WRC

Σάρωσε ο Τάνακ με το Toyota Yaris

Σάρωσε ο Τάνακ με το Toyota Yaris

Με τέσσερις νίκες σε εννέα ράλι φέτος, εκ των οποίων τα τρία στους τελευταίους τέσσερις αγώνες, ο Οτ Τάνακ κατάφερε να διευρύνει τη διαφορά από τους διώκτες του, στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Με τέσσερις νίκες σε εννέα ράλι φέτος, εκ των οποίων τα τρία στους τελευταίους τέσσερις αγώνες, ο Οτ Τάνακ κατάφερε να διευρύνει τη διαφορά από τους διώκτες του, στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ο Εσθονός, βρίσκεται 22 βαθμούς μπροστά από τον Οζιέ και 25 βαθμούς μπροστά από τον Νεβίλ κι ενώ απομένουν πέντε αγώνες για το φινάλε ενός συναρπαστικού πρωταθλήματος.

Στη Φινλανδία, ο Τάνακ έδειξε από νωρίς τις προθέσεις του. Οδηγώντας πολύ γρήγορα και με τακτική, όπου χρειάστηκε, κέρδισε εύκολα με διαφορά 25,6 δευτ. από τον Λάπι, ο οποίος στην πατρίδα του με το Citroen C3 έκανε σπουδαίο αγώνα. Μάλιστα, ξεπέρασε τον συμπατριώτη του Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, αφήνοντάς τον στην τρίτη θέση. Όμως, ο δεύτερος οδηγός της Toyota, έπαθε κλατάρισμα χθες Σάββατο, χάνοντας χρόνο και ταυτόχρονα τη δεύτερη θέση.

Η επιτυχία του Τάνακ ήταν διπλή, καθώς επικράτησε και στην υπερειδική διαδρομή, που δίνει έξτρα βαθμούς στους πέντε πρώτους οδηγούς, με τους συμπατριώτες του Εσθονούς που τον ακολούθησαν να πανηγυρίζουν.

Σάρωσε ο Τάνακ με το Toyota Yaris

"Ηταν ένα σπουδαίο τριήμερο. Πιστεύω ότι η ανάπαυλα του καλοκαιριού, ήρθε την κατάλληλη στιγμή, διότι ήμουν πραγματικά κατεστραμμένος μετά την Ιταλία. Πήραμε το καλύτερο αποτέλεσμα και συνεχίζουμε. Εχουμε πέντε πολύ δύσκολα ράλι μπροστά μας", ανέφερε ο Τάνακ, ο οποίος στην Ιταλία έχασε μια απόλυτα σίγουρη νίκη στα τελευταία χιλιόμετρα, από πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης.

Τέταρτος στη Φινλανδία, τερμάτισε ο Μίκελσεν με Hyundai i20, αφήνοντας πίσω του τον πέντε φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Οζιέ. Από την άλλη, ο Νεβίλ, κατάφερε να περάσει τον Μπριν, ομόσταβλό του στη Hyundai, να πάρει περισσότερους βαθμούς και να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής στη βαθμολογία από τον Οζιέ.

Ο Σούνινεν, για λογαριασμό της Ford, προσπάθησε όμως έμεινε μακριά από το βάθρο, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Ροβάνπερα στην κατηγορία WRC 2 Pro και ο Γκριαζίν στην κατηγορία WRC 2.

Ο Γκρίνσμιθ χτύπησε το Fiesta κι εγκατέλειψε, όπως και ο Μικ από σπασμένη ανάρτηση στο Yaris. Επόμενο ράλι στην άσφαλτο της Γερμανίας, 22 - 25 Αυγούστου.

Τελική Κατάταξη:

1. Τάνακ – Toyota Yaris 2ώρες 30’40’’3

2. Λάπι- Citroen C3 +25.6

3. Λάτβαλα – Toyota Yaris +33.2

4. Μίκελσεν – Hyundai i20 +53.4

5. Οζιέ – Citroen C3 +56.1

6. Νεβίλ – Hyundai i20 +01.32.4

7. Μπριν – Hyundai i20 +01.38.2

8. Σούνινεν – Ford Fiesta +02.33.8

9. Ροβάνπερα – Skoda Fafia R5 +07.54.1

10. Γκριαζίν – Skoda Fafia R5 +10.28.7

Βαθμολογία οδηγών:

Τάνακ 180

Οζιέ 158

Νεβίλ 155

Εβανς 78

Μίκελσεν 71

Σούνινεν 66

Μικ 60

Βαθμολογία ομάδων:

Hyundai 262

Toyota 236

Citroen 198

M-Sport Ford 158

Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο.

Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.

Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ.

Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που θα λανσάρει η Toyota στο άμεσο μέλλον, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται Μάιο - Ιούνιο.

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ