MOTORSPORTS

Ράλι Ουαλίας: Ο Οζιέ γύρισε!

Ράλι Ουαλίας: Ο Οζιέ γύρισε!

Ο πρωταθλητής κέρδισε το Ράλι Ουαλίας μετά από μια συγκλονιστική μάχη με τον Λάτβαλα, και μπήκε ξανά στη μάχη του τίτλου.

Τα όνειρα του Σεμπαστιάν Οζιέ για το 6ο διαδοχικό -και το πιο δύσκολο απ’ όλα- παγκόσμιο πρωτάθλημά του στο WRC επανήλθαν, καθώς μετά από μια «επική» νίκη στο Ράλι Ουαλίας πλησίασε τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Τιερί Νεβίλ στους 7 βαθμούς - κι ενώ απομένουν μόνο δύο αγώνες πια, στην Ισπανία και στην Αυστραλία.

Η διαφορά θα ήταν μικρότερη αν ο Νεβίλ δεν ανελίσσονταν στην πέμπτη θέση, από την ένατη που είχε βρεθεί λόγω μιας εξόδου και μια λανθασμένης επιλογής ελαστικών το απόγευμα του Σαββάτου. Παράλληλα, η εγκατάλειψη του Τάνακ το ίδιο απόγευμα με σπασμένο ψυγείο του Toyota Yaris WRC, και η κατάταξη της Power Stage Gwydir (Λάτβαλα-Τάνακ-Οζιέ-Νεβίλ-Λάπι) αφήνουν τώρα στην κορυφή της βαθμολογίας τον Νεβίλ με 189 βαθμούς, τον Οζιέ με 182 και τον Τάνακ με 168.

Η τελευταία ημέρα του αγώνα, που περιλάμβανε πέντε Ειδικές (εκ των οποίων οι δύο έγιναν σε δρόμους πόλης) ξεκίνησε με τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα να μειώνει την υστέρησή του από τον επικεφαλής Οζιέ στα 1,7 δευτερόλεπτα.

Thierry Neuville (BEL) performs during FIA World Rally Championship 2018 in Deeside, Great-Britain on October 6, 2018
Thierry Neuville (BEL) performs during FIA World Rally Championship 2018 in Deeside, Great-Britain on October 6, 2018 THIERRY NEUVILLE (BEL) PERFORMS DURING FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2018 IN DEESIDE, GREAT-BRITAIN ON OCTOBER 6, 2018

Στην αμέσως επόμενη Ειδική (Gwydir), όμως, ο Φινλανδός της Toyota ανέβηκε στην πρωτοπορία του αγώνα! Ήταν μια εκπληκτική επίδοσή του, με μεγάλο ρίσκο, σε μια «εξαιρετικά δύσκολη Ειδική, με πολύ, πολύ λίγη πρόσφυση και πολλή λάσπη στο ασφάλτινο κομμάτι».

Ο Οζιέ, παρότι το πρωί δεν είχε την αίσθηση του Ford Fiesta WRC που ήθελε για να πιέσει, έκανε πράξη τα λόγια του ότι «το Toyota είναι πολύ δυνατό, αλλά θα συνεχίσουμε να πιέζουμε μέχρι το τέλος»: έκλεισε το πρωινό loop κερδίζοντας την επόμενη Ειδική, κι έτσι οι δύο επέστρεψαν στο Σέρβις με διαφορά μόλις 0,2 δευτ. του Λάτβαλα, δύο Ειδικές πριν το τέλος!

Την ίδια επίδοση επανέλαβε και μετά το Σέρβις, κερδίζοντας και την προτελευταία Ειδική του αγώνα με 3,3 δευτ. από τον Λάτβαλα - κι αποκτώντας έτσι διαφορά 3,1 δευτ. ενώ απέμενε μόλις η μικρή τελευταία Ειδική στους δρόμους του Llandudno.

Η Ειδική αυτή άργησε κατά σχεδόν δύο ώρες να εκκινήσει, λόγω ατυχήματος μεταξύ δύο μοτοσικλετιστών επιδείξεων στο χώρο της προκυμαίας - και την ανάγκη της άμεσης αεροκομιδής του ενός στο νοσοκομείο.

Εντέλει, ο Λάτβαλα φάνηκε σαν να μην πίεσε στην τελευταία δοκιμασία του αγώνα, καθότι ήταν 7,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή της Ειδικής Οζιέ - επιτρέποντας στον Γάλλο να φτάσει σε μια νίκη που έμοιαζε αδιανόητη το μεσημέρι της Παρασκευής, όταν ο Οττ Τάνακ είχε στην κορυφή διαφορά άνω των 40 δευτερολέπτων.

Sebastien Ogier (FRA) performs during FIA World Rally Championship 2018 in Deeside, Great-Britain on October 6, 2018
Sebastien Ogier (FRA) performs during FIA World Rally Championship 2018 in Deeside, Great-Britain on October 6, 2018 SEBASTIEN OGIER (FRA) PERFORMS DURING FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2018 IN DEESIDE, GREAT-BRITAIN ON OCTOBER 6, 2018

Στην τρίτη θέση ανέβηκε, στο μεταξύ, ο Εσαπέκα Λάπι χάρη στον πρώτο χρόνο στην πρωινή Ειδική, ενώ πίσω του ο Κρεγκ Μπριν της Citroen έχασε τις ελπίδες του για το βάθρο έπειτα από ένα τετ-α-κε στη δεύτερη Ειδική της ημέρας (που, παραδόξως, αποτέλεσε την Power Stage), που τον άφησε μισό λεπτό πίσω από τον Λαπι.

Για την 5η θέση αρχικά δόθηκε μια ενδιαφέρουσα μάχη μεταξύ του Μαντς Όστμπεργκ (Citroen) και του Αντρέας Μίκελσεν (Hyundai), η οποία βρήκε νικητή τον δεύτερο πριν ο Νορβηγός χάσει χρόνο στην προτελευταία Ειδική και πέσει στην ένατη θέση.

Ο Νεβίλ ξεκίνησε την ημέρα από αυτή τη θέση, και είναι άγνωστο αν οι ομόλογοι του στη Hyundai, Αντρέας Μίκελσεν και Χέιντεν Πάντον, σήκωσαν το γκάζι για να του επιτρέψουν να ανελιχθεί μέχρι την πέμπτη θέση, ώστε να συλλέξει 4 επιπλέον βαθμούς.

ΡΑΛΙ ΟΥΑΛΙΑΣ 2018

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

Ράλι Ουαλίας: Ο Οζιέ γύρισε!

Βαθμολογία οδηγών

1. Νεβίλ – 189 βαθμούς

2. Οζιέ – 182 β.

3. Τάνακ – 168 β.

4. Λάπι – 104 β.

5. Λάτβαλα – 98 β.

6. Μίκελσεν – 83 β.

7. Σόρντο – 60 β.

8. Μπριν – 59 β.

9. Παντόν – 55 β.

10. Σούνινεν – 54 β.

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Toyota Gazoo Racing – 317 βαθμούς

2. Hyundai WRT – 297 β.

3. M-Sport Ford WRT – 273 β.

4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 187 β.

FIESTA ST

Η πολύχρονη τεχνογνωσία της Ford στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει αποφέρει θαυμαστά αποτελέσματα, και ταυτόχρονα μεταφέρεται στα σπορ αυτοκίνητα παραγωγής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ford Fiesta ST, το οποίο αντλεί δύναμη από την παρουσία της Ford στο WRC, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ να το φέρνει στην κορυφή.

Το νέο Ford Fiesta, είναι ψηφισμένο «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018» στην Ελλάδα και έχει αποσπάσει 5 αστέρια στα crash tests του EuroNCAP, ενώ πανευρωπαϊκά βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων 20 χώρες.

Εχω οδηγήσει το Fiesta ST και οφείλω να πω ότι εντυπωσιάστηκα με την ισχύ του αυτοκινήτου, με τους 200 ίππους να προέρχονται από έναν εξαιρετικό βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost, τον πρώτο τρικύλινδρο που χρησιμοποιείται σε μοντέλο Ford Performance. Με 290 Nm ροπής έχεις την εκρηκτικότητα που θέλεις, και η οποία μεταφράζεται σε 6,5 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, πάντα σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Τα ευχάριστα νέα δεν σταματούν εκεί, διότι με τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που επεμβαίνουν στον κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, μπορείς να ρυθμίσεις τον τρόπο οδηγήσης κατά το δοκούν, με τις επιλογές Normal, Sport και Track.

Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει και το, προαιρετικό, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που βελτιστοποιεί την πρόσφυση στις στροφές, ενώ φέρει και τα πρώτα στην κατηγορία πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford, που προσφέρουν ταχύτερη είσοδο στις στροφές, καλύτερη απόκριση της πίσω ανάρτησης, και πιο συμπαγή αίσθηση.

Τρίθυρο ή πεντάθυρο, το νέο Fiesta ST, διαθέτει υψηλό επίπεδο στανταρ εξοπλισμού ασφαλείας με Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (LKA) Σύστημα σταθερής ταχύτητας Cruise Control, Δυνατότητα επιλογής λειτουργίας οδήγησης – Selectable Drive Mode (SDM), Ανάρτηση ST, και χαρακτηριστικό στάνταρ εξοπλισμό, όπως εμπρός και πίσω φώτα ημέρας LED, Αυτόματους προβολείς, Μεγάλο πίσω σπόιλερ, δύο χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης, και Ζάντες ελαφρού κράματος 17", Δερμάτινο τιμόνι Flat Bottom, Σπορ καθίσματα Recaro, Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί – Keyless Start, Ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8", Σύστημα Ford SYNC 3 με Bluetooth με φωνητικό έλεγχο και Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, AppLink, θύρες USB.

Προϊόν εξέλιξης της Ford Performance, συνδυάζει καθημερινή χρηστικότητα και οικονομία σε συνδυασμό με μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Προσφέρεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ