχανισμός, μαζί με στοιχεία αμαξώματος και πλαισίου, μεταβάλλονται μεταξύ τους, καθιστώντας δυνατή την αλλαγή του ίδιου του μεταξονίου και του εξωτερικού μήκους του αυτοκινήτου κατά 25 εκ. Ταυτόχρονα, η απόσταση του οχήματος από το έδαφος προσαρμόζεται κατά 1 εκ., ώστε να βελτιώσει τη δυναμική οδήγηση.

Η ηλεκτρική ουρανόσφαιρα της Audi

Με το πάτημα του κουμπιού, ο οδηγός μπορεί να πιλοτάρει το e-roadster μήκους 4,94 μέτρων μόνος του, στη λειτουργία «Sports» με μειωμένο μεταξόνιο, ενώ το σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς εξασφαλίζει ότι το όχημα παραμένει εξαιρετικά ευκίνητο παρά τις διαστάσεις του.

Αλλιώς, μπορεί να επιλέξει να μην οδηγεί, και το GT μήκους 5,19 μέτρων, στην αυτόνομη λειτουργία οδήγησης επιπέδου 4 «GrandTouring», χαρίζει ανοικτή θέα στον ουρανό και το τοπίο, καθώς και μέγιστο χώρο για τα πόδια και τις υπηρεσίες που προσφέρει, με ένα ενσωματωμένο ψηφιακό οικοσύστημα.

Σε αυτή τη λειτουργία, το τιμόνι και τα πεντάλ μετακινούνται σε μια αόρατη περιοχή, το πρωτότυπο αυτοκίνητο ανοίγει εντελώς και γίνεται ένα σπορ κάμπριο, ενώ το Audiskysphere παρακολουθεί αυτόματα το δρόμο και την κίνηση με το σύστημα αισθητήρων του και οδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια στον προορισμό τους.

Η ηλεκτρική ουρανόσφαιρα της Audi

Το μοντέλο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, αποδίδοντας 465 κιλοβάτ ισχύος και 750 Nm ροπής. Toroadster ζυγίζει περίπου 1.800 κιλά και η κατανομή βάρους είναι περίπου 60% στον πίσω άξονα, επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4 δευτ.

Οι μονάδες της μπαταρίας του Audiskysphere, είναι τοποθετημένες πίσω από την καμπίνα, για την καλύτερη δυνατή διαμόρφωση του κέντρου βάρους και την ευελιξία του οχήματος. Περαιτέρω μονάδες μπορούν να τοποθετηθούν μεταξύ των καθισμάτων στο κεντρικό τούνελ του εσωτερικού. Η χωρητικότητα της μπαταρίας αναμένεται να είναι πάνω από 80 kWh, χαρίζοντας αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα, στην οικονομική λειτουργία GT.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, σφυρήλατα ή από χυτό αλουμίνιο, ενώ το σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire, ελέγχει τόσο τους εμπρός όσο και τους πίσω τροχούς, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει διαφορετικές ρυθμίσεις διεύθυνσης - όλα με το πάτημα ενός κουμπιού, ανάλογα την οδήγηση, υπό υψηλές δυνάμεις ή σε στάθμευση. Μάλιστα, το σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα και το προσαρμόσιμο μεταξόνιο, συμβάλλουν επίσης στη μικρή ακτίνα στροφής του αυτοκινήτου.

Η ενεργή ανάρτηση του Audiskysphere, παίζει βασικό ρόλο στην ευελιξία του αυτοκινήτου, ενώ τα ελαστικά διαστάσεων 285/30, σε ζάντες αλουμινίου 23 ιντσών, επιτυγχάνουν τέλεια ισορροπία μεταξύ ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων, χάρη στην ελάχιστη αντίσταση κύλισης και σπορ οδήγησης, με υψηλή διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση.

Το μήκους 5,19 μ. αμάξωμα, πλάτους 2,00 μ. και ύψους μόλις 1,23 μ., με χαμηλό κέντρο βάρους, συνθέτει μια αεροδυναμική, ηλεκτρική βολίδα, γεμάτη καμπύλες, που σέβεται το κλασικό μοντέλο Horch, χωρίς να παραμένει απλώς μια ρετρό απομίμηση.

Η ηλεκτρική ουρανόσφαιρα της Audi

Ειδικά το πίσω μέρος, αναπτύχθηκε σε μια αεροδυναμική σήραγγα και συνδυάζει στοιχεία ενός speedster και ενός shooting brake, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Δύο σακ-βουαγιάζ, σχεδιασμένα ειδικά για το Audiskysphere, βρίσκουν χώρο κάτω από το γυαλί και συγκρατιούνται με ιμάντες, που είναι τεντωμένοι σε σχήμα σταυρού.

Το μπροστινό μέρος, διαθέτει το τυπικό Singleframe της μάρκας και το τρισδιάστατα σχεδιασμένο, φωτισμένο έμβλημα με τους τέσσερις δακτυλίους. Ολόκληρο το Singleframe αλλά και οι παρακείμενες επιφάνειες στα πλάγια, έχουν σχεδιαστεί με λευκά στοιχεία LED για να λειτουργούν κυριολεκτικά ως σκηνή για οπτικά εφέ, όταν το όχημα ανοίγει και κλείνει.

Κι ακόμα, φέρει φώτα ημέρας, ενώ εάν αλλάξει το μεταξόνιο, οι λυχνίες LED στο μπροστινό και το πίσω μέρος, στέλνουν μια σαφή ένδειξη του αλλαγμένου χαρακτήρα.

Ειδικά στο πίσω άκρο, κυριαρχεί η ψηφιακά ελεγχόμενη επιφάνεια LED, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος, με αμέτρητα κόκκινα LED, διάσπαρτα σαν ρουμπίνια στην κάθετη πίσω επιφάνεια. Οι αντανακλάσεις δημιουργούν δυναμικά εφέ φωτισμού και σκιάς όταν οι μονάδες φωτισμού είναι ενεργοποιημένες και απενεργοποιημένες.

Στο εσωτερικό, τα άνετα και κομψά καθίσματα είναι επικαλυμμένα με ύφασμα μικροϊνών με βιώσιμη παραγωγή και, χάρη στη μεταβλητή θέση τους στο εσωτερικό, προσφέρουν το είδος της ελευθερίας κινήσεων και του χώρου των ποδιών που διαφορετικά μπορεί να βιώσει κανείς μόνο όταν πετάει σε πρώτη θέση σε αεροπλάνο.

Περιβαλλοντικά πιστοποιημένο ξύλο ευκαλύπτου και συνθετικό δέρμα, είναι επίσης υλικά αειφόρου κατασκευής, που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας απαράμιλλης εμπειρίας στο εσωτερικό του οχήματος.

Ξεχωρίζουν οι μεγάλες επιφάνειες στις οθόνες αφής, πλάτους 1,415 μ. και ύψους 18 εκ., στο ταμπλό και στην επάνω περιοχή της κεντρικής κονσόλας, που χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία του οχήματος και των συστημάτων ψυχαγωγίας.

Στη λειτουργία Grand Touring, μπορεί να εμφανίσει περιεχόμενο από το Διαδίκτυο, τηλεδιασκέψεις ή ταινίες. Μικρά πάνελ αφής στις πόρτες, χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία του κλιματισμού.

Παράλληλα, ένα ηχοσύστημα υψηλής ποιότητας, προσφέρει ποιότητα ήχου που παραπέμπει σε… αίθουσα συναυλιών, ακόμη και όταν το όχημα είναι σε κίνηση. Τα ηχεία είναι κρυμμένα πίσω από τα πάνελ των θυρών, ενώ μερικά ακόμα στο πίσω μέρος, παράγουν ακόμη και ήχο surround.

Επίσης, το σχήμα των προσκέφαλων αποτρέπει τις αναταράξεις και τον ενοχλητικό θόρυβο από τον στροβιλισμό του ανέμου.

Αυτά τα ολίγα, εν όψει της επίσημης πρεμιέρας ενός εντυπωσιακού πρωτότυπου αυτοκινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ