ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Audi RS: 12 πανίσχυρες εκδόσεις

Audi RS: 12 πανίσχυρες εκδόσεις

Η Audi, ούτε λίγο ούτε πολύ, διαθέτει αυτή τη στιγμή 12 μοντέλα RS, τα οποία παράγονται σε τέσσερα διαφορετικά εργοστάσια.

Μπορούν δύο γράμματα, και μόνο, να υποδηλώνουν τη μέγιστη δύναμη; Κι όμως μπορούν. Μπορούν, επίσης, αυτά τα δύο γράμματα αν τα προφέρεις στην ελληνική επαρχία, να θεωρηθούν και… κολακευτικά; Ναι, όταν σ’ αρέσ’ κάτι.

Στην Audi, RS σημαίνει οδήγηση στα όρια, το γκάζι στο πάτωμα και την αδρεναλίνη στα ύψη. Η εμφάνιση, έρχεται σε δεύτερη μοίρα, χωρίς να περιορίζεται η σημασία της. Κι αυτό είναι κάτι που μ’ αRS πολύ!

Όλα έχουν σημασία στην παραγωγή καθενός μοντέλου RS, της Audi Sport GmbH, τα οποία, βέβαια, βασίζονται στις απλές εκδόσεις, ωστόσο έχουν μεγάλες διαφορές.

Καθένα από τα Audi RS, υποβάλλεται στη δοκιμασία της "πράσινης κόλασης", όπως αποκαλείται το Nordschleife, το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρομίου του Nürburgring, καθώς στη διαδρομή των 20,832 χιλιομέτρων, οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν την τεράστια συμπίεση στο Fuchsröhre, την απίστευτη ώθηση στο Karussell και το μεγάλο άλμα στο Pflanzgarten. Κι όλα αυτά, προκειμένου να διαπιστώσουν αρετές και κυρίως αδυναμίες του μοντέλου που οδηγού, ώστε, στη συνέχεια, οι μηχανικοί να κάνουν τις ρυθμίσεις ή τις βελτιώσεις που απαιτούνται, για ακόμα καλύτερες επιδόσεις, με γνώμονα εκτός από την ευχαρίστηση και την ασφάλεια.

Making of RS: How Audi Sport GmbH shapes the character of its RS models
Making of RS: How Audi Sport GmbH shapes the character of its RS models AUDI AG

Στην πίστα αυτή, ο Frank Stippler, ο επίσημος δοκιμαστής της Audi Sport, καταφέρνει να σπάει τα ρεκόρ, με το τελευταίο του επίτευγμα να είναι το νέο ρεκόρ γύρου για SUV, με RS Q8 το φθινόπωρο του 2019, κάνοντας 7 λεπτά και 42,3 δευτερόλεπτα!

Η Audi, ούτε λίγο ούτε πολύ, διαθέτει αυτή τη στιγμή 12 μοντέλα RS: το RS 3 ως Sportback και Sedan, το RS 4 Avant, το RS 5 ως Coupé και Sportback, το RS 6 Avant, το RS 7 Sportback, το TT RS ως Coupé και Roadster, το RS Q3 και το RS Q3 Sportback, καθώς και το RS Q8. Μάλιστα, οκτώ από αυτά τα μοντέλα παρουσιάστηκαν πολύ πρόσφατα, το 2019 και η Audi Sport έχει ήδη πολλές ακόμη ιδέες στα σκαριά για το εγγύς μέλλον.

Τα μελλοντικά μοντέλα RS θα εμπλουτίσουν τη γκάμα, σχετικά σύντομα μετά την κυκλοφορία των αντίστοιχων βασικών σειρών. Αυτό σημαίνει ότι τα χαρακτηριστικά τους θα καθοριστούν σε πολύ πρώιμο στάδιο και ότι η ανάπτυξή τους θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με την εργασία στην αντίστοιχη σειρά μοντέλων στην οποία βασίζονται. Εκτός από το σχεδιασμό, το έργο αυτό θα επικεντρωθεί στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και την ανάρτηση.

Αυτή τη στιγμή, στα RS 6 Avant, RS 7 Sportback και RS Q8, υλοποιείται ήδη ένα εξελιγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα που βασίζεται στο ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, καθώς και απενεργοποίηση κυλίνδρου (COD – Cylinder on Demand) στον κινητήρα V8 TFSI, υπό χαμηλό φορτίο.

Audi RS: 12 πανίσχυρες εκδόσεις

Οσον αφορά τη φόρμα των μοντέλων, τη σχεδίαση, σε πολλά σύγχρονα RS, η αναλογία και η θέση του Singleframe βασίζονται στο R8: είναι τόσο ευρύτερο και χαμηλότερο από αυτό των αδελφών μοντέλων του και κυριαρχείται από ένα καθαρό, σπορ μαύρο χρώμα αντί για στοιχεία χρωμίου. Ορισμένα μοντέλα RS έχουν οριζόντιες σχισμές μεταξύ της μάσκας και το καπό που θυμίζουν το εμβληματικό Audi Sport quattro από το 1984. Κι ακόμα, οι ευμεγέθεις αεραγωγοί και οι μεγάλες ελλειπτικές απολήξεις εξάτμισης, συμβολίζουν τη δύναμη των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων.

Το αμάξωμα ξεχωρίζει σχεδιαστικά, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, για παράδειγμα, στο Audi RS 6 Avant. Είναι 80 χιλιοστά πιο πλατύ από το βασικό μοντέλο, με ξεχωριστό σχεδιασμό στα φτερά, τις πίσω πόρτες, τα πλαϊνά πλαίσια, το μπροστινό τμήμα και το καπό. Μόνο οι μπροστινές πόρτες, η οροφή και η πέμπτη πόρτα δεν έχουν μείνει ίδιες. Οι θόλοι των τροχών του υψηλών επιδόσεων Avant, φιλοξενούν τροχούς με διάμετρο έως 22 ίντσες - ή ακόμη και 23 ίντσες στην περίπτωση του RS Q8.

Τα μοντέλα RS παράγονται σε τέσσερα διαφορετικά εργοστάσια και μοιράζονται συστήματα και διαδικασίες παραγωγής με τα μοντέλα στα οποία βασίζονται, ενώ και τα πάνελ χάλυβα ή αλουμινίου, βγαίνουν από τις ίδιες πρέσες των μοντέλων στα οποία βασίζονται και στη συνέχεια συναρμολογούνται στο αμάξωμα των RS.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το "πάντρεμα" ανάρτησης και συστήματος μετάδοσης κίνησης με το αμάξωμα, ιδίως στην περίπτωση των μοντέλων με κινητήρα V8.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

NEWSFEED

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ