Ράλι Αυστραλίας: Πρωταθλητής για έκτη φορά ο Οζιέ!

Ο Γάλλος εξασφάλισε τον τίτλο του WRC 2018. Νικητής στην Αυστραλία ο Λάτβαλα, βγήκαν από το δρόμο και εγκατέλειψαν την τελευταία μέρα οι Τάνακ και Νεβίλ.

Το πιο δύσκολο, απρόσμενο και ίσως και πιο «γλυκό» από τα έξι διαδοχικά του παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι κατέκτησε σήμερα στην Αυστραλία ο Σεμπαστιάν Οζιέ, καθώς ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα κέρδισε τη νίκη στον 13 και τελευταίο γύρο του WRC 2018 και χάρισε τον φετινό τίτλο κατασκευαστών στην Toyota.

Ο Οζιέ, έχοντας ήδη από την Παρασκευή τον έλεγχο της μάχης του τίτλου, αντιμετώπισε με δεξιότητα και συντηρητικό ρυθμό τις ιδιαίτερα ολισθηρές συνθήκες που προκάλεσε η καταρρακτώδης βροχή της Κυριακής. Αντίθετα, οι αντίπαλοί του για τον τίτλο, Οττ Τάνακ και Τιερί Νεβίλ, έπαιξαν το «τελευταίο τους χαρτί» -ελπίζοντας και σε ένα λάθος του Οζιέ- αλλά δεν ήταν ευνοϊκό: βγήκαν και οι δύο από το δρόμο, και εγκατέλειψαν.

Ο Τάνακ είχε ήδη από το πρωί μια έξοδο, που του κόστισε περίπου 20 δευτερόλεπτα -καθώς για λίγο κόλλησε η όπισθεν στο κιβώτιο του Yaris- και η οποία επέτρεψε στον Λάτβαλα να ανέβει στην κορυφή της γενικής. Ο Φινλανδός θα έδινε τη νίκη στον Τάνακ, αν χρειαζόταν, αλλά δεν έμελλε να συμβεί έτσι. Στην προτελευταία Ειδική ο Εσθονός βγήκε από το δρόμο, έμεινε πια εντελώς χωρίς μετάδοση, και εγκατέλειψε.

Μία Ειδική πιο πριν, στην πρώτη απογευματινή, είχε εγκαταλείψει ο Νεβίλ. Ο Βέλγος στην έξοδο μιας στροφής χτύπησε ένα ανάχωμα, ξήλωσε έναν από τους πίσω τροχούς του Hyundai i20 WRC, και στη συνέχεια το σταμάτησε στην άκρη του δρόμου.

Οζιέ: Γύρος θριάμβου

Μετά την έξοδο του Νεβίλ, ο Οζιέ, γνωρίζοντας ότι η 6 του θέση του αρκούσε απέναντι στον Τάνακ, ακόμα κι αν ο Τάνακ κέρδιζε τον αγώνα και την Power Stage, κατέβασε ραγδαία το ρυθμό του. Σε σημείο, μάλιστα, που είπε -για την έξοδο του Νεβίλ πριν ξεκινήσει την ίδια Ειδική- πως «όταν το έμαθα οδήγησα την Ειδική όπως θα την οδηγούσε η γιαγιά μου».

 

Εξάλλου, όπως συμπλήρωσε, στη σημερινή τελευταία μέρα του αγώνα «ήταν πολύ δύσκολο να καταλάβεις την πρόσφυση στο βρεγμένο, και υπήρχαν ορισμένα σημεία που γλιστρούσαν υπερβολικά - δεν είναι ένα ήρεμο κυριακάτικο πρωινό, αυτό είναι σίγουρο».

Όταν πια ο Οζιέ πήρε το μήνυμα ότι εγκατέλειψε και ο Τάνακ, κάτι που έμαθε στην απλή διαδρομή οδεύοντας προς την τελευταία Power Stage, τότε πια ο Γάλλος -με τον τίτλο εξασφαλισμένο- είχε την πολυτέλεια να αφήσει τον εαυτό του ελεύθερο και να κάνει έναν «γύρο θριάμβου» στην Power Stage, κερδίζοντας εμπρός από τους Λάπι, Όστμπεργκ, Έβανς, Λάτβαλα.

Για τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα αυτή ήταν η πρώτη νίκη του μετά από σχεδόν 2 χρόνια, από το Ράλι Σουηδίας το Φεβρουάριο του 2017 - και θα είναι ευχής έργον αν αυτή φτιάξει την εύθραυστη ψυχολογία του Φινλανδού ώστε να μπει κι αυτός στη διεκδίκηση του τίτλου το 2019. Ο Λάτβαλα είχε τον ίδιο -αν όχι ανώτερο- ρυθμό με τον Τάνακ σήμερα, και τήρησε το σερί του να κερδίζει ένα ράλι τουλάχιστον κάθε χρόνο από το 2008.

 

«Πέρασε πολύς καιρός, ήταν δύο πολύ δύσκολα χρόνια», είπε ο Λάτβαλα. «Έχανα την ελπίδα μου ότι θα κέρδιζα ξανά ένα ράλι. Αυτές οι απρόσμενες συνθήκες [στην Αυστραλία] μου ταίριαξαν, και είναι σπουδαίο ότι η νίκη μου εξασφάλισε επίσης το πρωτάθλημα κατασκευαστών!»

ΡΑΛΙ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ 2018

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

FIESTA ST

Η πολύχρονη τεχνογνωσία της Ford στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει αποφέρει θαυμαστά αποτελέσματα, και ταυτόχρονα μεταφέρεται στα σπορ αυτοκίνητα παραγωγής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ford Fiesta ST, το οποίο αντλεί δύναμη από την παρουσία της Ford στο WRC, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ να το φέρνει στην κορυφή.

Το νέο Ford Fiesta, είναι ψηφισμένο «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018» στην Ελλάδα και έχει αποσπάσει 5 αστέρια στα crash tests του EuroNCAP, ενώ πανευρωπαϊκά βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων 20 χώρες.

Εχω οδηγήσει το Fiesta ST και οφείλω να πω ότι εντυπωσιάστηκα με την ισχύ του αυτοκινήτου, με τους 200 ίππους να προέρχονται από έναν εξαιρετικό βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost, τον πρώτο τρικύλινδρο που χρησιμοποιείται σε μοντέλο Ford Performance. Με 290 Nm ροπής έχεις την εκρηκτικότητα που θέλεις, και η οποία μεταφράζεται σε 6,5 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, πάντα σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Τα ευχάριστα νέα δεν σταματούν εκεί, διότι με τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που επεμβαίνουν στον κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, μπορείς να ρυθμίσεις τον τρόπο οδηγήσης κατά το δοκούν, με τις επιλογές Normal, Sport και Track.

Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει και το, προαιρετικό, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που βελτιστοποιεί την πρόσφυση στις στροφές, ενώ φέρει και τα πρώτα στην κατηγορία πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford, που προσφέρουν ταχύτερη είσοδο στις στροφές, καλύτερη απόκριση της πίσω ανάρτησης, και πιο συμπαγή αίσθηση.

Τρίθυρο ή πεντάθυρο, το νέο Fiesta ST, διαθέτει υψηλό επίπεδο στανταρ εξοπλισμού ασφαλείας με Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (LKA) Σύστημα σταθερής ταχύτητας Cruise Control, Δυνατότητα επιλογής λειτουργίας οδήγησης – Selectable Drive Mode (SDM), Ανάρτηση ST, και χαρακτηριστικό στάνταρ εξοπλισμό, όπως εμπρός και πίσω φώτα ημέρας LED, Αυτόματους προβολείς, Μεγάλο πίσω σπόιλερ, δύο χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης, και Ζάντες ελαφρού κράματος 17", Δερμάτινο τιμόνι Flat Bottom, Σπορ καθίσματα Recaro, Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί – Keyless Start, Ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8", Σύστημα Ford SYNC 3 με Bluetooth με φωνητικό έλεγχο και Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, AppLink, θύρες USB.

Προϊόν εξέλιξης της Ford Performance, συνδυάζει καθημερινή χρηστικότητα και οικονομία σε συνδυασμό με μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Προσφέρεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ