WRC: Νικητής ο Οζιέ με Toyota στο Μεξικό

Το ράλι στο Μεξικό ολοκληρώθηκε πρόωρα αφού η τρίτη ημέρα δεν διεξήχθη ποτέ αφού οι οργανωτές του αγώνα αποφάσισαν να τον μικρύνουν λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης του κορονοϊού.

Η τελευταία ημέρα του 3ου ράλι της χρονιάς στο Μεξικό, δεν έγινε ποτέ. Οι οργανωτές του αγώνα, υποστηριζόμενοι από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου - FIA, τις ομάδες και την εταιρεία που έχει αναλάβει το WRC, αποφάσισαν να μικρύνουν τον αγώνα λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης του κορονοϊού, κλείνοντάς τον ουσιαστικά το Σάββατο, αντί σήμερα Κυριακή.

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ, που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο WRC το 2008 στο Μεξικό, κατάφερε να πετύχει την 6 η του νίκη στη χώρα των σομπρέρος (3 η συνεχόμενη) και 48 η καριέρας, οδηγώντας με μαεστρία το Toyota Yaris.

Ο 35χρονος Γάλλος, 6 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, κέρδισε μόλις τις 4 από τις 20 ειδικές διαδρομές, όμως με την τακτική που ακολούθησε κατάφερε να κερδίσει και να αναρριχηθεί στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, ενός πρωταθλήματος που παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

«Η νίκη είναι νίκη, όμως αυτή είναι διαφορετική από τις άλλες. Ευχαριστώ την ομάδα μου για την φανταστική δουλειά που έκανε,» είπε ο Οζιέ. Δεύτερος στο Μεξικό τερμάτισε ο περσινός πρωταθλητής, τότε με Toyota, Οτ Τάνακ. Φέτος, ο Εσθονός, οδηγώντας Hyundai i20, παραμένει ανταγωνιστικός και μολονότι έσπασε την ανάρτηση του αυτοκινήτου την Παρασκευή, χάνοντας πολύτιμο χρόνο, μπόρεσε με 6 κερδισμένες ειδικές διαδρομές, να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, ξεπερνώντας τον Τέμου Σούνινεν, τον Φινλανδό οδηγό της M-Sport Ford, που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, χωρίς να κερδίσει καμία ειδική διαδρομή.

«Είχαμε τη δύναμη να κερδίσουμε τον αγώνα. Το ατύχημα του πρωινού της Παρασκευής ήταν ένα λάθος και το αποδέχθηκα,» τόνισε ο Τάνακ. Εκτός βάθρου έμεινε ο Ελφιν Εβανς, νικητής στο προηγούμενο ράλι της Σουηδίας, οδηγώντας ένα ακόμη Toyota Yaris, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο πίσω του τερμάτισε ο πολλά υποσχόμενος, νεαρός Κάλε Ροβάνπερα, που φέτος κάνει ντεμπούτο στο WRC.

Ο Τιερί Νεβίλ, έχοντας εγκαταλείψει την Παρασκευή από ηλεκτρικά, μπήκε χθες ξανά τον αγώνα, κυνηγώντας τους βαθμούς. Είχε κερδίσει τις 2 πρώτες ειδικές διαδρομές (8 συνολικά στον αγώνα), όμως η πρόωρη διακοπή του αγώνα, τον άφησε μεν εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας, ενώ δεν του έδωσε και την ευκαιρία να διεκδικήσει τους έξτρα βαθμούς που δίνει η τελευταία υπερ-ειδική διαδρομή του αγώνα.

Τυχερός μέσα στην ατυχία του ο Εζαπέκα Λάπι, με τον συνοδηγό του, όταν πήρε φωτιά το Ford Fiesta που οδηγούσε. Στην 7 η θέση τερμάτισε ο Πόντους Τίντεμαντ, στην κατηγορία WRC 2.

Το επόμενο ράλι στην Αργεντινή (23-26 Απριλίου), δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω κορονοϊού, ενώ αν όλα πάνε καλά, αγωνιστική δράση θα έχουμε ξανά στο ράλι Πορτογαλίας, 21-25 Μαϊου.

Τελική κατάταξη

1 Οζιέ (Toyota Yaris WRC) 2:47:47.6

2 Τάνακ (Hyundai i20 Coupe WRC) +27.8

3 Σούνινεν (Ford Fiesta WRC) +37.9

4 Εβανς (Toyota Yaris WRC) +1:13.4

5 Ροβάνπερα (Toyota Yaris WRC) +2:20.5

6 Τίντεμαντ (Škoda Fabia R5) +10:29.3

7 Γκριαζίν (Hyundai i20 R5) +12:27.0

8 Μπουλατσιά (Citroën C3 R5) +13:37.5

9 Γκρίνσμιθ / E. Edmondson (Ford Fiesta WRC) +13:56.5

10 Βάιμπι (Hyundai i20 R5) +15:32.2

Βαθμολογία κατασκευαστών

1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 110

2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 89

3 M-Sport Ford World Rally Team 65

Βαθμολογία οδηγών

1 Οζιέ 62

2 Ενανς 54

3 Νεβίλ 42

4 Ροβάνπερα 40

5 Τάνακ 38

6 Σούνινεν 26

7 Λάπι 24

8 Λεμπ 8

9 Κατσούτα 8

HYUNDAI: ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Η εμπλοκή της Hyundai στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ήταν μια καλά μελετημένη απόφαση, δεδομένου ότι μέσω του σπορ αποκτά μεγαλύτερη δημοτικότητα και ταυτόχρονα έχει την ευκαιρία να δείξει την τεχνολογική της πρόοδο. Ο κορυφαίος Κορεάτης Κατασκευαστής και ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς κολοσσούς, κατάφερε πέρυσι να κατακτήσει τον τίτλο κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, βάζοντας φέτος ως στόχο να κάνει το νταμπλ και με το Πρωτάθλημα Οδηγών.

Η δυναμική και η τεχνογνωσία που αντλεί από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, μεταφέρεται στα αυτοκίνητα παραγωγής, έχοντας χαρακτηριστικό παράδειγμα το Hyundai i30 N με δίλιτρο μοτέρ που αποδίδει 275 ίππους. Ένα εξαιρετικά καλοστημένο αυτοκίνητο για καθημερινούς δρόμους, δοκιμασμένο στις πίστες. Παράλληλα, στα υπόλοιπα αυτοκίνητα παραγωγής, η Hyundai επιδεικνύει ιδιαίτερο ζήλο, τόσο στη σχεδίαση, όσο και στο στήσιμο των αυτοκινήτων, έχοντας το κέντρο της στη Γερμανία, κάτι που μεταφράζεται στη βαρύτητα που δίνει η εταιρεία στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Πέραν αυτών, δουλεύει συστηματικά στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, έχοντας παρουσιάσει και στην ελληνική αγορά ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, όπως το Kona και το Tucson. Επίσης, ήδη ξεκίνησε η παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού Kona, ενώ έχει καταπλήξει την αυτοκινητοβιομηχανία με την παραγωγή του πρωτοποριακού, ηλεκτρικού NEXO κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Στην Ελλάδα, το 2020 η Hyundai θα υποδεχθεί τα ολοκαίνουργια i10, i20 και i30.

 
SHARE

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK

 

HIGHLIGHTS