WRC

WRC: Νίκη τίτλου ο Τάνακ στην Ουαλία

FIA World Rally Championship / Round 12 / Wales Rally GB 2019 / Oct 3-6, 2019 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRC
FIA World Rally Championship / Round 12 / Wales Rally GB 2019 / Oct 3-6, 2019 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRC TOYOTA GAZOO RACING WRC

Ο Εσθονός οδηγός της Toyota, Οτ Τάνακ είναι πλέον το μεγάλο φαβορί.

Εχοντας κερδίσει τα 6 από τα 12 ράλι που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα, αναμφίβολα ο Οτ Τάνακ είναι το πρόσωπο της χρονιάς. Όχι ότι και πέρυσι δεν ήταν, καθώς διεκδίκησε μέχρι το τελευταίο ράλι στην Αυστραλία τον τίτλο που πήγε τελικά στον Οζιέ (τότε με Ford), ωστόσο φέτος φαίνεται ότι είναι η χρονιά του οδηγού της Toyota.

Σταθερός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και τις τέσσερις ημέρες, ήταν ταχύτερος στις 7 από τις 22 ειδικές διαδρομές και το κυριότερο ήταν ταχύτερος στην τελευταία, την powerstage, η οποία δίνει 5 έξτρα βαθμούς στον πρώτο και βαθμούς 4-3-2-1 στους υπόλοιπους 4.

Ετσι, στους 25 βαθμούς της νίκης, προσθέτοντας ακόμη 5 από την πρώτη θέση στην powerstage, ο Τάνακ μάζεψε 30 και πλέον αποσπάστηκε 28 ολόκληρους βαθμούς από τον δεύτερο του πρωταθλήματος Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο Γάλλος, πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, κέρδισε μόλις δύο ειδικές διαδρομές, ήταν ανταγωνιστικός, αλλά όχι όσο έπρεπε για να πάρει τη νίκη. Εχει πιθανότητες για τον τίτλο στα δύο εναπομείναντα ράλι, όμως περιορισμένες. Θα πρέπει να συντρέξουν πολλοί λόγοι για να χάσει τον τίτλο ο Τάνακ. Να μην πάρει βαθμούς και οι αντίπαλοί του, διότι και ο Νεβίλ είναι μαθηματικά μέσα στο «κόλπο» του τίτλου, να πάρουν το μέγιστο δυνατό. Όλα γίνονται, όμως ο Τάνακ τώρα μπορεί να κινηθεί με στρατηγική, να μην επιδιώξει το ρίσκο και να οδηγήσει σίγουρα ώστε να τερματίσει τουλάχιστον στις 3 πρώτες θέσεις.

Επίσης, μεγάλη μάχη έχουμε και για τον τίτλο των κατασκευαστών, με την Hyundai να παραμένει πρώτη, αλλά η Toyota έκλεισε την ψαλίδα χάρη και στον Μικ που τερμάτισε τέταρτος στην Ουαλία. Ο τίτλος θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα.

" Ηταν ένα μεγάλο τριήμερο, με μακριές ημέρες, μικρές νύχτες και μεγάλη πίεση. Φαντάζονται, η διαφορά δεν ήταν ποτέ πάνω από τα 10 δευτερόλεπτα και σε κάθε ειδική διαδρομή βρισκόμουν στο όριο" δήλωσε ο Τάνακ, συμπληρώνοντας ότι " ...έχουμε ακόμα δύο ράλι κι επειδή έχουμε δει πολλά δράματα στο παρελθόν, θα πρέπει να μείνουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας..."

Το επόμενο ράλι θα γίνει στην άσφαλτο της Καταλονίας, 24-27 Οκτωβρίου.

Τελική κατάταξη

1 Τάνακ - Toyota Yaris WRC 3.00’.58’’.4

2 Νεβίλ - Hyundai i20 Coupe WRC +10.9

3 Οζιέ - Citroen C3 WRC +23.8

4 Μικ - Toyota Yaris WRC +35.6

5 Εβανς – Ford Fiesta WRC +48.6

6 Μίκελσεν - Hyundai i20 Coupe WRC +58.2

7 Τίντεμαντ – Ford Fiesta WRC +5.23.8

8 Μπριν - Hyundai i20 Coupe WRC +9.25.0

9 Ροβάνπερα – Skoda Fabia WRC2 PRO +10.51.1

10 Σόλμπεργκ – VW Polo WRC2 +11.36.1

Βαθμολογία οδηγών

Τάνακ 240

Οζιέ 212

Νεβίλ 199

Μίκελσεν 102

Βαθμολογία ομάδων

Hyundai 340

Toyota 332

Citroen 278

Ford 200

Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο.

Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.

Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ. Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που λανσάρει η Toyota.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ